ABARTH W FORMULE 4

ABARTH W FORMULE 4

27 KWIECIEŃ 2022 09:00

ABARTH | Ruszają dwie serie Formuły 4, w której startują bolidy Tatuus drugiej generacji wyposażone w silnik marki z logo Skorpiona.

Po raz kolejny, to właśnie „Skorpion” Abartha będzie towarzyszył przyszłym mistrzom Formuły 1 podczas ich pierwszych kilometrów pokonywanych na torze za kierownicą prawdziwego bolida. Również w 2022 roku silniki Abarth będą bijącym sercem najważniejszych mistrzostw Formuły 4. Po siedmiu udanych sezonach, na torze Spa-Francorchamps, niemiecka seria ADAC F4 rozpocznie nową erę serii zawodów przeznaczonych dla bardzo młodych kierowców pochodzących ze świata gokartów. Druga generacja bolidów Tatuus, po udanym debiucie w serii F4 UAE w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ruszy na podbój torów wyścigowych w Europie. Model F4-T421 jest wyposażony w silnik Abarth 1.4 T-Jet o mocy 180 KM, wywodzącym się z silnika, który nadal dostarcza niezwykłych emocji w gamie 695. Zwiększenie mocy ze 160 do 180 KM osiągnięto, dzięki nowemu mapowaniu silnika i zastosowaniu odnowionej elektronicznej jednostki sterującej.

Pomimo większej masy bolidu, który teraz jest wyposażony w system Halo, zgodnie z normami bezpieczeństwa wprowadzonymi przez FIA, stosunek mocy do masy wynosi 3,8 kg/Kw. Prawdziwą nowością w 2022 roku będzie debiut „Skorpiona” również „po drugiej stronie kanału La Manche”. W ósmym sezonie brytyjskiej serii F4 na torze wyścigowym zobaczymy samochody przygotowywane przez włoską firmę Tatuus, z silnikiem Abartha i oponami Pirelli, czyli prawdziwy włoski pakiet, który rozsławił Formułę 4 na całym świecie.

W serii ADAC F4, w pierwszej rundzie sezonu na belgijskim torze Spa-Francorchamps wystartują 22 jednomiejscowe bolidy. Po triumfie Ollie Bearmana w 2021 roku, który jako pierwszy kierowca wygrał w tym samym sezonie zarówno serię niemiecką, jak i włoską, pojawi się kilku pretendentów do tytułu, począwszy od Nikity Bedrina, aktualnego mistrza debiutantów, jeżdżącego w zespole PHM Racing. Na starcie pojawią się również kierowcy Ferrari Driver Academy: Maya Weug, która ma za sobą drugi sezon w Formule 4 oraz debiutanci Rafael Camara i James Wharton. Po Spa-Francorchamps w kalendarzu serii ADAC F4 znajdą się kolejno: Hockenheim (14-15 maja), Zandvoort (24-26 czerwca), Nurburgring (5-7 sierpnia), Lausitzring (19-21 sierpnia) i Nurburgring (14-16 października).

700 kilometrów dalej, na torze Donington Park, rozpocznie się ósmy sezon British F4, w którym po raz pierwszy na starcie staną jednomiejscowe bolidy Tatuus napędzane silnikiem Abartha. Brytyjska seria będzie czwartą w Europie, w której zastosowano pakiet podwozie plus silnik Made in Italy, po serii włoskiej, niemieckiej i hiszpańskiej. W pierwszej rundzie sezonu, który składa się z 10 rund i w sumie 30 wyścigów, weźmie udział sześć zespołów. Kalendarz British F4, po rundzie otwierającej sezon na torze Donington Park, będzie kontynuowany na torach Brands Hatch (14-15 maja), Thruxton (28-29 maja), Oulton Park (11-12 czerwca), Croft (25-26 czerwca), Knockhill (30-31 lipca), Snetterton (13-14 sierpnia), Thruxton (27-28 sierpnia), Silverstone (24-25 września) i Brands Hatch (8-9 października).

-

-

___
źródło: Abarth Polska.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: