NOWY OPEL ASTRA SPORTS TOURER 2022

NOWY OPEL ASTRA SPORTS TOURER 2022

23 MARZEC 2022 12:00

OPEL | Nowy Opel Astra Sports Tourer 2022: perfekcyjna stylistyka do najmniejszego detalu.

Nowy Opel Astra Sports Tourer wyróżnia się wyszukaną stylistyką bez uszczerbku dla funkcjonalności w codziennym użytkowaniu. Kolejna generacja bestsellera klasy kompaktowej to pierwsze kombi marki Opel, które zostanie zelektryfikowane oraz które otrzymało charakterystyczne nowe oblicze marki Opel Vizor. Ponadto sportowe kombi z Rüsselsheim będzie dostępne z opcjonalnym i stylowym dwukolorowym lakierem. Podobnie jak w przypadku wersji pięciodrzwiowej, która późnią wiosną zadebiutuje u dealerów, we wnętrzu Sports Tourera również zaszły skokowe zmiany pod każdym względem. Po raz pierwszy kierowcy otrzymają w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel – to kolejna generacja tego kompleksowo skomunikowanego i intuicyjnego w obsłudze interfejsu człowiek-maszyna (HMI). Kokpit Pure Panel, korzystający ze zintegrowanej platformy Snapdragon® firmy Qualcomm Technologies, oferuje ulepszoną grafikę, multimedia oraz funkcje komputerowego widzenia obrazu i sztucznej inteligencji (AI). Jest to bardziej zintegrowany, świadomy sytuacji i nieustannie adaptujący się system, który ewoluuje wraz z preferencjami kierowcy i pasażerów.

„Dzięki śmiałej i przejrzystej stylistyce nadwozia i wnętrza nowa Astra Sports Tourer wyraźnie deklaruje swój charakter: precyzja i najwyższa jakość przy maksymalnej funkcjonalności. Każda linia i detal są starannie przemyślane. Wszystko to sprawia, że nasze nowe stylowe kombi rozpala emocje” – mówi Mark Adams, wiceprezes i szef działu projektowania w firmie Opel.

-

-

Opel Astra Sports Tourer, podobnie jak pięciodrzwiowy hatchback, zwraca uwagę solidną i szeroką sylwetką. Ogólne kontury sportowego nadwozia dodatkowo wzmacniają to wrażenie. Ma w nim swój udział także nowe oblicze marki. Przód samochodu to Opel Vizor zaprojektowany specjalnie z myślą o najnowszej generacji kompaktowego modelu. Centralny zewnętrzny element stylistyczny jest zgodny ze wzornictwem Opel Compass, w którym osie pionowe i poziome – ostre przetłoczenie na masce silnika i światła do jazdy dziennej stylizowane na skrzydła – łączą się pośrodku z emblematem „Opel Blitz”. Obejmujący cały przód pojazdu Vizor nie tylko optycznie poszerza nową Astrę, ale też umożliwia płynną integrację nowych technologii, takich jak opcjonalne reflektory Intelli-Lux LED® z wąskimi kloszami czy przednia kamera systemu Intelli-Vision rejestrującego obraz w promieniu 360 stopni.

-

-

Szczególnie dynamicznie Astra Sports Tourer prezentuje się z boku. Mocno wyprofilowane nadkola dodają kombi muskularności. Nie zaburzają śmiałej i przejrzystej stylistyki, sugerując jednocześnie stabilność na drodze. Ciekawym detalem sprinterskiej sylwetki Sports Tourer są mocno pochylone do przodu słupki C. Z tyłu powtórzono wzornictwo Opel Compass. Oś pionową wyznaczają w tym przypadku centralnie umieszczone logo z błyskawicą oraz trzecie światło hamowania, zaś oś pozioma to mocno zwężone klosze tylnych lamp charakterystyczne dla wszystkich wersji Astry.

Porywający styl i maksymalnie praktyczne walory użytkowe – nowa Astra Sports Tourer oferuje to, co najlepsze w obu tych obszarach. Celem projektantów kombi nowej generacji był samochód przyciągający wzrok, który zachowa największe atuty poprzednich wersji modelu, czyli sprawdzoną funkcjonalność w codziennym użytkowaniu.

-

-

Tak też się stało. Praktyczna i nowa Astra Sports Tourer, której wymiary zewnętrzne to 4642 x 1860 x 1480 mm (dł. x szer. x wys.) przy progu bagażnika znajdującym się na wysokości około 600 mm, wzmacnia reputację Opla jako lidera w segmencie samochodów kombi i jest kolejnym przykładem wysokich kompetencji marki w zakresie efektywnego projektowania takich modeli. Dla uzyskania niskiego progu załadunku tablicę rejestracyjną przeniesiono ze zderzaka (gdzie znajduje się ona w modelu pięciodrzwiowym) na klapę bagażnika. Ułatwia to załadunek bagażu lub sprzętu, zaś sama przestrzeń bagażowa ma całkowicie płaską podłogę. Za sprawą wyjątkowo krótkiego przedniego zwisu samochód jest o 60 mm krótszy od poprzedniej generacji, ale ma znacznie większy rozstaw osi, wynoszący 2732 mm (+70 mm). Nawet w porównaniu z nową Astrą hatchback to wciąż dodatkowe 57 mm, a zatem i większy komfort dla pasażerów w kabinie.

„Mimo kompaktowych wymiarów nowa Astra Sports Tourer wygląda na niewiele krótszą od Insignii – chociaż w rzeczywistości różnica jest całkiem spora. To wizualne wrażenie osiągamy, wykorzystując płynące, eleganckie linie, w połączeniu z kontrastującym kolorystycznie dachem, który pierwszy raz jest dostępny w kompaktowym kombi” – wyjaśnia Mark Adams. Opcjonalne dwukolorowe nadwozie jest nie tylko nowością w Astrze Sports Tourer, ale także innowacją w tym segmencie, która optycznie wysmukla i poszerza sylwetkę samochodu.

-

-

Przejrzysta, śmiała i minimalistyczna stylistyka jest utrzymana także we wnętrzu. W pełni cyfrowy kokpit z panelem dotykowym jest zorientowany na kierowcę i przenosi użytkownika w zupełnie nowy świat. Interfejs człowiek-maszyna (HMI) oferuje zupełnie nowe wrażenia z intuicyjnej obsługi. Rozległy kokpit (opcjonalnie w wersji całkowicie przeszklonej) jest wyposażony w dwa 10‑calowe wyświetlacze, które wraz z nawiewem od strony kierowcy są płynnie zintegrowane w układzie poziomym.

„Jednolita tafla szkła przykrywa cały Pure Panel, aż po jego krawędzie. Tworzy to wyjątkowo nowoczesną i postępową estetykę kokpitu” – mówi wiceprezes ds. projektowania w firmie Opel. Specjalna żaluzyjna warstwa zapobiegająca odbiciom światła w szybie przedniej umożliwiła rezygnację z daszku nad wyświetlaczami i ekranami dotykowymi stosowanego w większości pojazdów.

Podstawową zasadą przy projektowaniu kokpitu był „detoks na maksa”. Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji – jednak bez obciążania go nadmiarem danych czy funkcji. Dzięki ograniczeniu do minimum fizycznych elementów sterujących w postaci precyzyjnie ułożonych klawiszy, kokpit „Pure Panel” prezentuje optymalną równowagę między cyfryzacją a intuicyjną pracą, pozbawioną drażniących bodźców wizualnych oraz konieczności stosowania podmenu. Opel jeszcze nigdy nie był tak intuicyjny i łatwy w obsłudze, co pozwala kierowcy całkowicie skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu i obserwowaniu sytuacji na drodze.

-

-

Dzięki platformie Snapdragon® w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel oferuje intuicyjną pomoc sztucznej inteligencji, personalizację ustawień dla różnych użytkowników, wsparcie wirtualnego asystenta, reagowanie na polecenia wydawane naturalnym językiem oraz adaptacyjny interfejs człowiek-maszyna. Nie ma również potrzeby stosowania kabli, ponieważ we wszystkich wersjach nowej Astry, w tym Sports Tourer, do systemów multimedialnych nowej generacji można podłączyć bezprzewodowo smartfony obsługujące standardy Apple CarPlay i Android Auto. Również w tym przypadku naczelną zasadą było stworzenie przejrzystego, w pełni funkcjonalnego i zaawansowanego technicznie rozwiązania, które nie wygląda chłodno ani bezosobowo, ale tworzy poczucie bezpieczeństwa.

-

-

Firma Opel już wkrótce rozpocznie przyjmowanie zamówień na nową Astrę Sports Tourer, udostępniając klientom możliwość skonfigurowania wymarzonego samochodu.

___
źródło: Opel Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: