HYBRYDOWY JEEP COMPASS I RENEGADE 2022 - JEEP POSZERZA GAMĘ MODELI ZELEKTRYFIKOWANYCH

HYBRYDOWY JEEP COMPASS I RENEGADE 2022 - JEEP POSZERZA GAMĘ MODELI ZELEKTRYFIKOWANYCH

01 LUTY 2022 13:10

NOWOŚĆ! | Nowe hybrydowe wersje Jeepów® Renegade i Compass 2022 oferują klientom nowy punkt wejścia do zelektryfikowanej gamy Jeepa. Nowe modele stanowią kontynuację udanego wprowadzenia gamy Jeepów 4xe z napędem hybrydowym plug-in.

Wprowadzenie nowych wersji hybrydowych, oferuje klientom nowy punkt wejścia do zelektryfikowanej gamy Jeepa. Nowe modele dołączają do odnoszących już sukcesy hybrydowych wersji plug-in 4xe, które stanowią obecnie ponad 25% całkowitej sprzedaży marki w Europie. Na rynkach takich jak Francja, modele Jeep 4xe osiągnęły ponad 50% całkowitej sprzedaży, natomiast we Włoszech, największym rynku Jeepa w Europie, marka była liderem na rynku samochodów LEV, w tym pojazdów w pełni elektrycznych i hybryd plug-in. W Polsce sprzedaż Jeepów w wersji hybrydowej plug-in wzrosła prawie 4-krotnie w porównaniu do roku 2020 i stanowiła 10% udziału w sprzedaży marki.

„Dzisiejsza zapowiedź bazuje na sukcesie naszego aktualnego portfolio wersji hybrydowych plug-in 4xe i jest kolejnym krokiem w kierunku kompleksowej elektryfikacji naszej całej gamy produktów w Europie” – powiedziała Antonella Bruno, odpowiedzialna za markę Jeep w Europie. „Jeep Compass i Renegade e-Hybrid oferują nowy punkt wejścia do naszego zelektryfikowanego portfolio, zwiększając dynamikę sprzedaży, oferując większą liczbę opcji hybrydowych większej liczbie klientów z Europy. Ta ekspansja produktowa będzie kontynuowana latem tego roku wraz z wprowadzeniem wersji 4xe zupełnie nowego Jeepa Grand Cherokee”.

-

-

NOWY JEEP COMPASS & RENEGADE e-HYBRID 2022 - CENA W POLSCE

Nowa gama hybrydowa składa się z czterech poziomów wyposażenia: Longitude, Night Eagle, Limited i S oraz specjalnej edycji premierowej Upland. Wszystkie są wyposażone w napęd na przednie koła, nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów oraz 1,5-litrowy silnik benzynowy turbo w technologii hybrydowej, który dostarcza 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dostępna jest szeroka gama opcji personalizacji, z kontrastowym, czarnym dachem i z ośmioma różnymi kolorami lakieru zewnętrznego dla Renegade'a i siedmioma dla Compassa, a także nowy kolor Matter Azur, charakterystyczny dla wersji Upland. Dostępna jest również szeroka gama wzorów felg, charakterystycznych dla modeli Renegade i Compass.

Ceny nowych modeli hybrydowych zaczynają się od 118 200 PLN za wersję Longitude, następnie wersje Night Eagle i Limited w cenie odpowiednio 124 750 PLN i 129 250 PLN, aż do topowej wersji S w cenie 146 500 PLN i ekskluzywnej, inspirowanej zrównoważonym rozwojem specjalnej edycji premierowej Upland w cenie 139 800 PLN. Zamówienia na nowe modele można już składać we Włoszech, Niemczech i Francji, a wkrótce rozpocznie się przyjmowanie zamówień także na pozostałych rynkach europejskich, w tym w Polsce.

-

-

Nowy opcja hybrydowo-elektryczna

W nowych modelach debiutuje zaawansowany układ hybrydowy z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym turbo o pojemności 1,5 litra z rodziny „Global Small Engine”, o mocy 130 KM i 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego, zestawionym z nową, 7-biegową, dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów 7HDT300. Układ napędowy obejmuje wbudowany 48-woltowy silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 55 Nm, co przekłada się na moment 135 Nm na wejściu do skrzyni biegów, który może napędzać koła nawet po wyłączeniu silnika spalinowego. W porównaniu do poprzednich modeli benzynowych, nowe wersje oferują nawet o 15% niższe zużycie paliwa i emisję CO2. Dzięki nowej technologii hybrydowej, modele Jeep Renegade i Compass e-Hybrid stanowią nową alternatywę w segmencie samochodów z napędem na przednie koła. Klienci nie muszą zmieniać swoich przyzwyczajeń związanych z prowadzeniem samochodu i mogą cieszyć się autentycznymi wrażeniami z jazdy hybrydowej, dzięki napędowi elektrycznemu dostępnemu podczas ruszania, przy niskich prędkościach oraz podczas manewrów parkowania.

Nowy czterocylindrowy, turbodoładowany silnik został zaprojektowany tak, aby jak najlepiej nadawał się do użytku hybrydowego, optymalizował termodynamikę, a tym samym pozwalał na zmniejszenie zużycia paliwa. Pracuje on w cyklu Millera, który zwiększa wydajność cieplną i oferuje wysoki stopień sprężania (12,5:1), nową głowicę cylindrów z kompaktową komorą spalania, układ podwójnych zmiennych faz rozrządu oraz kanały dolotowe o wysokim współczynniku zawirowań. Nowością jest również wysokociśnieniowy układ wtrysku bezpośredniego paliwa, pracujący pod ciśnieniem do 350 barów. Ten silnik benzynowy generuje moc 130 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 240 Nm. W silniku benzynowym zamontowany jest również elektryczny system BSG („belt starter generator”), który gwarantuje szybkie i ciche ponowne uruchamianie silnika. Układ hamulcowy nowego Renegade i Compassa e-Hybrid obejmuje „Intelligent Brake System”, który oferuje funkcję „samoładowania" wykorzystującą mieszane hamowanie odzyskowe w celu maksymalizacji odzysku energii kinetycznej i poprawy wydajności.

-

-

Ewolucja wrażeń z jazdy

Dzięki nowemu układowi napędowemu, modele hybrydowe zapewniają wszechstronne i relaksujące wrażenia z jazdy, a poszczególne funkcje pozwalają na poruszanie się w trybie elektrycznym („funkcje EV"). Należą do nich:

  • Cichy rozruch: uruchamianie samochodu bez konieczności włączania silnika benzynowego, dzięki zastosowaniu trybu cichej jazdy „EV" z napędem czysto elektrycznym
  • Odzyskiwanie energii: odzyskiwanie energii, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana, podczas gdy samochód zwalnia („e-Coasting”) i hamuje („Regenerative Braking”)
  • „Boost & Load Point Shift”: „e-Boosting" pozwala na zwiększenie momentu obrotowego na kołach dzięki silnikowi elektrycznemu wspomagającemu silnik benzynowy; ponadto, wykorzystując moment obrotowy (napędowy lub hamujący) generowany przez silnik elektryczny, można zoptymalizować punkt pracy silnika benzynowego
  • „Electric Drive”: samochód może poruszać się cicho i przy zerowej emisji spalin, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego, przy wyłączonym silniku benzynowym.

Nowe Jeep Renegade i Compass e-Hybrid mogą pracować w różnych wariantach jazdy, korzystając wyłącznie z silnika elektrycznego (i przy wyłączonym silniku benzynowym). Jest to możliwe dzięki szerokiej gamie elektrycznych trybów pracy, znanych jako „EV capabilities", które obejmują:

  • „e-Launch”: uruchamianie samochodu wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, podczas startu lub ponownego ruszania np. na światłach
  • „e-Creeping”: silnik elektryczny zapewnia możliwość ruszania zwykle spotykaną w pojazdach ze skrzynią automatyczną, dla prędkości, która może wahać się od 0 km/h do prędkości uzyskiwanej przy wolnych obrotach silnika benzynowego na pierwszym biegu lub na biegu wstecznym (na przykład podczas manewrowania)
  • „e-Queueing”: samochód może poruszać się w korku ulicznym, stając i ruszając w trybie całkowicie elektrycznym
  • „e-Parking”: ułatwienie manewrów parkowania, które mogą być wykonywane wyłącznie przy użyciu napędu elektrycznego, aby zapewnić praktyczną i cichą jazdę.

„EV capabilities" są dostępne w zależności od stanu naładowania akumulatora i wymaganej mocy wyjściowej.

-

"UPLAND" - EKSKLUZYWNA WERSJA PREMIEROWA

Edycja specjalna „Upland" została stworzona, aby podkreślić troskę marki Jeep o środowisko naturalne i jej zaangażowanie w zrównoważony rozwój. Wyróżniający się wyjątkowymi detalami estetycznymi i zastosowaniem ekologicznych materiałów oraz przyjaznych dla środowiska lakierów i elementów wykończenia. Nowy edycja specjalna będzie również dostępna w modelach Renegade i Compass 4xe Plug-in-Hybrid.

Nowa edycja specjalna „Upland" jest natychmiast rozpoznawalna dzięki nowemu i ekskluzywnemu kolorowi nadwozia „Matter Azur" i jest wyposażona w dwukolorowy czarny dach (również z nowym, bardziej widocznym wzorem charakterystycznym dla modelu Renegade), w błyszczące 17” (w modelu Renegade) i 18” (w modelu Compass) aluminiowe obręcze kół, które nadają mu jeszcze bardziej zdecydowany wygląd. Wyjątkowy styl nadwozia uzupełniają nowe wykończenia MetaKrome w kolorze brązowym na obramowaniach grilla i na tylnym zderzaku oraz specjalna naklejka na masce silnika.

Wnętrze wersji „Upland" wyróżnia się szerokim zastosowaniem materiałów pochodzących z recyklingu, które odnajdujemy na podsufitce, matach podłogowych zdobionych nowym wzorem oraz ekskluzywnych fotelach wykonanych z przędzy Seaqual®, włókien pochodzących z przetworzonego plastiku zebranego w oceanach, z charakterystycznymi kontrastowymi przeszyciami, z logo Jeepa na oparciach przednich siedzeń i elementem dekoracyjnym z organicznego winylu umieszonym w części górnej.

Całość tworzy elegancki i nowoczesny efekt, dzięki splotowi przeplatanemu z klasycznym wzorem w jodełkę na czarnym tle. Tworzywa sztuczne zebrane w Morzu Śródziemnym są przetwarzane przez SEAQUAL® we włókno poliestrowe, które można stosować jak prawdziwą tkaninę. Podczas tkania, przędza SEAQUAL® jest mieszana z innymi przyjaznymi dla środowiska włóknami, z których wszystkie są naturalne i pochodzą z recyklingu lub odzysku.

Także w Jeepie Renegade niektóre z czarnych plastikowych paneli i elementów zastosowanych we wnętrzu są wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, a konkretnie z tworzyw sztucznych używanych wcześniej w reflektorach samochodowych. W kabinie, brązowe wykończenia MetaKrome odnajdujemy także na niektórych ramkach. Natomiast w Compassie zarówno panele drzwi, jak i deska rozdzielcza, pokryte są tym samym materiałem pochodzącym z recyklingu mechanicznego tworzyw sztucznych, a brązowe wykończenie MetaKrome, wykonane przy użyciu ekologicznych lakierów, podkreśla smukły i elegancki profil deski rozdzielczej.

-

-

Technologia zastosowana w Jeepach Renegade i Compass oferuje różne tryby jazdy, aby zapewnić kierowcy niezwykłe wrażenia z jazdy hybrydowej. Systemem hybrydowym można również zarządzać za pomocą stron Hybrid Pages, które pozwalają kierowcy monitorować przełączanie między napędem spalinowym a elektrycznym, a także przeglądać historię jazdy ze szczegółami dotyczącymi zużycia energii elektrycznej i benzyny. Dedykowany panel instrumentów pozwala kierowcy na monitorowanie wszystkich parametrów systemu hybrydowego i zapewnia pełną kontrolę podczas prowadzenia samochodu.

System multimedialny Uconnect NAV, z ekranem dotykowym 8,4” lub 10,1” (tylko dla modelu Compass), zapewnia zaawansowaną łączność pokładową i bezprzewodową integrację z Apple CarPlay i Android Auto.

Nowe hybrydowe modele Renegade i Compass oferują usługi połączone, takie jak zainstalowany Uconnect™ Box zapewniający dostęp do usług Uconnect™ Services oraz do szeregu funkcji dostępnych za pośrednictwem różnych touchpointów, jak na przykład aplikacja mobilna „My Uconnect”, smartwatch, strona internetowa, przyciski na konsoli górnej i asystenci głosowi (Amazon Alexa i Google Assistant).

Dzięki aplikacji mobilnej „My Uconnect”, klienci mają dostęp do szeregu usług umożliwiających łatwe i szybkie zarządzanie stanem pojazdu, przeglądami, zdalne sterowanie lokalizacją, blokowanie i odblokowywanie drzwi, włączanie świateł, uzyskiwanie pomocy w razie potrzeby i wiele więcej. Usługi Uconnect™ Services obejmują:

  • „My Assistant”: w razie awarii lub potrzeby łączy klienta z operatorem w celu zapewnienia, na podstawie danych geolokalizacji, pomocy drogowej
  • „My Remote”: umożliwia klientom zdalne zarządzanie samochodem w dowolnym miejscu i czasie
  • „My Car”: pozwala na monitorowanie stanu samochodu i sprawdzanie jego najważniejszych parametrów
  • „My Navigation”: umożliwia wysłanie danych celu podróży do systemu nawigacji samochodu bezpośrednio z aplikacji mobilnej „My Uconnect”, otrzymywanie w czasie rzeczywistym aktualizacji informacji o ruchu drogowym, pogodzie i fotoradarach, wyświetlanie punktów użyteczności publicznej i bezprzewodową aktualizację map w trybie over-the-air (tylko w modelu Compass)
  • opcjonalna usługa „My Wi-Fi”: zapewnia samochodowy hotspot wifi, do którego można jednocześnie przyłączyć do 8 urządzeń i aktywuje usługę „Alexa Voice Service" (tylko w modelu Compass)
  • opcjonalna usługa „My Alert”: klienci otrzymają powiadomienia, wsparcie i natychmiastową pomoc w przypadku kradzieży.

Ponadto, zaraz po zakupie samochodu marki Jeep, klienci mogą natychmiast założyć konto, pobierając aplikację mobilną „My Uconnect", i odkryć wiele technologicznych i połączonych korzyści, jeszcze nawet przed wydaniem im nowego samochodu.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, zaawansowane wyposażenie oferowane w standardzie obejmuje system rozpoznawania znaków drogowych, który odczytuje i interpretuje znaki drogowe („Traffic Sign Recognition”), inteligentnego asystenta prędkości „Intelligent Speed Assist”, który automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do ograniczeń odczytanych z rozpoznanych znaków drogowych, system kontroli zmęczenia kierowcy („Drowsy Driver Alert”), stanowiący wsparcie dla zmęczonego jazdą kierowcy, ostrzegający go, gdy jego uwaga słabnie oraz automatyczny system awaryjnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów („Automatic Emergency Braking Pedestrian & Cyclist Recognition”) (tylko w modelu Compass), który spowalnia samochód do całkowitego zatrzymania, dla uniknięcia ewentualnego wypadku lub złagodzenia jego skutków.
Ponadto, w Compassie dostępny jest nowy system asystent autostradowy „Highway Assist”. Po raz pierwszy w modelu Jeepa sprzedawanym w Europie, ten system wspomagania kierowcy oferuje autonomiczną jazdę na poziomie 2 (L2), wykorzystując połączenie tempomatu adaptacyjnego i asystenta toru jazdy, aby automatycznie dostosować prędkość i skorygować tor jazdy podczas jazdy po autostradach.

-

-

7-krotny wzrost rejestracji wersji 4xe Plug-in-Hybrid na polskim rynku w 2021r.

Marka Jeep z sukcesem zakończyła 2021 rok na polskim rynku, zwiększając zarówno liczbę rejestracji nowych samochodów, jak i udział w rynku w porównaniu do 2020 roku. Łącznie w minionym roku zarejestrowano 3252 nowe samochody marki Jeep w Polsce, tj. o 10,6 procent więcej niż w 2020 roku*. Udział marki w polskim rynku wyniósł 0,62 procenta, wzrost o 0,02 pp. rok do roku.

Najpopularniejszym modelem w 2021 roku okazał się Compass, reprezentujący legendarną markę w segmencie kompaktowych SUV. Model, którego odświeżona odsłona debiutowała w zeszłym roku, nabyło 1371 klientów, co stanowi wzrost sprzedaży o 21,8 procent w stosunku do 2020 r. Drugie miejsce na podium zajął najmniejszy w gamie marki Jeep Renegade, który z wynikiem 1054 zarejestrowanych egzemplarzy poprawił swoją sprzedaż rok do roku o 1,4 procent.

Na podium uplasował się również najbardziej rozpoznawalny model Jeepa, kultowy Wrangler. Model ten jest bezpośrednim spadkobiercą słynnego Willysa z 1941 roku, od którego rozpoczęła się fantastyczna, dziś już przeszło 80-letnia przygoda marki Jeep. Wrangler zanotował w 2021 r. rekordowy wynik 701 rejestracji, poprawiając zeszłoroczny rezultat aż o 36,4 procent. Tym samym Wrangler ustanowił rekordowy wynik w historii sprzedaży tego modelu w Polsce.

„Już sama nazwa Wrangler wywołuje jednoznaczne skojarzenia u każdego fana czterech kółek. Ten model marki Jeep, będący synonimem wolności, przygody i niesamowitych właściwości terenowych, jest także bardzo popularny wśród polskich klientów. Potwierdzeniem tego są bardzo dobre wyniki rejestracji za 2021 rok” – podsumuje rekordowy wynik modelu Janusz Ellert, dyrektor marki Jeep w Polsce. „Dzięki hybrydowemu układowi napędowemu typu plug-in, Wrangler 4xe obecnie umożliwia klientom bezemisyjne użytkowanie w trybie w pełni elektrycznym, czerpanie radości z wydajnej i przyjemnej jazdy po drogach i jednocześnie korzyści z ulepszonych osiągów terenowych uzyskiwanych w niemal absolutnej ciszy” – dodaje Ellert.

Bardzo dobry wynik osiągnął również wszechstronny pick-up Jeep Gladiator, który w pierwszym roku sprzedaży w Polsce znalazł aż 121 nabywców. W zeszłym roku marka Jeep „wjechała” w swoje 80-lecie z trzema hybrydowymi modelami typu plug-in, oferując wersje 4xe dla Compassa, Renegade`a oraz Wranglera. Do końca grudnia 2021 wyjechało na polskie drogi i bezdroża aż 308 Jeepów 4xe w wersjach Plug-in-Hybrid, notując imponujący, prawie 7-krotny wzrost sprzedaży w stosunku do 2020 roku.

„Cieszymy się, że klienci naszej marki tak chętnie wybierają wersje hybrydowe. Dzięki połączeniu wyjątkowych możliwości terenowych z potężnym silnikiem elektrycznym, Jeep w wersjach 4xe odkrywa na nowo napęd na cztery koła. Obniżone zużycie paliwa i emisji spalin w połączeniu ze zwiększonymi osiągami i bezpieczeństwem, dostarczają klientom wyjątkowych wrażeń z jazdy, teraz również w trybie bezemisyjnym. Każdy nowy model Jeepa, który pojawi się w sprzedaży począwszy od tego roku, będzie dostępny również w wersji zelektryfikowanej” – dodaje Janusz Ellert.

Już wkrótce na rynku pojawią się kolejne nowości marki Jeep. W pierwszym kwartale tego roku zadebiutują modele Compass i Renegade w wersjach e-Hybrid z napędem hybrydowym MHEV. Następnie fanów marki czeka główna tegoroczna premiera – już za kilka miesięcy na polskim rynku zadebiutuje najnowsza generacja legendarnego Grand Cherokee w wersji hybrydowej plug-in.

___
*Samar na bazie CEP (Centralnej Ewidencji Pojazdów) – rynek samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t w Polsce w 2021 roku. | źródło: Jeep Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: