W ROLI GŁÓWNEJ: NOWY FIAT 500 I LEONARDO DICAPRIO

W ROLI GŁÓWNEJ: NOWY FIAT 500 I LEONARDO DICAPRIO

21 KWIECIEŃ 2022 12:00

FIAT | Nowy spot reklamowy z udziałem aktywisty od wielu lat działającego na rzecz ochrony środowiska i laureata Oscara, w roli głównej Leonardo DiCaprionowy Fiat 500.

Historii przedstawionej w spocie towarzyszy utwór napisany przez autora tekstów Dino Verde (w tym roku przypada setna rocznica jego urodzin) w interpretacji piosenkarki i aktorki Katyny Ranieri. W piosence kilkakrotnie powtarzają się słowa „dolce strada” nasuwające skojarzenia z filmem Federica Felliniego „La Dolce Vita”. FIAT odkrył na nowo tę melodię w archiwum włoskiej wytwórni płytowej CAM Sugar przechowującej piosenki i melodie, które przeszły do historii kina, między innymi utwór maestro Nina Roty z filmu „Amarcord”, który został wykorzystany, jako unikalny dźwięk ostrzegający pieszych, tzw. AVAS w nowym Fiacie 500.

„Jesteśmy niezwykle dumni z odkrycia na nowo tej muzycznej perełki nagranej w latach sześćdziesiątych do filmu Federica Felliniego „La Dolce Vita”, prawdziwego symbolu włoskiej sztuki na całym świecie” - powiedział Olivier Franҫois, dyrektor generalny marki FIAT i dyrektor globalny marketingu Grupy Stellantis. „To melodia o ogromnej wartości historycznej i kulturowej, która powraca dzisiaj, aby oczarować pasjonatów Made in Italy i naszej w 100% elektrycznej ikony motoryzacji. Z pewnością najcenniejsza perełka FIATA przyczyni się do stworzenia lepszej przyszłości. Ambitny projekt, który został z entuzjazmem przyjęty przez Leonarda DiCaprio, aktywistę od dawna zaangażowanego w walkę ze zmianami klimatycznymi i w ochronę bioróżnorodności. Krótko mówiąc, wyjątkowa ścieżka dźwiękowa, wspaniała gra nagrodzonego Oscarem aktora Leonarda DiCaprio oraz świetna reżyseria Martina Wernera podkreślają innowacyjność i piękno najbardziej „zaangażowanej” wersji ikony FIAT-a, w pełnym poszanowaniu słynnego na całym świecie włoskiego dolce vita”.

„Jesteśmy zachwyceni i cieszymy się z odnowienia naszej współpracy z FIAT-em, który wybrał do spotu reklamowego nowego Fiata 500 utwór w sposób symboliczny przedstawiający włoskie marzenia i talent” - powiedział Filippo Sugar, prezes i dyrektor generalny Sugar Group. „To zaskakująco ponadczasowa i cudowna wersja, która łączy muzykę Nina Roty i głos Katyny Ranieri, perły wydobytej przez nas z archiwum CAM Sugar, które z ponad 2000 ścieżek dźwiękowych jest najbogatszym i najbardziej reprezentatywnym włoskim katalogiem muzyki filmowej. Jest to wynik naszej rzemieślniczej pracy mającej na celu wsparcie włoskiej kultury, zgodnie z projektem FIAT-a, który wybiegając w przyszłość, dąży do stworzenia mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju”.

Akcja spotu rozgrywa się w Los Angeles w Universal Studios. Leonardo DiCaprio właśnie zakończył zdjęcia i wręcza swojemu kierowcy kluczyki do swojego nowego Fiata 500. Jest to piękny, skomunikowany ze światem i innowacyjny, w 100% elektryczny samochód miejski, który jednak nie wydaje się być idealnym samochodem dla zawodowego kierowcy. Aktor na początku próbuje wyjaśnić powody swojego wyboru, które są głównie ekologiczne. Szybko jednak uświadamia sobie, że musi skłonić go też w inny sposób. W końcu udaje mu się przekonać sceptycznego kierowcę, który wkrótce, niemal bezwiednie zakochuje się w ikonie FIAT-a.

-

-

Stworzony przez agencję reklamową Leo Burnett, nowy spot „The Driver” został wyreżyserowany przez Martina Wernera dla studia Movie Magic. Wielokrotnie nagradzany i znany ze współpracy z takimi talentami jak George Clooney, Benicio Del Toro czy Christopher Walken, Werner ma niezwykłe wyczucie komizmu i wyrafinowane poczucie humoru, które nigdy nie przekracza pewnych granic. Widać to również w prostej, ale zabawnej fabule spotu „The Driver”, w której z łatwością można dostrzec pewne cechy stylu charakterystycznego dla reżysera: od wykorzystania naturalnego światła po kinowe zdjęcia. Co więcej, reżyser postanowił w tej historii potraktować nowego Fiata 500 jak prawdziwego i fascynującego „aktora”.

Piosenka „La dolce vita (Original Vocal Version)” autorstwa Nina Roty i Katyny Ranieri została z tej okazji wydana jako singiel przez CAM Sugar i jest już dostępna na wszystkich platformach streamingowych.

___
źródło: Fiat Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: