NOWE MITSUBISHI ASX 2023 - Z JAKIMI SILNIKAMI?

NOWE MITSUBISHI ASX 2023 - Z JAKIMI SILNIKAMI?

07 CZERWIEC 2022 09:00

NOWOŚĆ! | Mitsubishi Motors Europe ogłosiło dziś ofertę układów napędowych, w które będzie wyposażony model ASX 2023 nowej generacji.

Opracowana specjalnie na rynek europejski szeroka gama zaawansowanych układów napędowych odpowiada zróżnicowanym potrzebom europejskich kierowców, decydujących się na wybór miejskiego SUV-a – zarówno pod względem niskiego poziomu emisji spalin, zużycia paliwa, jak i osiągów. Podstawowym silnikiem jest unowocześniony turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,0 litra, który będzie dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Klientów wymagających większych osiągów powinna zadowolić jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1,3 litra, współpracująca z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Nowy ASX 2023 będzie także pierwszym modelem Mitsubishi wprowadzonym na rynek europejski, zasilanym w pełni hybrydowym układem napędowym (HEV): łączącym jednostkę benzynową o pojemności 1,6 litradwoma silnikami elektrycznymi i automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.

Uzupełnieniem oferty będzie wersja Plug-in Hybrid (PHEV). System PHEV, czyli silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi, zasilanymi akumulatorem o pojemności 10,5 kWh, jest rozwiązaniem stosowanym wyłącznie w ramach Sojuszu w segmencie B pojazdów typu SUV, a nowa generacja Mitsubishi ASX idzie tym samym w ślady modeli Outlander PHEVEclipse Cross PHEV w segmencie pojazdów łączących technologię PHEV i konstrukcję SUV-a.

-

-

NOWE MITSUBISHI ASX 2023 - JAKIE SILNIKI?

Wszystkie układy napędowe będą dostępne od momentu wprowadzenia na rynek wiosną 2023 r., oferta może się różnić w zależności od rynku.

  • 1,0 litra MPI-T: 3-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym:
    o 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Moc: 91 KM. Emisja CO2: 132-136 g/km.

  • 1,3 litra DI-T: 4-cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem:
    o 6-biegowa manualna skrzynia biegów: Moc: 140 KM. Emisja CO2: 130-134 g/km.
    o 7-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (7DCT): Moc: 158 KM. Emisja CO2: 131-137 g/km.

  • 1,6 litra Hybrid (HEV): Silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem o pojemności 1,3 kWh współpracujący z automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.

    Moc (silnik benzynowy): 145 KM. Emisja CO2: 107-113 g/km.

  • 1,6 litra Plug-in Hybrid (PHEV): dwa silniki elektryczne i akumulator o mocy 10,5 kW/h, połączone z silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litrai automatyczną, wielostopniową skrzynią biegów.

    Moc (silnik benzynowy): 160 KM. Emisja CO2: 30-31 g/km.

Nowy ASX będzie bazował na platformie CMF-B, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, a jego produkcja odbywać się będzie w zakładach Renault w Valladollid w Hiszpanii. Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe, powiedział: „Nowa generacja modelu ASX jest bardzo konkurencyjnym produktem, oferującym wybór spośród bardzo konkurencyjnych na rynku układów napędowych. Wymagania klientów w europejskim segmencie B pojazdów typu SUV są zazwyczaj bardzo zróżnicowane, dlatego ważne jest, aby nasza oferta produktowa była równie szeroka, co pozwala sprostać potrzebom klientów. Jesteśmy przekonani, że nowy ASX spełni te oczekiwania, jako wszechstronny SUV, oferujący gamę najnowszych silników benzynowych oraz układów hybrydowych i hybrydowych typu Plug-in.”

___
źródło: Mitsubishi Motors Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: