NOWA KIA NIRO 2023 - ZELEKTRYFIKOWANA MOBILNOŚĆ DLA KAŻDEGO

NOWA KIA NIRO 2023 - ZELEKTRYFIKOWANA MOBILNOŚĆ DLA KAŻDEGO

16 MAJ 2022 11:30

NOWOŚĆ! | Nowa Kia Niro 2023 oferuje zelektryfikowaną mobilność dla każdego dzięki trzem wersjom zelektryfikowanego układu napędowego do wyboru.

Dzięki trzem wersjom zelektryfikowanego układu napędowego do wyboru, zaawansowanym funkcjom oraz odważnemu designowi i funkcjonalności crossovera, nowe Niro jest przeznaczone dla każdego, kto zamierza przesiąść się na samochód zelektryfikowany. Podążając śladami bardzo udanego Niro pierwszej generacji, które zapoczątkowało linię zelektryfikowanych i przyjaznych środowisku modeli marki Kia w Europie, nowy model gruntownie zmodernizowano, aby stał się liderem konkurencyjnego segmentu kompaktowych crossoverów. Wnętrze nowego Niro zaprojektowano tak, aby było zarówno przyjazne dla środowiska, jak i intuicyjne w obsłudze. Dodatkowa izolacja kabiny ogranicza niepożądany hałas, pochodzący od układu napędowego i toczenia opon, co poprawia komfort podróżowania. Długość nowego Niro zwiększyła się o 65 mm, a rozstaw osi o 20 mm w porównaniu z modelem poprzedniej generacji, dzięki czemu nowa Kia Niro oferuje przestronne i funkcjonalne wnętrze. Zrównoważone materiały w kabinie ograniczają wpływ nowego Niro na środowisko.

-

-

WYDAJNE UKŁADY NAPĘDOWE NOWEJ KIA NIRO 2023

Nowe Niro – oferowane, do wyboru, z napędem hybrydowym (HEV), hybrydowym typu plug-in (PHEV)elektrycznym (BEV) – po raz kolejny umożliwia klientom wybór układu napędowego, który najlepiej odpowiada ich potrzebom. W wypadku nowego Niro konstruktorom udało się nie tylko zmniejszyć wpływ samochodu na środowisko, ale jednocześnie zwiększyć zasięg jazdy na energii elektrycznej zarówno modelu PHEV, jak i elektrycznego. ZOBACZ CENNIK

Wersje HEV i PHEV nowego Niro są wyposażone w silnik benzynowy Smartstream GDi o pojemności 1,6 litra, w którym zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań mających na celu ograniczenie zużycia paliwa. Na przykład, zwiększono ciśnienie w układzie wtrysku paliwa, zmieniając stopień sprężania silnika, zoptymalizowano przełożenia i zastosowano nowe łożyska kulkowe o niskim współczynniku tarcia, zintegrowano głowicę cylindrów i kolektor wydechowy, aby poprawić chłodzenie.

Wydajność poprawia również innowacyjna, sześciobiegowa przekładnia drugiej generacji o dwóch sprzęgłach (6DCT), która może działać w trybie automatycznym. Wyeliminowanie biegu wstecznego i wykorzystanie podczas cofania napędu silnika elektrycznego zamiast spalinowego, sprawia, że nowa skrzynia biegów jest o 2,3 kg lżejsza od poprzedniej i poprawia ogólną wydajność paliwową o 0,62%. Nowa przekładnia działa bardziej płynnie i zapewnia lepsze osiągi, co przekłada się na przyjemniejsze wrażenia z jazdy.

Zmiany, które zastosowano w nowym Niro PHEV obejmują m.in. większy akumulator, który może zmagazynować 11,1 kWh energii (w porównaniu z 8,9 kWh w poprzednim modelu) i zapewnia jazdę na napędzie elektrycznym do 65 km (wg WLTP, z 16-calowymi obręczami kół). Zoptymalizowano również tryb jazdy EV, aby samochód mógł jechać dłużej przy użyciu energii elektrycznej. W modelu tym debiutuje również opcjonalna nagrzewnica wysokiego napięcia o mocy 5,5 kWh, która umożliwia dłuższe korzystanie z energii elektrycznej w chłodniejszych warunkach. Dzięki wykorzystaniu energii elektrycznej i samoregulujących się elementów ceramicznych nowe Niro PHEV zapewnia większą wydajność ogrzewania kabiny w trybie EV niż model poprzedniej generacji.

Klienci, którzy zdecydują się na wybór nowego Niro EV będą mieli do dyspozycji zasięg do 460 km. Silnik o maksymalnej mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 255 Nm zapewnia doskonałą elastyczność w każdych warunkach jazdy. Ładowanie Niro EV jest szybkie i wygodne – ładowanie od 10 do 80% pojemności akumulatora za pomocą szybkiej ładowarki trwa jedynie 43 minuty.

-

-

Nowe Niro skonstruowano na platformie podłogowej trzeciej generacji, która zapewnia przestronne wnętrze i dużą pojemność bagażnika. Wysokość wnętrza z przodu wynosi aż 1028 mm, z tyłu – 1005 mm w modelach HEV i PHEV oraz 967 mm w Niro EV. Sporo miejsca jest również na nogi, co sprawia, że pasażerowie tylnych siedzeń mogą zrelaksować się podczas podróży. Przy złożonym oparciu tylnej kanapy pojemność bagażnika nowego Niro wynosi 1445 litrów w modelu HEV, 1342 litry w wersji PHEV i 1392 litry w Niro EV. Poręczny, 20-litrowy kuferek oferowany do elektrycznego Niro EV zapewnia dodatkową przestrzeń do przechowywania.

Nowe Niro jest wyposażone w zawieszenie z przodu z kolumnami McPhersona oraz w czterowahaczowe z tyłu. Przełożenie przekładni kierowniczej dostrojono tak, aby poprawić poczucie kontaktu kół z nawierzchnią oraz stabilność auta i komfort jazdy. Zastosowano również nowe, odchylane łożysko kolumny kierownicy, które wpływa na zmniejszenie tarcia kierownicy.

Konstrukcja nadwozia nowego Niro zapewnia optymalną odporność podczas zderzenia czołowego. Udział stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie wzrósł o 22% w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Nowa Kia Niro 2023 jest już dostępna do zamawiania w cenie od 117 000 PLN. Jako pierwsze, w lipcu, do salonów trafią modele z napędem hybrydowym i hybrydowym typu plug-in, Kia Niro EV zadebiutuje na rynku miesiąc później.

-

___
źródło: Kia Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: