NOWA HONDA CB1000R 2021 - CENNIK W POLSCE

NOWA HONDA CB1000R 2021 - CENNIK W POLSCE

17 LISTOPAD 2020 15:40

NOWOŚĆ! | Flagowy motocykl Hondy, reprezentujący styl Neo Sports Cafe, rozwija się, a jego sylwetka jest teraz smuklejsza i odważniej zaprojektowana. Oprócz standardowego CB1000R, oferowana jest teraz także wersja Black Edition.

W ciągu ostatniej dekady producenci odnotowali wiele zmian w oczekiwaniach nabywców motocykli – dotyczących działania oraz wyglądu motocykla oraz tego jak się na nim czuje kierowca. Honda nigdy nie bała się eksploatowania swojej wiedzy technicznej, inżynierii i zadawania pytań „co jeśli...?” w procesie tworzenia motocykli, które mogą odkryć nowe obszary na motocyklowym rynku. Z tego nurtu wyrasta właśnie Honda CB1000R. Przed wprowadzeniem w 2018 roku dużych zmian modelowych, inżynierowie Hondy ponownie przyjrzeli się ostrej, surowej aparycji streetfightera poprzedniej generacji i pozbawiali motocykl wszelkich ozdobników, kierując się retro-industrialnym minimalizmem. Powstała maszyna, której stylowi nadano nazwę „Neo Sports Cafe” – była to fuzja bezowiewkowego motocykla sportowego i pozbawionego ozdobników Cafe Racera.

Pojazd wyróżnił się z tłumu dzięki odejściu od typowej supersportowej formuły „big naked”, oferując jednocześnie emocje podczas jazdy oraz radykalną, nową formę i zachwycającą estetykę dużego jednośladu. Dzięki połączeniu powściągliwości w jednym obszarze z radykalizmem w innych, odrodzony CB1000R oferował kierowcy potęgę użytecznych osiągów oraz poczucie kontroli nad supersportową maszyną. Gotów do jazdy gwarantującej pełnię emocji i zdolny dotrzymać tempa na krętych wąskich drogach maszynom o sportowym charakterze , a do tego po prostu piękny, dynamiczny i pełen emocji oraz najnowszej techniki - CB1000R okazał się motocyklem, obok którego nikt nie przejdzie obojętnie. Niewielkie kosmetyczne aktualizacje w modelu z roku 2020 jeszcze wyraźniej wzmocniły jego wyjątkowy status. Teraz, w wersji na rok 2021, CB1000R znów narzuca tempo, zarówno pod względem stylu, jak i wrażeń oferowanych kierowcom.

-

-

NOWA HONDA CB1000R 2021 - CENNIK W POLSCE

Model (nazwa handlowa) Cena detaliczna brutto Wyprzedaż rocznika 2020
CB1000R+
Neo Sport Cafe, HSTC
63 300 PLN 60 200 PLN
CB1000R
Neo Sport Cafe, HSTC
56 800 PLN 54 500 PLN

-

Linie CB1000R 2021 stały się bardziej agresywne, przesunęły się optycznie ku przodowi, zwracając uwagę nowymi, zmniejszonymi detalami, odsłoniętą aluminiową ramą pomocniczą oraz osłonami chłodnicy i filtra powietrza, które potęgują wrażenie ogólnej harmonii i dynamiki. Reflektor zmienił kształt i został odchylony do tyłu, a precyzyjnie wykonane nowe koła dodają motocyklowi technicznego blasku. Podwozie pozostało niezmienione, a silnik dzięki nowym mapom układu wtryskowego PGM-FI, otrzymał bardziej linowy przebieg krzywej mocy oraz spełnia normę EURO5. Nowy kolorowy wyświetlacz TFT oferuje system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control, który łączy kierowcę z jego smartfonem, a także gniazdo ładujące USB, umieszczone pod siedzeniem.

Model CB1000R na rok 2021 będzie dostępny w następujących kolorach:

  • Candy Chromosphere Red
  • Mat Ballistic Black Metallic
  • Matt Beta Silver Metallic

-

-

NOWA HONDA CB1000R 2021 - WERSJA SPECJALNA "BLACK EDITION"

Mimo, że nowy model CB1000R jest motocyklem urzekającym dopracowaną estetyką, inżynierowie Hondy postanowili pójść kilka kroków dalej, przygotowując wersję Black Edition. Początkowo obydwa modele korzystają z tej samej standardowej linii produkcyjnej, ale w pewnym momencie wersja specjalna zbacza w stronę budowy customowych motocykli na zamówienie, na której z pomocą specjalnie zaprojektowanych akcesoriów otrzymuje indywidualny charakter.

-

-

Oprócz kilku aluminiowych detali, takich jak ramiona obręczy kół, mocowania wahaczy, osłony silnika i zaciski kierownicy, pozostałe widoczne elementy – ramka reflektora, osłona zegarów, golenie widelca, osłony chłodnicy, osłony wlotów powietrza (z anodowanym wykończeniem), kolektory i tłumik – są czarne. Wykończenie w kolorze Deep Graphite Black stanowi ozdobę zbiornika paliwa i osłony siedzenia pasażera. Standardowym wyposażeniem jest również quickshifter. Obrabiane mechanicznie logo "CB" dodaje uroku całej kompozycji.

-

-

NOWA HONDA CB1000R - WYPOSAŻENIE I STYLISTYKA

  • Agresywna, wyrywająca się do przodu sylwetka z elegancką w każdym szczególe stylistyką i nowymi odlewanymi z aluminium kołami
  • System sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control łączący kierowcę z jego smartfonem poprzez Bluetooth i 5-calowy kolorowy ekran TFT, gniazdo ładowania USB umieszczono pod siedzeniem

Estetyka opracowanego przez Hondę stylu "Neo Sports Cafe" powstała nie tylko z zamiłowania do przeszłości, ale i z myślą o przyszłości, dając wiele interpretacji tego motywu. Taki projekt nie może stanąć w miejscu, dlatego model CB1000R na rok 2021 przyjmuje imponującą ideę stylistyczną z roku 2018 jako trampolinę, która pozwala odbić się w przyszłość. Charakterystyczny styl Neo Sports Cafe rozpozna każdy, jednak w tym modelu zaserwowano jego potężną dawkę, a sylwetka jeszcze bardziej zdecydowanie wyskakuje do przodu i przyciąga wzrok po przekątnej w dół, na wspaniałe, czarne wykończenie silnika. Nowe 7-ramienne, aluminiowe obręcze kół podkreślają misterne wykończenie motocykla. Na całej długości pojazdu utrzymano harmonię linii i detali. Natychmiast rozpoznawalny okrągły reflektor, umieszczony w łezkowej obudowie między goleniami widelca, odchyla się do tyłu. Osłony chłodnicy z polerowanego aluminium są znacznie mniejsze i ustawione pod kątem w stosunku do osi motocykla, co konsekwentnie wykorzystano w liniach osłony airboxu. Całkowicie przeprojektowana aluminiowa rama pomocnicza jest teraz wykończona w kolorze aluminium (nie czarnym), podkreślając surowy minimalizm tylnej części motocykla. Dodatkowym estetycznym szczegółem jest mniejsze ramię mocowania tablicy rejestracyjnej. Na etapie dopracowywania nowego wyglądu CB1000R, który czułemu na motocyklową urodę obserwatorowi może zawrócić w głowie, pamiętano też o praktycznych drobiazgach, dzięki czemu ułatwiono codzienne korzystanie z motocykla. Zestaw wskaźników umieszczono w 5-calowym, pełnokolorowym, dobrze widocznym ekranie TFT, który oferuje cztery sposoby wyświetlania prędkości jazdy i obrotów silnika – w zależności od preferencji kierowcy – a także wskaźnik poziomu paliwa i jego zużycia, wskaźnik trybu jazdy, informacje dot. parametrów silnika oraz wskaźnik sugerowanej zmiany biegu na wyższy. Zmiana wyświetlanych danych odbywa się za pomocą przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy. W interfejs kierowcy wbudowano również nowy system sterowania głosowego Honda Smartphone Voice Control (HSVC), który w czasie jazdy łączy kierowcę ze smartfonem i umożliwia głosowe zarządzanie odbieraniem rozmów telefonicznych, pocztą elektroniczną, muzyką i nawigacją. Kierowcy potrzebny jest zestaw słuchawkowy montowany w kasku, z kolei smartfon łączy się z pojazdem przez łącze Bluetooth. Po lewej stronie kierownicy znajdują się też przyciski obsługi systemu. Pod siedzeniem ulokowano gniazdo USB, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Tylne kierunkowskazy CB1000R posiadają funkcję sygnału awaryjnego hamowania (ESS). Podczas nagłego hamowania, światła awaryjne migają, aby ostrzec innych użytkowników drogi o gwałtownym spadku prędkości. Światła awaryjne są wyłączane z pomocą systemu, który porównuje różnicę prędkości kół przedniego i tylnego i oblicza, kiedy należy je wyłączyć w zależności od sytuacji.

-

-

SILNIK CB1000R 2021 ZGODNY Z NORMĄ EURO 5

  • Czterocylindrowy silnik z elektroniczną przepustnicą wywodzący się z modelu CBR1000RR
  • Zmodyfikowane mapy układu PGM-FI zapewniające płynność dostarczania mocy i natychmiastową reakcję na zmiany położenia manetki
  • Silnik jest obecnie zgodny z normą EURO5

Czterocylindrowy silnik CB1000R o pojemności 998 cm3, z rozrządem DOHC, zapewnia solidną dawkę mocy i momentu obrotowego: 145 KM przy 10500 obr/min i 104 Nm przy 8250 obr/min. Średnica cylindra i skok tłoka, to 75 x 56,5 mm, stopień sprężania wynosi 11,6:1. Czerwona strefa obrotomierza zaczyna się od 11500 obr/min, a ogranicznik obrotów włącza się przy 12000 obr/min. Jedyne zmiany na 2021 rok, to to zoptymalizowane mapy układu PGM-FI, wygładzające dostarczanie mocy, poprawa reakcji na gaz oraz zgodność z normą EURO5. Silnik jest zestrojony tak, by generować moment obrotowy z charakterystycznym przyrostem mocy w zakresie 6000-8000 obr/min, z wyraźnym coraz szybszym przyrostem mocy, przynoszącym ekscytujące, niezapomniane wrażenia z jazdy. Taka charakterystyka jest bardzo przydatna przy dynamicznym przyspieszaniu przed i w trakcie wyprzedzania w rzeczywistych warunkach drogowych. Airbox, kanały i filtr powietrza zapewniają płynną drogę przepływu powietrza do silnika, zmniejszając straty ciśnienia na całej jego drodze do cylindrów. Przepustnica o średnicy 44 mm podaje mieszankę powietrza i paliwa do kanałów ssących o dużej średnicy i starannie ukształtowanych komór spalania. Skoki zaworów ssących wynoszą 8,3 mm, a wydechowych – 8,1 mm. Tłoki są wykonane z kutego aluminium. Krótkie przełożenia skrzyni biegów zapewniają wspaniałe wrażenia przy przyspieszaniu ze zmianą biegów w zakresie 30-130 km/h. Sprzęgło antyhoppingowe jest bardzo lekkie i pozwala na szybkie, agresywne redukcje biegów. Lekki układ wydechowy skonstruowano tak, aby zapewnić najbardziej optymalny przebieg spalin w zakresie średnich prędkości obrotowych. Konfiguracja ukłądu 4-2-1, pozwala na odprowadzanie spalin poprzez 4 krótkie kolektory wydechowe do komory głównej, która następnie przechodzi w dwukomorowy tłumik. Brzmienie wydechu zostało dostrojone tak, by – wraz ze wzrostem prędkości obrotowej powyżej 5500 obr/min – nabierało znacznie głębszego, bardziej surowego tonu. Dla uzyskania zgodności z normą EURO5, zastąpiono czujnik tlenu w układzie wydechowym czujnikami ubogiej mieszanki (LAF), umieszczonych w komorze zaraz za kolektorem wydechowym, aby umożliwić znacznie dokładniejszy pomiar składu spalin. Zużycie paliwa wynosi 5,4 l/100km.

-

-

SYSTEMY ELEKTRONICZNE SILNIKA

  • Trzy domyślne tryby jazdy plus tryb USER, indywidulany dla kierowcy
  • Trzy poziomy mocy, hamowania silnikiem i kontrola momentu obrotowego HSTC do wyboru

System elektronicznie sterowanej przepustnicy (TBW) umożliwia kierowcy maksymalną kontrolę nad potężnym silnikiem CB1000R poprzez 3 domyślne tryby jazdy oraz tryb USER. Kierowca wybiera je przełącznikiem po lewej stronie kierownicy lub poprzez ekran TFT. Dostępne są 3 poziomy mocy silnika (P), hamowania silnikiem (EB) i kontroli momentu obrotowego (HSTC). Tryby jazdy skonfigurowano tak, by oferowały różne kombinacje parametrów jazdy. Doświadczony kierowca może całkowicie wyłączyć system HSTC.

Tryb RAIN wykorzystuje najłagodniejsze ustawienie mocy, średni poziom hamowania silnikiem i wysoki poziom interwencji HSTC. Obniżenie mocy i momentu obrotowego odczuwalne jest najbardziej na pierwszych 3 biegach.

Tryb STANDARD oferuje ustawienia pośrednie w dostarczaniu mocy, hamowaniu silnikiem i w interwencji system HSTC. Łagodzi on nieco moc silnika na pierwszym i drugim biegu i wykorzystuje ją tuż poniżej mocy dostępnej w trybie SPORT, ale ze zredukowanym momentem obrotowym, przy częściowym otwarciu przepustnicy.

Tryb SPORT wykorzystuje najwyższą moc i najniższe poziomy ograniczenia hamowania silnikiem oraz interwencji systemu HSTC, aby zapewnić maksimum osiągów na wszystkich sześciu przełożeniach, dostarczając maksimum momentu obrotowego i mocy przy wszystkich położeniach przepustnicy, z absolutnie koniecznymi interwencjami systemu HSTC.

Tryb USER pozwala kierowcy na wybór pomiędzy trzema ustawieniami każdego parametru i zapisanie wybranego ustawienia do wykorzystania w przyszłości.

-

-

PODWOZIE CB1000R 2021

  • Mocna, lekka stalowa rama “backbone”, regulowany widelec Showa SFF-BP i pojedynczy amortyzator z tyłu
  • Podwójne promieniowe czterotłoczkowe zaciski i przednie tarcze pływające o średnicy 310 mm

Podwozie CB1000R pozostało bez zmian w stosunku do modelu z roku 2020 – to stalowa rama “backbone” z aluminiowymi mocowaniami mono wahacza o długości 574,2 mm. Kąt główki ramy wynosi 25°, wyprzedzenie –100 mm. Rozstaw osi wynosi 1455 mm, a masa z płynami – 212 kg. Rozkład nacisków na osie to 48,5% na przód i 51,5% na tył. Naturalny trójkąt pozycji kierowcy uzyskano dzięki szerokiej, aluminiowej kierownicy stożkowej, dopasowanej do wysokości siedzenia (830 mm). Szeroki bezkołnierzowy zbiornik paliwa został ukształtowany tak, by zapewnić maksimum miejsca na kolana kierowcy. Przednie regulowane zawieszenie wykorzystuje widelec Showa Big Piston z rozdzielonymi funkcjami (SFF-BP). Wszystkie funkcje tłumienia umieszczono w jednej goleni, redukując masę, a jednocześnie zapewniając stabilność, komfort i kontrolę w szerokim zakresie warunków jazdy. Tylny amortyzator Showa ma możliwość regulacji wstępnego napięcia sprężyny i tłumienia odbicia.

Podwójne, promieniowe, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe z przodu współpracują z pływającymi tarczami 310 mm, z tyłu zastosowano dwutłoczkowy zacisk i tarczę 256 mm. Układ hamulcowy wyposażono w 2-kanałowy system ABS. Nowe, starannie zaprojektowane siedmioramienne obręcze kół, wykonane z odlewanego aluminium, emanują śmiałą elegancją. Tylna opona (osadzona na 6-calowej obręczy) ma rozmiary 190/55 ZR17, przednia – 120/70 ZR17.

-

-

ORYGINALNE AKCESORIA

Dla CB1000R dostępna jest pełna gama oryginalnych akcesoriów Hondy:

  • Naklejka na zbiornik paliwa
  • Osłona zegarów
  • Nakładka siedzenia pasażera
  • Przedni błotnik
  • Kanapa pasażera/kierowcy z alcantarą
  • Końcówki kierownicy
  • Osłona silnika
  • Osłona chłodnicy
  • Naklejki na felgi
  • Podgrzewane manetki
  • Quickshifter
  • Zestaw sakw
  • Tylna torba na bagaże
  • Torba na zbiornik

-

-

HONDA CB1000R 2021 - DANE TECHNICZNE

SILNIK

 

Typ

Chłodzony cieczą 4-cylindrowy rzędowy DOHC

Liczba zaworów na cylinder

4

Pojemność skokowa (cm³)

998 cm3

Średnica cylindra x skok tłoka (mm)

75 mm x 56,5 mm

Stopień sprężania

11.6:1

Moc maksymalna

145 KM przy 10500 obr/min

Max. moment obrotowy

104 Nm przy 8250 obr/min

SYSTEM UKŁAD PALIWOWY

 

Zasilanie

PGM-FI

Zbiornik paliwa

16,2 litra

Zużycie paliwa

5,84 l/100 km

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

 

Rozrusznik

Elektryczny

Pojemność akumulatora

12V/8,6 AH

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

 

Typ sprzęgła

Mokre wielotarczowe

Typ skrzyni biegów

6-biegowa

Przełożenie główne

Łańcuch

RAMA

 

Typ

Rama stalowa typu backbone

PODWOZIE

 

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

2120 mm x 789 mm x 1090 mm

Rozstaw osi

1455 mm

Kąt główki ramy pochylenia kolumny

25°

Wyprzedzenie

100 mm

Wysokość siedziska

830 mm

Prześwit

135 mm

Masa własna

212 kg

ZAWIESZENIE

 

Przednie

Widelec Showa SFF-BP USD

Tył

Showa monoshock (skok zawieszenia 131 mm)

KOŁA

 

Obręcz przednia

Aluminiowa, odlewana

Obręcz tylna

Aluminiowa, odlewana

Opona przednia

120/70 ZR17

Opona tylna

190/55 ZR17

Hamulce

 

Układ ABS

Dwukanałowy

Przód

Dwie tarcze 310 mm

Tył

Pojedyncza tarcza 256 mm

ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY

 

Zespół wskaźników

Ekran TFT 5 cali

Reflektor

LED

Światła tylne

LED

___
źródło: Honda Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Zapisz się do newslettera

Szanujemy Twoje dane.

Wszelkie informacje dotyczące praw przysługujących osobom fizycznym, w tym prawa dostępu do danych osobowych, sprostowania danych, usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, sprzeciwu oraz prawa do niepodlegania zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym profilowaniu, a także inne informacje wymagane prawem zawarte są w Klauzuli Informacyjnej.

Twoja zgoda na otrzymywanie Newslettera: