NOWY OPEL ASTRA 2022 W PRODUKCJI W RÜSSELSHEIM

NOWY OPEL ASTRA 2022 W PRODUKCJI W RÜSSELSHEIM

11 LUTY 2022 13:00

OPEL | W zakładach w Rüsselsheim rozpoczął się montaż nowego Opla Astry.

Premier Hesji Volker Bouffier, minister gospodarki Hesji Tarek Al-Wazir oraz burmistrz Rüsselsheim Udo Bausch, zaproszeni przez dyrektora generalnego firmy Opel Uwe Hochgeschurtza, przybyli dzisiaj do zakładów w Rüsselsheim, gdzie wzięli udział w uroczystości zorganizowanej z okazji uruchomienia produkcji nowego Opla Astry. Do dzisiaj wyprodukowano już około 500 egzemplarzy nowego modelu. W najbliższych miesiącach fundamentem elektryfikacyjnej ofensywy marki z Rüsselsheim będzie nowa generacja Opla Astry. Pierwsze egzemplarze pięciodrzwiowej Astry dotrą do klientów wiosną. Od samego początku samochód można będzie kupić także jako hybrydę plug‑in. W 2023 r. do oferty dołączy w pełni elektryczna Astra‑e.

„Nowa Astra została zaprojektowana z zaangażowaniem i dbałością o najdrobniejsze szczegóły. To także pierwszy samochód, który prezentowałem po objęciu stanowiska dyrektora generalnego firmy Opel, więc z tym bestsellerem klasy kompaktowej łączy mnie szczególna więź” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor generalny firmy Opel. „Nowość rynkowa, opracowana od strony stylistycznej i technicznej w głównej siedzibie firmy w Rüsselsheim, będzie także produkowana w tutejszych zakładach, dostarczając nam dodatkowej dynamiki. Nie mogę się już doczekać wiosny, by zobaczyć nową Astrę w salonach sprzedaży oraz u naszych klientów”.

„Opel jest właśnie stąd, z Hesji. Od wielu pokoleń nie tylko jeździ się tu Oplem, ale marka jest tutaj również produkowana i projektowana. Centrala firmy w Rüsselsheim jest pracodawcą liczącym się w całym regionie. Fakt, że linię montażową nowej Astry ulokowano właśnie w tym mieście jest więc szczególnie satysfakcjonujący. W ten sposób Opel podkreśla swoje zaangażowanie w ten zakład. Sama Hesja jako kraj związkowy również stara się o to, by producent samochodów miał tu dobre warunki do produkcji oraz prowadzenia prac badawczo-rozwojowych. W branży motoryzacyjnej zachodzą obecnie strukturalne przemiany. Rząd landu będzie nadal wspierał firmę Opel w skutecznym stawianiu czoła tym wyzwaniom. Uruchomienie produkcji nowego modelu oraz plany przejścia na elektryczną mobilność w 2028 r. wyraźnie potwierdzają, że jest to firma myśląca przyszłościowo” – powiedzieli premier Hesji Volker Bouffier i minister gospodarki Tarek Al-Wazir.

„O powierzeniu produkcji tego fascynującego modelu fabryce w Rüsselsheim zadecydowała jej rosnąca konkurencyjność” – powiedział Ralph Wangemann, dyrektor zarządzający ds. personalnych. „Ta inwestycja umożliwi pracę na dwie zmiany, a kwalifikacje, zaangażowanie i zapał pracowników będą odgrywały ważną rolę w przyszłym sukcesie naszej nowej Astry”.

„Zespół doskonale poradził sobie mimo licznych restrykcji związanych z pandemią. Jesteśmy bardzo dumni, że to u nas powstaje Astra – nowoczesny i bardzo popularny wśród klientów samochód klasy kompaktowej, wyróżniający się najwyższą jakością” – powiedział dyrektor zakładu, Michael Lewald.

-

-

Nowy Opel Astra jest deklaracją założeń stylistycznych producenta: jeszcze dynamiczniejsza sylwetka, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych ozdób oraz nowe oblicze marki, czyli Opel Vizor. Nowy model został opracowany z troską o najdrobniejsze detale. Wraz z nową Astrą do klasy kompaktowej wchodzą też technologie, innowacje i systemy wspomagające kierowcę, które dotychczas klienci znali tylko z pojazdów reprezentujących wyższe segmenty. Jednym z przykładów jest najnowsza wersja adaptacyjnych, nieoślepiających reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED®. System przeniesiony wprost z flagowych Opli InsigniaGrandland składa się ze 168 elementów LED i nie ma odpowiedników w klasie kompaktowej ani średniej.

Skok w czasie nastąpił także we wnętrzu Astry nowej generacji. Dzięki całkowicie cyfrowemu Pure Panelowi wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Poszczególnymi funkcjami steruje się poprzez mocno panoramiczny ekran dotykowy, zupełnie jak w smartfonie. Nieliczne fizyczne przełączniki służą do regulacji ważnych ustawień, w tym klimatyzacji. Pod względem intuicyjności i łatwości obsługi nowa Astra przewyższa wszystkie dotychczasowe modele Opla.

Typowy dla marki jest również wyjątkowy komfort siedzenia w nowym kompakcie. Skonstruowane przez firmę Opel przednie fotele z atestem AGR – niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.) oferują wzorcową ergonomię, zwłaszcza na dłuższych trasach. Kierowca może liczyć na wsparcie opcjonalnych najnowocześniejszych systemów, takich jak wyświetlacz projekcyjny czy Intelli-Vision zapewniający widok otoczenia pojazdu w promieniu 360 stopni.

Nowa Astra, odważna, wyrazista stylistycznie i po raz pierwszy dostępna także w wersji zelektryfikowanej, już od momentu premiery generuje czyste emocje. Zupełnie nowa, szósta generacja Astry była opracowywana przez trzy lata. Główny zespół projektantów i konstruktorów liczył 25 osób. Co ciekawe, około połowę z nich stanowiły kobiety. Na przykład kryteriami jakościowymi przy wyborze strategicznych dostawców dla Astry zajmowała się Zuzana Majorova. Za opracowanie w pełni cyfrowego kokpitu Opel Pure Panel odpowiadała Haiyan Yu. Na dobór kolorów i materiałów wykończenia wnętrza duży wpływ miała Ilka Höbermann. Nadzór nad całością prac sprawowała główna inżynier Mariella Vogler, która położyła duży nacisk na „postrzeganą jakość”.

-

-

„Międzynarodowy zespół realizował cel z wielką otwartością i szacunkiem dla wysiłku współpracowników” — mówi Mariella Vogler. „Nie da się zaprojektować samochodu zdolnego wzbudzać pozytywne odczucia, myśląc wyłącznie o sobie. Ostateczny efekt to nie tyle zasługa „czynnika kobiecego”, co zróżnicowanych kompetencji i talentów oraz współpracy i interakcji, dzięki którym powstał po prostu lepszy produkt”.

Prace nad nową Astrą prowadzono inaczej niż w przypadku wcześniejszych modeli Opla – w sposób bardziej emocjonalny, z silnym naciskiem na „postrzeganą jakość”. Nowa Astra powinna wywołać zadowolenie klienta poprzez wszystkie zmysły – wizualnie, akustycznie i dotykowo. „Chcieliśmy stworzyć pojazd, który łatwo polubić i który jest postrzegany jako pożądany pod wieloma względami” – wyjaśnia główna inżynier. W tym kontekście „postrzegana jakość” nie jest nieznaną dyscypliną w pracy nad nowym modelem – ale w nowej Astrze była od samego początku konsekwentnie uwzględniana jako stały element tego procesu.

Decyzja o takim przesunięciu akcentów jest ściśle związana z reorganizacją marki, która miała miejsce w 2018 r., a więc wtedy, gdy przystępowano do prac nad kolejną generacją bestsellera. Eksperci w dziedzinie projektowania, marketingu i inżynierii intensywnie starali się wówczas oddać wartości marki Opel – niemieckiej, przystępnej i wzbudzającej emocje – poprzez język stylistyczny, technologię i sposób odczuwania pojazdu przez użytkownika. Tak powstała filozofia stylistyczna Opla, której atrybutami są „odważne” wzornictwo i „czystość” formy. Był to więc właściwy czas na stworzenie Astry o bardzo szczególnym charakterze.

-

DOSKONAŁA HAPTYKA

O tym, że nowa Astra jest tak pożądana decyduje nie tylko jej wyrazistość, ale także suma silnych odczuć, które ten samochód wzbudza w wielu aspektach. Linie boczne zostały narysowane przejrzyście, a jednocześnie zdecydowanie, aby wzbudzić poczucie pewności. „Kiedy rodzic sadza dziecko w foteliku i zamyka drzwi, chce wiedzieć, że on i jego rodzina będą chronieni” — wyjaśnia Mariella Vogler. Przykład takiej haptycznej doskonałości można znaleźć z tyłu pięciodrzwiowej Astry. Zespół chciał uniknąć tego nieprzyjemnego wrażenia, z którym każdy na pewno się spotkał, gdy musiał sięgnąć do niewidocznego zagłębienia w tylnej klapie, by ją otworzyć. Właśnie dlatego tym razem mechanizm otwierania bagażnika został zintegrowany z logo Opla. Klamka z logo Blitz wzmaga poczucie więzi z marką i pojazdem. W Astrze znajdziemy także nawiązanie do historii. Jednym z detali są „skrzela” w słupku C, przypominające podobny element w modelu Kadett sprzed lat.

-

WIZUALNY DETOKS

Przeskok czasowy, który dokonał się we wnętrzu Astry nowej generacji, jest ściśle związany z „postrzeganą jakością”. Kierowca zajmujący miejsce w swoim fotelu czuje się mile widziany. Poczucie dobrostanu osiągnięto poprzez usunięcie z wnętrza wszystkich elementów, które nie byłyby absolutnie niezbędne. Zespół projektantów określa taki zabieg jako „wizualny detoks”. W pełni cyfrowy Pure Panel odesłał analogowe wskaźniki w przeszłość. Zamiast nich nowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) oferuje intuicyjne wrażenia w kontakcie z przejrzystym ekranem. Pozostawienie tradycyjnych przycisków do obsługi niektórych funkcji jedynie podkreśla przyjazność rozwiązań w nowej Astrze. Na przykład gdy kierowca odczuje potrzebę przewietrzenia kabiny, przełącznik „Max AC” natychmiast uruchomi działanie klimatyzacji z pełną mocą.

-

NOWY PROFIL DŹWIĘKOWY

W celu zbudowania kompleksowo przyjemnej atmosfery zespół projektujący nową Astrę przygotował dla niej specjalną ścieżkę dźwiękową, z uwzględnieniem wymagań bezpieczeństwa. Poszczególne odgłosy, w tym rytmiczne tykanie kierunkowskazów czy sygnał przypominający o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa, składają się na nowe i przyjemne otoczenie akustyczne. Zespół postarał się, żeby dźwięki nie brzmiały zbyt mechanicznie i bezosobowo. Do współpracy zaproszono więc muzyków z instrumentami strunowymi i perkusją, którzy nagrali sekwencje dźwiękowe rozbrzmiewające teraz w nowej Astrze.

-

SOLIDNE PODSTAWY

Postrzegana jakość nabrała w Astrze nowego znaczenia, ale nie oznacza to, że inne typowe cechy Opla zostały odsunięte na dalszy plan. „Dla nas było oczywiste, że nowa Astra może wzbudzać pożądanie tylko wtedy, gdy zachowamy sprawdzone atrybuty marki. Zatem obok „miękkiej” postrzeganej jakości ważną rolę w samochodzie odgrywa także „twarda”, wymierna jakość” – wyjaśnia Mariella Vogler. Marka Opel od dawna kojarzy się przecież z niezawodnością. Ponadto nowa Astra wprowadza do klasy kompaktowej innowacje, które wcześniej można było spotkać tylko w pojazdach z wyższych segmentów. Są to między innymi adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED® w najnowszej wersji czy skonstruowane samodzielnie przez firmę przednie fotele z atestem AGR – niemieckiej „Kampanii na rzecz zdrowych pleców” (Aktion gesunder Rücken e.V.). Zespół odpowiedzialny za opracowanie modelu jest wyraźnie dumny z osiągniętego efektu: „Chcieliśmy, żeby klienci poczuli entuzjazm, który towarzyszył wszystkim zaangażowanym w prace nad tym samochodem” – podsumowuje główna inżynier w imieniu całego swojego zespołu.

-

-

___
źródło: Opel Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: