HYUNDAI N VISION 74 - ZWIASTUN PRZYSZŁOŚCI

HYUNDAI N VISION 74 - ZWIASTUN PRZYSZŁOŚCI

18 LIPIEC 2022 13:40

HYUNDAI | Hyundai N prezentuje dwa koncepty, zwiastujące wizję samochodów sportowych w erze elektryfikacji. N Vision 74 to wysokowydajny pojazd hybrydowy wykorzystujący wodorowe ogniwa paliwowe, inspirowany pojazdami koncepcyjnymi Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo oraz Hyundai Pony Coupe z 1974 roku.

Odpowiedzialna za pojazdy o wysokich osiągach submarka Hyundai N, ujawnia swoją wizję elektryfikacji, aby zademonstrować zaangażowanie firmy w prace nad przyszłymi technologiami zeroemisyjnymi. Koncepcyjne auta RN22eN Vision 74 to inspirujące przykłady wizji elektryfikacji. Te dwa prototypowe „laboratoria na kołach” pokazują ambicje marki Hyundai Motor, aby stać się liderem w bezemisyjnej przyszłości. Pojazdy nazywane laboratoriami na kołach pozwalają testować i weryfikują zaawansowane technologie firmy Hyundai Motor, które będą miały zastosowanie w przyszłych modelach seryjnych. RN22e łączy nadwozie nowego modelu IONIQ 6 z platformą Electric-Global Modular Platform (E-GMP), jednocześnie ustanawiając nowe standardy w segmencie sportowych pojazdów elektrycznych. Tymczasem N Vision 74 łączy technologię auta elektrycznego z zaawansowanym systemem wodorowych ogniw paliwowych, dzięki czemu jest pierwszym hybrydowym pojazdem na wodór, będącym jeżdżącym laboratorium Hyundai N, pozwalającym odkrywać frajdę z jazdy nawet w erze elektryfikacji.

"RN22e i N Vision 74 odgrywają ważną rolę w strategicznym rozwoju całej naszej linii produktów, zwłaszcza naszych zelektryfikowanych pojazdów o wysokich osiągach. Nasze laboratoria na kołach reprezentują ciągły rozwój najbardziej zaawansowanych technologii. To wyjątkowe podejście sprawia, że jesteśmy gotowi na wyzwania przyszłości i daje nam siłę do przesuwania granic naszych możliwości." - Thomas Schemera Wiceprezes Wykonawczy i Szef Działu Obsługi Klienta Hyundai Motor Company.

Zarówno RN22e, jak i N Vision 74 będą nadal testowane i sprawdzane przez inżynierów Hyundaia, dzięki czemu przyszłe samochody drogowe spod znaku N będą wyposażane w ich zaawansowane technologie, ale już w drogowej formie.

-

-

HYUNDAI N Vision 74

Zainspirowany dziedzictwem Hyundai Motor sportowy prototyp N Vision 74 to laboratorium na kołach wyposażone w hybrydowy układ z wodorowymi ogniwami paliwowymi, który podkreśla wiodącą pozycję firmy w dziedzinie technologii zapewniających zrównoważoną wydajność. N Vision 74 jest inspirowany zarówno technologią, jak i designem, zakorzenionym w wizji zrównoważonego rozwoju marki N, ogłoszonej w 2015 roku, a także pasji Hyundaia do wysokich osiągów, już od 1974 roku. Pod względem wzornictwa N Vision 74 jest hołdem dla prototypowego modelu Hyundai Pony Coupe z 1974 roku, opracowanego przez legendarnego projektanta Giorgetto Giugiaro. Koncepcję tego auta wykorzystano następnie w prototypach pierwszego seryjnego samochodu sportowego Hyundaia. Mimo że ostatecznie nie mógł wejść do produkcji, tak śmiałe podejście nadało ton całej firmie.

-

-

N Vision 74 odziedziczył czystą linię, dynamiczny i proporcjonalny profil oraz unikalny design słupka B z prototypowego Pony Coupe z 1974 roku. Dziedzictwo stylistyki Hyundaia spotkało się z erą elektryfikacji oraz wysokimi osiągami, nadając formę koncepcyjnemu modelowi N Vision 74. Ponadto oświetlenie z Parametrycznych Pikseli zapewnia futurystyczne zdobienie.

"Futurystyczny projekt N Vision 74 odzwierciedla szacunek i uznanie, jakie żywimy dla poświęcenia i pasji, które tkwią w koncepcie Pony Coupe." - SangYup Lee Wiceprezes Wykonawczy i Szef Hyundai Design Center.

