ODŚWIEŻONY OPEL GRANDLAND 2021 (2022- ) JUŻ LATEM W SPRZEDAŻY!

ODŚWIEŻONY OPEL GRANDLAND 2021 (2022- ) JUŻ LATEM W SPRZEDAŻY!

10 CZERWIEC 2021 12:00

NOWOŚĆ! | Opel zaprezentował nowego Grandlanda, który otrzymał m.in. charakterystyczny przód w stylu Opel Vizor, podobny jak w nowej Mokce.

Dzięki w pełni cyfrowemu Pure Panel, kierowca może liczyć na zupełnie nowe doświadczenia w kokpicie. Flagowy SUV Opla jest również wyposażony w dodatkowe technologie i systemy wspomagające prowadzenie pojazdu, które dotychczas były zarezerwowane dla aut z wyższych segmentów. Jednym z takich rozwiązań są adaptacyjne reflektory pikselowe IntelliLux LED® ze 168 segmentami LED. Technologia zapożyczona z Insignii, czyli flagowej limuzyny Opla, debiutuje w największym SUV‑ie niemieckiej marki, wyznaczając nowe standardy w segmencie rynkowym Grandlanda. To samo dotyczy systemu Night Vision, który ma swoją premierę w Oplu. System wykrywa pieszych i zwierzęta w ciemnościach z odległości do 100 metrów i ostrzega kierowcę. Póładaptacyjny asystent jazdy autostradowej Highway Integration Assist utrzymuje Grandlanda pośrodku pasa ruchu i pilnuje odległości od pojazdu poprzedzającego. Wyróżniającym elementem nowego Grandlanda, zaprojektowanego i produkowanego w Niemczech, jest także Opel Vizor, czyli nowe oblicze marki. W nowym Grandlandzie firma kontynuuje swoją strategię elektryfikacji. Nabywcy mocnej i bardzo oszczędnej hybrydy plug‑in mają do wyboru napęd na przód lub elektryczny napęd na wszystkie koła.

„Grandland zafascynuje nowych klientów wzorcowym wyposażeniem technologicznym i zawansowanymi systemami we wnętrzu” - mówi Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel. „Samochód jest oczywiście dostępny także z mocnym napędem hybrydowym. Wprowadzając nowego Grandlanda, utrzymujemy nasz kurs: przejrzysta i odważna stylistyka, wysoka wydajność oraz, rzecz jasna, elektryfikacja. Pod względem technologii nowy Grandland dorównuje flagowej Insigni”.

-

-

OPEL VISOR ORAZ MATRYCOWE REFLEKTORY INTELLILUX LED

Sportowa dynamika cechowała największego SUV‑a Opla od jego premiery w 2017 r. Teraz Grandland otrzymał charakterystyczne oblicze marki, czyli Opel Vizor. Odważny i wyrazisty Vizor zaostrza estetykę przodu, integrując grill, logo marki Opel i technologie, w tym wiodące w swojej klasie pikselowe reflektory IntelliLux LED®, w jednolitym wizualnie elemencie.

Jak już wspomniano, flagowy SUV Opla został wyposażony w adaptacyjne pikselowe reflektory IntelliLux LED®. 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor, podobnie jak w Oplu Insignii — zapewnia płynną adaptację wiązki świetlnej do warunków jazdy i otoczenia, bez oślepiania innych uczestników ruchu. Moduły LED pod wąskim kloszem lampy głównej tworzą trzyrzędową matrycę, włączając się i wyłączając w zależności od potrzeb:

  • W trybie świateł mijania dolny rząd pikseli dostosowuje kształt wiązki do promienia zakrętu.
  • Granica światła jest wyraźnie zaznaczona, a dynamicznie zapalane i gaszone piksele zapewniają optymalny zasięg.
  • Funkcja matrycowa środkowego i górnego rzędu umożliwia precyzyjne „wycinanie” pojazdów nadjeżdżających z przeciwka w ciągu milisekund. Pozostały obszar pozostaje w pełni oświetlony główną wiązką.

Światła do jazdy dziennej LED zintegrowane ze światłami głównymi mają charakterystyczny wzór dla marki Opel. Ta innowacyjna generacja reflektorów sprawia, że Grandland jest niekwestionowanym liderem w swoim segmencie rynku.

Kolejną technologią w nowym Grandlandzie, która podnosi poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, zwłaszcza po zmroku i poza miastem, jest Night Vision. Kamera termowizyjna wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów przed samochodem jako obiekty cieplejsze od ich otoczenia. Night Vision ostrzega o obecności na przykład pieszych w polu widzenia kamery i wskazuje ich położenie na 12‑calowym ekranie centrum informacyjnego kierowcy.

-

PURE PANEL: NOWY KOKPIT OPLA GRANDLANDA

Koncepcja interfejsu użytkownika jest futurystyczna i zredukowana do niezbędnego minimum. Dwa panoramiczne ekrany w jednym module tworzą Pure Panel Opla. Ten w pełni cyfrowy, zwrócony ku kierowcy kokpit jest intuicyjny w obsłudze, z powodzeniem zastępując liczne przyciski. Dostarcza on najważniejszych informacji, wykorzystując najnowsze cyfrowe technologie. Dwa ekrany tworzą przyjemną atmosferę we wnętrzu. Środkowy ekran dotykowy o przekątnej do 10 cali jest ustawiony pod takim kątem, żeby kierowca mógł skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu bez odrywania wzroku od drogi.

Nowością jest również Highway Integration Assist oferowany w połączeniu z przekładnią automatyczną. Jest to zestaw różnych asystentów sprzężonych z kamerą i czujnikami radarowymi, dzięki którym jazda jest mniej stresująca. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odległość od pojazdu poprzedzającego dostosowaną do zaprogramowanej prędkości, a także aktywnie pozycjonuje Grandlanda pośrodku zajmowanego pasa ruchu. Prędkość jazdy jest korygowana w górę lub w dół w ślad za pojazdem poprzedzającym, ale bez przekraczania ustalonego limitu. W razie potrzeby system może także doprowadzić do całkowitego zatrzymania samochodu. Dzięki funkcji „Stop & Go” Grandland z systemem Highway Integration Assist potrafi także automatycznie wznowić jazdę, po wcześniejszym zatrzymaniu się.

Nowy Opel Grandland jest wyposażony także w wiele innych systemów wspomagających kierowcę. Układ panoramicznych kamer z przodu i z tyłu zapewnia widok 360 stopni i ułatwia manewrowanie. Na ekranie systemu multimedialnego można wyświetlić obraz sprzed i zza pojazdu, a także widok z góry. Asystent automatycznego parkowania rozpoznaje stanowiska do parkowania równoległego i prostopadłego oraz potrafi automatycznie ustawić Grandlanda w takim miejscu oraz je opuścić. System monitorowania martwego pola zapobiega ryzyku kolizji przy skręcaniu lub zmianie pasa ruchu. W razie zagrożenia symbol pojazdu wyświetlany w prawym lub lewy lusterku bocznym ostrzega kierowcę. Standardowe wyposażenie każdego Grandlanda obejmuje alarm przedkolizyjny z funkcją automatycznego hamowania awaryjnego, system wykrywania pieszych, ostrzeżenie o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy oraz tempomat.

-

-

Nowy Opel Grandland spełnia najwyższe standardy nie tylko pod względem systemów wspomagających kierowcę, ale także w zakresie komfortu. Ergonomiczne aktywne fotele przednie z atestem niemieckiej Aktion Gesunder Rücken e.V. („kampanii na rzecz zdrowych pleców”) sprzyjają utrzymywaniu prawidłowej pozycji za kierownicą. Cieszące się uznaniem fotele są wyjątkowe w klasie Grandlanda i umożliwiają szeroki zakres regulacji, od elektrycznego pochylania siedziska po elektro-pneumatyczne sterowanie podparciem lędźwiowego odcinka kręgosłupa. W wersji z tapicerką skórzaną są również podgrzewane i wentylowane. Rozwiązaniami podnoszącymi komfort użytkowania są także system bezkluczykowego otwierania zamków i uruchamiania silnika oraz elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika, sterowana czujnikiem reagującym na ruch stopy pod tylnym zderzakiem.

Systemy multimedialne kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto zapewniają łączność oraz dostęp do rozrywki. W połączeniu z usługami OpelConnect najwyższa wersja systemu Multimedia Navi Pro pomaga zrelaksować się w podróży dzięki odbieranym na bieżąco informacjom o sytuacji w ruchu drogowym oraz nawigacji przewidującej, która wykorzystuje mapy aktualizowane online. Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej umożliwia ładowanie kompatybilnych smartfonów bez zbędnej plątaniny kabli.

-

Uzupełnieniem dla czołowych w klasie technologii oraz wysokiego komfortu są świetne osiągi oraz czysta i odważna stylistyka nowego Grandlanda. Zgodnie ze strategią elektryfikacji Opla wersje hybrydowe z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug‑in) nie tylko zapewniają przyspieszenie godne samochodu sportowego, ale także umożliwiają bezemisyjną jazdę dzięki silnikom elektrycznym (jednemu lub dwóm) oraz hamowaniu z odzyskiem energii. Elastyczna platforma multienergetyczna pozwala nabywcom Grandlanda wybrać preferowany system napędu - od oszczędnych silników wysokoprężnych i benzynowych po zelektryfikowane hybrydy plug‑in.

Stylistyka nadwozia jest zdominowana przez typowe dla marki wyraźnie nakreślone linie. Opel Vizor obejmuje cały przód, a filozofię stylistyczną kompasu da się zauważyć także z tyłu. Nazwę Grandland oraz logo z błyskawicą umieszczono pośrodku tylnej klapy. Kolejnymi akcentami są zderzaki i boczne panele, teraz lakierowane w kolorze nadwozia, a także czarne błyszczące oraz srebrne osłony podwozia. Nowy Grandland jest również dostępny w charakterystycznej dwukolorowej wersji z kontrastującym dachem.

-

NOWY OPEL GRANDLAND 2022 (2021- ) - JAKA CENA W POLSCE?

Opel ogłosi ceny i rozpocznie przyjmowanie zamówień na nowo zaprojektowanego flagowego SUV‑a jeszcze latem. Pierwsze nowe Grandlandy „made in Germany”, prosto z fabryki w Eisenach, trafią do klientów jesienią.

-

___
źródło: Opel Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez uprzedzenia, bez podania przyczyny. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: