NOWY MITSUBISHI ECLIPSE CROSS | PRZED PREMIERĄ

NOWY MITSUBISHI ECLIPSE CROSS | PRZED PREMIERĄ

20 LIPIEC 2017 15:00

Całkowicie nowy model Mitsubishi Eclipse Cross zawitał do Polski podczas specjalnej, przedpremierowej prezentacji dla mediów na Torze Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu, w której wzięła udział ambasadorka marki Anna Cieślak.

MITSUBISHI ECLIPSE CROSS ROZPOCZYNA NOWĄ LEGENDĘ

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross, zachwyca sportową sylwetką SUV-a coupe, znakomitymi osiągami i precyzją prowadzenia, gwarantowaną przez sztywne, choć komfortowe zawieszenie i najnowszą generację znanego z Mitsubishi Lancera Evolution układu kontroli napędu na 4 koła - Super-All Wheel Control. Nową konstrukcję Mitsubishi, która za sprawą znakomitego przyjęcia przez ekspertów, media i klientów, ma szansę stać się kolejną legendą marki, wyróżnia jakość wykończenia, ciche i wzorowo rozplanowane wnętrze, a podróżowanie ułatwiają innowacyjne układy sterowania i łączności. Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów odpowiadają najnowocześniejsze systemy oraz opracowana przez Mitsubishi Motors konstrukcja RISE rozpraszająca energię podczas zderzenia. W salonie nowe Mitsubishi Eclipse Cross zadebiutuje w grudniu tego roku.

 

100 lat produkcji samochodów i 150 lat dziedzictwa  

Mitsubishi Eclipse Cross zaznacza zupełnie nowy rozdział w historii firmy Mitsubishi Motors, która już od stu lat produkuje samochody. Nowy model to także owoc dziedzictwa liczącej sobie już 150 lat historii koncernu Mitsubishi, który zajmuje się niemal wszystkimi dziedzinami techniki związanymi z transportem i mobilnością – jest m.in. pionierem lotnictwa, ale należy także do najważniejszych konstruktorów stoczniowych. W swoje setne urodziny Mitsubishi Motors ma też za sobą 80 lat doświadczeń i tradycji w dziedzinie konstruowania i produkcji samochodów osobowych napędzanych na 4 koła – tradycji, która sprawia, że marka ta należy do absolutnej elity światowej producentów prawdziwych aut typu SUV, a nie tylko samochodów prezentowanych marketingowo jako SUV-y.

 

SUV COUPE

Eclipse Cross to samochód, jakiego Mitsubishi nigdy dotąd nie oferowało. Jest dopełnieniem dwóch pozostałych SUV-ów marki, ASX oraz Outlandera, klasycznych aut tego typu, o różnym formacie, ale wspólnym języku stylistycznym. Eclipse Cross jest niewątpliwie SUV-em o sportowym charakterze, podkreślonym przez linię nadwozia, łączącą model kompaktowy idealny dla rodzinnego użytku zarówno w mieście, jak i poza nim oraz z usportowionym autem czerpiącym pełnymi garściami z niebywale obfitej historii Mitsubishi w motorsporcie. W dzisiejszym świecie takie samochody, jak Eclipse Cross, noszą nazwę „kompaktowy SUV coupe”. Mitsubishi zaakceptowało to formalne sklasyfikowanie, ale nadaje mu znacznie bogatsze znaczenie i o wiele intensywniejszą treść.

 

Idealne, komfortowe wnętrze

Dokładnie takie samo wrażenie robi wnętrze auta: świetnie przemyślana forma towarzyszy znakomitej realizacji. Kokpit jest wyszukany i widać tu staranną dbałośćo ergonomię. Kierowca został dzięki temu umieszczony w środowisku, które swą intuicyjnością i logiką aktywnie wspiera go w jego roli. Dzięki temu wszystko jest od pierwszego rzutu okiem jasne i zrozumiałe, każdy element funkcjonalny jest dokładnie tam, gdzie się go odruchowo szuka – i działa on dokładnie tak, jak podpowiada intuicja. Inną zaletą takiego uformowania otoczenia jest świetna widoczność bez jakichkolwiek elementów zaburzających ocenę sytuacji. Temu celowi służą nie tylko przejrzyste instrumenty pokładowe, ale również – zastosowany po raz pierwszy w modelu Mitsubishi – wyświetlacz przezierny HUD, który w polu widzenia kierowcy prezentuje najważniejsze informacje tak, że prowadzący nie musi spuszczać wzroku z drogi, a przeczytanie danych nie wymaga zmiany ogniskowania wzroku.

Mitsubishi zapewnia o wyjątkowym wyciszeniu kabiny nowego modelu Mitsubishi dzięki wygłuszeniu komory silnika, izolacji funkcjonalnej elementów zawieszenia od karoserii oraz sięgnięciu po rozwiązania nadwoziowe o cechach wspierających wyciszenie – jak np. specyficzna konstrukcja obramowania szyb. Wyposażenie wnętrza auta to z kolei odpowiedź na współczesność i wymagania, jakie stawiają swym samochodom świadomi użytkownicy. Eclipse Cross oferuje kierowcy i pasażerom pełną łączność elektroniczną ze światem zewnętrznym, integrację dla najpopularniejszych systemów operacyjnych smartfonów oraz innych urządzeń przenośnych i przyjazne metody użytkowania tych rozwiązań – jak choćby najwyższej jakości wyświetlacz dotykowy czy sterownik gładzikowy (touchpad), działający dokładnie jak jego odpowiednik w laptopie.

 

NOWY SILNIK BENZYNOWY, ZMODERNIZOWANY DIESEL, 3 SKRZYNIE BIEGÓW 8AT, 8CVT, 6MT

Jednak samochód to o wiele więcej, niż tylko świetne wykończenie i przemyślana ergonomia. To przede wszystkim napęd i elementy łączące go z drogą. Również w tych dziedzinach Eclipse Cross jest początkiem nowego rozdziału w dziejach marki. Do napędzania auta zastosowano dwa silniki, ultranowoczesny benzynowy i dalece zmodernizowany wysokoprężny. Oba są turbodoładowane i oba mają bezpośredni wtrysk paliwa do komór spalania. Oba spełniają z nadwyżką wszystkie obecne i większość dopiero zapowiadanych wymagań związanych z czystością spalin i ilością zużycia paliwa.

Silnik benzynowy to zupełnie nowa jednostka o pojemności 1,5 l. Bezpośredni wtrysk paliwa i inteligentne sterowanie trybami pracy turbodoładowania to tylko dwa spośród nowoczesnych rozwiązań, które znalazły tu zastosowanie. Wśród innych warto wspomnieć o zintegrowaniu kolektora wylotowego z głowicą silnika, oraz o zmiennych fazach rozrządu zarówno dla strony dolotowej, jak i wylotowej silnika, czy ultralekkich rozwiązaniach materiałowych. Ten silnik, który imponuje szybkością reakcji na ruchy pedału gazu oraz elastycznością, dostępny jest w połączeniu z nowym wcieleniem manualnej, 6-stopniowej skrzyni biegów lub z przekładnią CVT o predefiniowanych 8 przełożeniach wirtualnych dla trybu jazdy sport.

Turbodiesel – silnik o pojemności 2,2 l – to nowoczesne wcielenie znakomitej jednostki napędowej znanej już z innych modeli Mitsubishi. Przed zamontowaniem w Eclipse Cross poddano go jednak tak wielu i tak głębokim modernizacjom, że właściwie można już mówić o nowym napędzie. Jest po pierwsze o wiele lżejszy. Po drugie, dzięki nowym materiałom i nowym technologiom ogromnie zredukowano jego wewnętrzne tarcie. Po trzecie, nowy system wtrysku paliwa połączony z zupełnie nowym oprogramowaniem zapewnia nie tylko znaczący wzrost parametrów, ale i ogromną poprawę reakcji na ruchy pedału gazu i lepsze oczyszczanie spalin. Kolejnym elementem podnoszącym sprawność i kulturę pracy tego silnika jest jego seryjne łączenie z nowoczesną, 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów wyposażoną w szereg rozwiązań poprawiających smarowanie, szybkość reakcji i możliwości powiązane z technikami ekonomizacji, jak system start-stop.

 

Super-All Wheel Control (S-AWC)

Każdy z silników w Eclipse Cross może być połączony z napędem tylko na oś przednią lub na obie osie. W tym drugim przypadku Mitsubishi szczodrze czerpało z doświadczeń gromadzonych przez 80 lat produkcji aut 4x4, ale też z 30-letniej tradycji inteligentnego sterowania dostarczaniem napędu do każdego z czterech kół, w czym najbardziej znanym dowodem na mistrzostwo konstruktorów było 5 tytułów mistrzowskich w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. W autach szosowych takich, jak na przykład słynny Lancer Evolution i Outlander PHEV Mitsubishi od dawna stosuje znakomite rozwiązanie łączące świetną konstrukcję i wyśmienite sterowanie – system nazywany dziś Super-All Wheel Control (S-AWC). Jest to mechaniczno-elektroniczny układ zapewniający w każdych warunkach optymalną dystrybucję siły napędowej pomiędzy koła samochodu w oparciu o dane z Układu Aktywnej Kontroli Uślizgu i czujników umieszczonych w całym aucie, w tym czujnika kąta obrotu kierownicy, czujnika przyspieszenia wzdłużnego, przyspieszenia bocznego, czujnika znoszenia (zestawia rzeczywistą trajektorię ruchu auta z teoretyczną, której życzy sobie kierowca), prędkości, obciążenia itp. S-AWC zapewnia lepszą dokładność śledzenia toru jazdy na zakrętach, podwyższenie stabilności jazdy na wprost, stabilności przy zmianie pasa ruchu czy przy jeździe po nawierzchni o niskim współczynniku przyczepności, standardowo dzieląc moment napędowy na przednie i tylne koła w proporcji 80/20%, która może zostać błyskawicznie i stale zmieniana maksymalnie do 55/45% w trybie AUTO. Napęd może być przenoszony w trzech trybach wybieranych przez kierowcę – są to Auto, Gravel („szuter”) oraz Snow („śnieg”).

AKTUALNA OFERTA PROMOCYJNA MITSUBISHI [ZOBACZ OFERTĘ]

źródło, tekst i zdjęcia: MMC Car Poland