N Vision 74 przenosi śmiałe podejście koncepcyjnego Pony Coupe do nowego designu Hyundaia, jednocześnie reinterpretując wnętrze jako przestrzeń rozrywkową, nie tracąc przy tym czystej architektury Pony Coupe. Kabinę wyposażono w kokpit zorientowany na kierowcę z mieszanką tradycyjnych elementów i nowoczesnego wzornictwa, takich jak cyfrowy zestaw wskaźników i analogowe przyciski.

-

-

Pojazd ten mierzy 4952 mm długości, 1995 mm szerokości i 1331 mm wysokości, a jego rozstaw osi to 2905 mm. Jest to pierwszy samochód o wysokich osiągach, pełniący funkcję mobilnego laboratorium, zbudowany na najbardziej zaawansowanym układzie wodorowych ogniw paliwowych, jaki kiedykolwiek stworzył Hyundai N. Lecz to nie pierwszy raz, kiedy N zajmuje się technologią wodorową. N Vision 74 jest również inspirowany samochodem koncepcyjnym Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, który został zaprezentowany w 2015 roku wraz z debiutem marki N, aby dać wyobrażenie motoryzacji o wyczynowych osiągach opartej na technologii wodorowych ogniw paliwowych.

Zaledwie siedem lat później, Hyundai N przedstawia N Vision 74, stawiając jeszcze bardziej ambitne cele poprzez realizację swojej pasji do czerpania „przyjemności z jazdy”. Inżynierowie Hyundaia opracowali hybrydowy napęd stanowiący połączenie akumulatorów wysokonapięciowych z systemem wodorowych ogniw paliwowych, który został umieszczony w zupełnie nowym schemacie. Przez zastosowanie systemu ogniw paliwowych i zasilania elektrycznego N Vision 74, zwiększona została wydajność układu chłodzenia, a dwa różne źródła zasilania mogą być wykorzystywane w zależności od warunków jazdy. Ten precyzyjnie dostrojony układ napędowy umożliwia lepsze wektorowanie momentu obrotowego przez dwa silniki umieszczone z tyłu, zapewniając precyzyjne i responsywne wrażenia podczas pokonywania zakrętów. Co więcej, w modelu N Vision 74 badana jest równowaga między wydajnością, a chłodzeniem, za pomocą trzykanałowego układu chłodzenia.

-

-

Wysokowydajna technologia jest w pełni zintegrowana z projektem, aby spełnić wymagania dla pojazdów wodorowych w zakresie zarządzania termicznego. Dzięki funkcjonalnej estetyce, N Vision 74 bada równowagę między najnowocześniejszą technologią, a kultowym designem. Oprócz sporego zasięgu i możliwości szybkiego tankowania, N Vision 74 gwarantuje również frajdę z jazdy, dzięki wykorzystaniu najnowszej technologii i zrównoważonego źródła energii.

-

Specyfikacja N Vision 74

  • Wymiary (Dł. / Szer. / Wys. / Rozstaw osi (㎜)): 4,952 / 1,995 / 1,331 / 2,905
  • Silnik (montowany z tyłu)
    • Moc maksymalna(kW/KM): Ponad 500 / 680
    • Moment maksymalny (Nm): Ponad 900
  • Akumulator
    • Pojemność (kWh): 62.4, Możliwość szybkiego ładowanbia 800 V
  • Ogniwa wodorowe
    • Pojemność zbiornika wodoru: 4.2 kg
    • Stos ogniw paliwowych: 85 kW (maksymalnie 95 kW)
    • Czas tankowania: 5 min
  • Osiągi
    • Prędkość maksymalna: Ponad 250 km/h
    • Zasięg: Ponad 600 km

-

-

HYUNDAI RN22E

RN22e zapewnia osiągi, które sprawdzą się na torze wyścigowym, co uzyskano udoskonalając i optymalizując wiodącą na rynku platformę E-GMP i opakowując ją w opływową karoserię modelu IONIQ 6. Jako pierwsze „laboratorium na kołach” marki Hyundai N oparte na E-GMP, RN22e pokazuje wizję i kierunek rozwoju, jednocześnie otwierając drogę do przygotowania w przyszłości drogowego modelu elektrycznego o wysokich osiągach. Koncept otrzymał swoją nazwę, ponieważ jest to „laboratorium na kołach” (z ang. rolling lab) marki N opracowane w 2022 roku i wyróżniające się elektrycznym napędem. RN22e jest testowany pod kątem największego wykorzystania trzech filarów osiągów N, zaczynając od „łobuza w zakrętach”. Hyundai N rozwija zdolność pokonywania zakrętów od momentu wprowadzenia marki na rynek i rozwija e-LSD, czyli elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy, dostępny w większości modeli N. RN22e uwypukla wrażenia podczas pokonywania zakrętów, nawet autem o wyższej masie, dzięki wektorowaniu momentu obrotowego przez podwójne sprzęgło. Co więcej, drukowane części 3D zmniejszają masę i zachowują sztywność, aby zapewnić jeszcze większą pewność podczas atakowania zakrętów. Wyposażony w napęd na wszystkie koła, RN22e zapewnia zoptymalizowany rozkład momentu obrotowego w zależności od wybranego trybu jazdy, co pozwala kierowcy decydować o podziale siły napędowej na przednie i tylne koła.

-

-

Aby zwiększyć możliwości RN22e na torze wyścigowym, w N skupiono się na układach chłodzenia i hamulcowym, aby zwiększyć wytrzymałość. Model RN22e otrzymał ustawienia zoptymalizowane pod kątem jazdy torowej tak, aby klienci mogli cieszyć się sportową jazdą bez ryzyka pogorszenia się osiągów auta. Dzięki czterotłoczkowym zaciskom i 400-milimetrowym tarczom hamulcowym, RN22e poradzi sobie z masą elektrycznego układu napędowego. Ponadto Hyundai N testuje RN22e, aby zapewnić dynamiczną jazdę z wykorzystaniem hamowania regeneracyjnego (tzw. rekuperacji) tak, aby kontrolować „myszkowanie” auta podczas zwalniania i precyzyjnie atakować zakręty.

-

-

Ponieważ Hyundai N opracowuje i weryfikuje najnowocześniejsze technologie w celu ich przeniesienia do modeli produkcyjnych, RN22e odgrywa ważną rolę jako laboratorium na kołach dla przyszłych modeli elektrycznych z rodziny N. Wiedząc, co ekscytuje entuzjastów sportowej jazdy, N opracowuje nowe funkcje, zapewniające pełne emocji wrażenia z jazdy zelektryfikowanymi modelami. RN22e ma funkcję N Sound+, która generuje dźwięk z głośników wewnętrznych i zewnętrznych, zapewniając wrażenia akustyczne w trakcie dynamicznej jazdy. Ponadto funkcja N e-shift integruje wibracje i odczucie zmiany biegów z działaniem N Sound+. Ponieważ jest to mobilne laboratorium, w którym Hyundai N nieustannie będzie testował zaawansowane technologie, również emocjonujące wrażenia z jazdy będą dalej rozwijane w różnych kierunkach, za pośrednictwem RN22e.

Dostosowując opływową sylwetkę typu Streamliner modelu IONIQ 6, koncepcyjny RN22e wykorzysta aerodynamiczne właściwości nowego pojazdu elektrycznego. Aby zmaksymalizować osiągi, Hyundai N dodał elementy inspirowane sportami motorowymi. Dzięki niskiemu prześwitowi i mocno zaakcentowanym nadkolom, Hyundai N uzyskał auto o szerokiej i solidnej postawie. Zachowując design modelu IONIQ 6, dolny zderzak został zaprojektowany tak, aby był sportowy, emanując jednocześnie „niespodziewanym urokiem”. Dzięki tej funkcjonalnej estetyce w RN22e poprawiono chłodzenie i aerodynamikę.

-

-

Mierzący 4915 mm długości, 2023 mm szerokości i 1479 mm wysokości przy rozstawie osi 2950 mm, RN22e będzie nadal rozwijał się dzięki doświadczeniu marki w sportach motorowych, aby Hyundai mógł ulepszać swoje zaawansowane technologie, aby następnie wprowadzić masowo produkowany elektryczny model N, wykorzystujący potencjał platformy E -GMP.


Specyfikacja RN22e:

  • Wymiary (Dł. / Szer. / Wys. / Rozstaw osi (㎜)): 4,915 / 2,023 / 1,479 / 2,950
  • Silnik
    Moc maksymalna (kW/KM): 430 / 585 (łącznie)
    Maksymalny moment obrotowy (Nm): 740 (łącznie)
  • Akumulator
    Pojemność (kWh): 77.4, Możliwość szybkiego ładowania 400-V / 800-V
    Czas ładowania: Poniżej 18 min (10 → 80%)
  • Osiągi
    Prędkość maksymalna: Ponad 250 km/h

-

___
źródło: Hyundai Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: