NOWOŚĆ | Produkcyjna wersja flagowego w gamie motocykli modelu marki Honda zaprezentowana została podczas Tokyo Motor Show. Kultowy cruiser, Honda GL1800 Gold Wing jest teraz lżejszy, bardziej kompaktowy oraz zdecydowanie nowocześniejszy.
Gruntownie przekonstruowana nowa Honda Gold Wing jest lżejsza i bardziej kompaktowa, a sześciocylindrowy silnik w układzie bokser otrzymał 4 zawory na cylinder i sterowanie w systemie "drive by wire", bez mechanicznego połączenia manetki z przepustnicą. Motocykl dysponuje 4 trybami jazdy, systemem sterującym momentem obrotowym (HSTC) i asystentem ruszania na wzniesieniu. Nowe podwozie wyróżnia aluminiowa rama belkowa, przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami, z tyłu jednoramienny wahacz Pro-Arm z elektryczną regulacją tłumienia oraz napięcia wstępnego sprężyny. Elektroniczny ekran, inteligentny kluczyk (Smart Key) i system Apple CarPlay są wyposażeniem standardowym. Całkowicie nowa, unikalna, hondowska, dwusprzęgłowa przekładnia DCT trzeciej generacji – z siedmioma biegami.
Honda Gold Wing, od pojawienia się na rynku w 1975 roku, jako motocykl klasy Naked o pojemności 1000 cm3, niezmiennie pozostaje królem długodystansowych jednośladów. Jest to pojazd, który również konstrukcyjnie nie stoi w miejscu, rozwijając się, rosnąc fizycznie i zyskując kolejne centymetry pojemności skokowej. Przez dziesięciolecia swojej kariery motocykl zapracował na solidną i wręcz niezrównaną reputację luksusowego, niezawodnego i najbardziej komfortowego jednośladu świata. Teraz, w odpowiedzi na zmiany demograficzne i ewolucję rynku motocyklowego, zespół odpowiedzialny za przyszłość Gold Winga zdecydował się na radykalne porzucenie kierunku, w którym już tradycyjnie zmierzał rozwój motocykla.
Tak więc na rok 2018 GL1800 Gold Wing musiał się zmienić od stóp do głów, by móc pojechać w nowym kierunku. Nie zrezygnowano z niepowtarzalnego, sześciocylindrowego boksera, który zapewnia lawinę momentu obrotowego i mocy, a Gold Wing nadal jest flagowym motocyklem turystycznym Hondy, wyposażonym w rozwiązania, które pozwalają dwóm osobom na jazdę w niemożliwym do podrobienia stylu. Nowy Gold Wing jest jednak mniejszy, lżejszy i zwinniejszy – jak przystało na prawdziwy „jednoślad dla motocyklisty".
-
Nowa Honda GL1800 Gold Wing dostępna jest od 110 300 PLN brutto za model podstawowy. Model GL1800 Gold Wing Tour ze skrzynią DCT dostępny jest w cenie 136 300 PLN brutto, a najbogatsza wersja GoldWing Tour DCT z nawigacją oraz airbagiem za 152 600 PLN
Model / Wersja / Wyposażenie | Cena |
GL1800 (bagger) MANUAL | 110 300 PLN |
GL1800 Tour DCT | 136 300 PLN |
GL1800 Tour DCT, NAVI, AIRBAG | 152 600 PLN |
* ceny detaliczne brutto; pierwsze dostawy motocykli na przełomie marca/kwietnia 2018
-
Korzystając z tego samego silnika i podwozia, nowy Gold Wing będzie dostępny w wersji podstawowej GL1800 Gold Wing, a także w edycji "Tour" z kufrem centralnym oraz w wersji z przekładnią dwusprzęgłową DCT i poduszką powietrzną.
Zależnie od wariantu wyposażenia, oszczędności masowe w stosunku do poprzedniego modelu wynoszą nawet do 48 kg.
Silnik i podwozie zostały zaprojektowane łącznie, aby przesunąć pozycję kierowcy do przodu i uzyskać znacznie bardziej zwartą konstrukcję motocykla. Rama z profili aluminiowych jest skonstruowana wokół zawieszenia przedniego widelca, co pozwoliło na przesunięcie silnika ku przodowi, jako że przednie koło porusza się w górę i w dół w płaszczyźnie bardziej zbliżonej do pionu, zapewniając jednocześnie wysoką precyzję kontroli ruchów zawieszenia i stabilność przedniej części pojazdu, a to dzięki większej sztywność i mniejszemu tarciu w układzie zawieszenia. Tłumienie w przednim zawieszeniu może być regulowane elektrycznie.
Zoptymalizowany pod względem wielkości, nowy sześciocylindrowy silnik w układzie bokser nie tylko nie stracił mocy, momentu obrotowego i fascynującej charakterystyki, a wręcz oferuje jeszcze więcej. Dodano elektronicznie sterowaną przepustnicę z 4 trybami jazdy: TOUR, SPORT, ECON i RAIN. Hondowski system sterujący momentem obrotowym (HSTC) utrzymuje przyczepność tylnego koła, podczas gdy tłumienie w zawieszeniu kół i zintegrowany układ hamulcowy (CBS) zmieniają charakterystyki pracy w zależności od wybranego trybu jazdy. Wspomaganie startu na wzniesieniu (HSA) i system wyłączania silnika na biegu jałowym ułatwiają użytkowanie i poprawiają sprawność paliwową motocykla.
Klasyczna manualna skrzynia biegów dysponuje 6 przełożeniami. Nowa przekładnia dwusprzęgłowa (DCT) posiada 7 biegów, z czułością sprzęgła, szybkością zmiany biegów i zakresem prędkości obrotowych zmian w górę i w dół dostosowanymi specjalnie do każdego z trybów jazdy. Posiada również funkcję powolnej jazdy do przodu i do tyłu. Motocykl z klasyczną przekładnią dysponuje tym samym systemem jazdy do tyłu, jak stosowany poprzednio.
Najważniejsze jest jednak zupełnie nowe poczucie wolności, jakie zapewnia Gold Wing model 2018, dzięki wręcz skokowej zmianie w radości, jaką daje jazda na tym motocyklu. Poprawie osiągów towarzyszy jeszcze większa swoboda, z jaką Gold Wing ich dostarcza: stylowe, aerodynamicznie ukształtowane owiewki kierują strumienie powietrza wokół kierowcy, elektroniczny ekran dostosowany do preferencji kierowcy wyświetla to, czego życzy sobie użytkownik, siedzenie zapewnia komfort wymagany do całodziennych podróży. Nowe funkcje, jak system inteligentnego kluczyka, Apple CarPlay i łączność Bluetooth zapewniają jeszcze więcej komfortu i wygody.
Starannie rozważono też kolorystykę wykończenia Gold Winga. Zdecydowano się na głębsze barwy górnej części motocykla, z solidną warstwą lakieru bezbarwnego, uzupełniane wysokiej jakości materiałami obicia siedzeń o dużej ziarnistości faktury. Dolne fragmenty motocykla wyróżniają się żywymi teksturami, tworzącymi silne akcenty optyczne.
Oferowane wersje kolorystyczne:
GL1800 Gold Wing – srebrny Matte Majestic Silver.
GL1800 Gold Wing ‘Tour’ – czerwony Candy Ardent Red oraz biały Pearl Glare White.
GL1800 Gold Wing ‘Tour’ z DCT i poduszką powietrzną – czerwono/czarny Candy Ardent Red/Darkness Black oraz metalizowany czarny Darkness Black.
-
-
-
-
-
SILNIK |
|
Typ |
Bokser, chłodzony cieczą, 6-cylindrowy, 4-suwowy, 24-zawory, SOHC |
Pojemność |
1833 cm³ |
Ilość zaworów na cylinder |
4 |
Skok i średnica tłoka |
73mm x 73mm |
Kompresja |
10,5:1 |
Moc maksymalna |
126 KM (93kW) /5500 obr./min. |
Maksymalny moment obrotowy |
170 Nm /4500 obr./min. |
Pojemność miski olejowej |
4,4 litra (manualny) / 5,6 litra (DCT) |
Emisja CO2 |
Gold Wing i Gold Wing ‘Tour’ manual: 128 g/km Gold Wing ‘Tour’ z DCT i poduszką powietrzną: 131 g/km |
SYSTEM PALIWOWY |
|
Wtrysk |
PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa |
Przepustnica |
50 mm |
Filtr powietrza |
Papierowy filtr kartridżowy |
Pojemność zbiornika paliwa |
21,1 litra |
Zużycie paliwa |
5,6 litra/100km |
SYSTEM ELEKTRYCZNY |
|
Zapłon |
Zintegrowany rozrusznik/alternator (ISG) |
Pojemność akumulatora |
12V/20AH |
Napięcie i natężenie |
12V/120A |
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU |
|
Sprzęgło |
Wersja manualna: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe, z antyhoppingiem Wersja DCT: hydrauliczne, mokre, wielotarczowe |
Skrzynia biegów |
Wersja manualna: 6 przełożeń (z nadbiegiem) i elektrycznym wstecznym Wersja DCT: 7-biegowe DCT z biegiem wstecznym |
Przełożenie wstępne |
1,795 (79/44) |
Przełożenia biegów |
DCT: 1 bieg: 2,167; 2 bieg: 1,696; 3 bieg: 1,304; 4 bieg: 1,038; 5 bieg: 0,821; 6 bieg: 0,667; 7 bieg: 0,522; wsteczny: 1,190 Manual: 1bieg: 2,200; 2bieg: 1,417; 3bieg: 1,036; 4bieg: 0,821; 5 bieg: 0,667; 6bieg: 0,522 |
Przełożenie końcowe |
Od strony silnika 0,972 Od strony tylnego koła 2,615 |
Przeniesienie napędu |
Wał Kardana |
RAMA |
|
Typ |
Aluminiowa, podwójna, kołyskowa |
PODWOZIE |
|
Wymiary (dł*szer*wys) |
Gold Wing dł: 2475mm szer: 925mm wys: 1340mm Gold Wing ‘Tour’ dł: 2575mm szer: DCT 905mm / Manual 925mm wys: 1430mm |
Rozstaw osi |
1695mm |
Kąt główki ramy |
30,5° |
Wyprzedzenie |
109mm |
Promień skrętu |
3,4m |
Wysokość siedziska |
745mm |
Prześwit |
130mm |
Masa własna (z płynami i paliwem) |
Gold Wing: 365kg
Gold Wing ‘Tour’: Manual 379kg / DCT 383kg |
ZAWIESZENIE |
|
Przód |
Podwójny wahacz |
Tył |
Pro Link |
KOŁA |
|
Przód |
130/70R 18 |
Tył |
200/55R 16 |
Felga przód |
18 x MT3,5 |
Felga tył |
16 x MT6,0 |
HAMULCE |
|
System |
D-CBS zintegrowany z ABS |
Przód |
Podwójne pływające tarcze 320mm x 4.5mm z 6-tłoczkowymi zaciskami |
Tył |
Tarcza wentylowana 316mm x 11mm z 3-tłoczkowym zaciskiem |
-
źródło: Honda Poland Newsroom
ZOBACZ WIĘCEJ ZDJĘĆ
Strony gezet.pl wykorzystują pliki cookie (tzw. ciasteczka). Korzystając z serwisu gezet.pl wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej
Zamknij