FORD NA SALONIE W GENEWIE 2018

FORD NA SALONIE W GENEWIE 2018

15 MARZEC 2018 13:50

Najnowsze modele w europejskiej ofercie Forda mają swoją premierę na salonie w Genewie.

PREMIERY FORDA NA SALONIE W GENEWIE

Ford zaprezentował na salonie samochodowym w Genewie debiutującego w Europie nowego Forda Mustanga Bullitt, który od czerwca zacznie zjeżdżać z linii produkcyjnych w wersji dla klientów z Europy. Dodatkowo swoją premierę ma także nowy, najbardziej zaawansowanego SUV-a w historii Forda - model Edge oraz nowy Forda KA+ Active – pierwszego crossovera w gamie modelu KA+. Marka prezentuje w Genewie także nową linię gamy modelowej Tourneo z poprawioną stylistyką kabiny i nadwozia, elastycznym układem siedzeń i zaawansowanymi układami napędowymi.

-

WYRAFINOWANY NOWY FORD EDGE 2018

Nowy Edge to najbardziej zaawansowany technicznie SUV w historii, oferujący pełną gamę systemów wspomagających kierowcę, opartych na sensorach i kamerach, których zadaniem jest podnoszenie komfortu i bezpieczeństwa podróżowania, ograniczanie stresu kierowcy oraz pomoc w unikaniu kolizji lub łagodzenie ich skutków. Nowy Edge zadebiutuje także w Europie z nowym, paliwooszczędnym wariantem silnika wysokoprężnego  bi-turbo 2,0‑litra EcoBlue o mocy 238 KM*, sprzężonym z nową, ośmiostopniową automatyczną przekładnią, podnoszącą komfort podróżowania.

Wprowadzony w usportowionej wersji ST-Line, nowy Edge prezentuje wyrazistszą stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia, z szeroką siatkową kratką wlotu powietrza, dodatkami w kolorze nadwozia, w tym głębokimi bocznymi nakładkami progowymi i standardowymi 20-calowymi aluminiowymi obręczami kół.

Z nowym modelem Edge debiutują w Europie systemy asystenckie:

  • Adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz utrzymywania samochodu na pasie ruchu pozwala utrzymać bezpieczną odległość od pojazdów jadących z przodu i zmniejszyć stres podczas długich podróży przy mniejszym nasileniu ruchu, pomagając utrzymać pojazd na środku jego pasa.
  • System hamowania po kolizji pomaga zmniejszyć skutki potencjalnej kolizji wtórnej poprzez automatyczne aplikowanie umiarkowanego ciśnienia hamowania po wykryciu pierwszego zderzenia. Spowolnienie pojazdu może potencjalnie zmniejszyć obrażenia u pasażerów i dalsze uszkodzenia pojazdu.
  • Układ wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód pomaga kierowcy omijać stojące lub wolniej poruszające się pojazdy, aby uniknąć kolizji. Zaprojektowany do pracy przy prędkościach miejskich i autostradowych, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania wolniej poruszających się i nieruchomych pojazdów znajdujących się na torze jazdy i zapewnia dodatkowy moment obracający kierownicę, umożliwiając kierowcy wyminięcie, gdy zachodzi niebezpieczeństwo kolizji.

Nowy 2-litrowy silnik Bi-Turbo EcoBlue, który dysponuje mocą 238 KM, został połączony z ośmiostopniową przekładnią automatyczną, wyposażoną w adaptacyjny system zmiany przełożeń, adaptacyjny system kontroli płynności zmiany przełożeń (ASQC). Moc trafia na koła za pośrednictwem układu napędowego Ford Intelligent All Wheel Drive, zapewniającego lepsze osiągi i bardziej komfortową jazdę.

Indukcyjny panel umożliwia bezprzewodowe ładowanie kompatybilnych urządzeń, a system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 pozwala kierowcy na kontrolowanie podłączonych smartfonów, systemu audio, nawigacji i klimatyzacji za pomocą poleceń głosowych i 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego. Klienci mogą wzbogacić dostępne wrażenia dźwiękowe dzięki nowemu systemowi audio B&O PLAY klasy premium. Edge oferuje również nowy, w pełni konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników 3D, panoramiczny szklany dach o pełnej długości, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane i wentylowane przednie fotele, a także podgrzewane fotele drugiego rzędu.

„Nasi klienci bez wysiłku pokonują miejskie korki, korzystając z naszych najbardziej zaawansowanych technologii wspomagania kierowcy, wygodnie pokonują kilometry dzięki zaawansowanej, paliwooszczędnej jednostce wysokoprężnej 2.0 EcoBlue i ośmiobiegowej automatycznej przekładni. Dzięki temu nowy Ford Edge jest naszą najbardziej atrakcyjną ofertą dla wciąż rosnącej liczby europejskich klientów, migrujących w kierunku samochodów SUV” - powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

-

-

CROSSOVER FORD KA+ ACTIVE

Nowy model KA+, oferowany również w atrakcyjnej cenowo wersji crossovera KA+ Active, zapewnia więcej komfortu i wygody, dzięki systemom wspomagającym kierowcę, a także wyróżniającej się stylistyce wnętrza i nadwozia.

KA+ Active posiada podwyższone o 23 milimetry zawieszenie i stylizację nadwozia wzbogaconą o dodatkowe osłony, a także obramowania nadkoli, unikalne czarne wykończenie górnej i dolnej części przedniego wlotu powietrza oraz relingi dachowe do przewożenia rowerów i sprzętu sportowego. Kolejną cechą zarezerwowaną dla KA+ Active są wyjątkowe 15-calowe obręcze kół z lekkiego stopu i brązowy metaliczny kolor nadwozia Canyon Ridge. Nowe modele KA+ są dostępne z wieloma elementami podnoszącymi wygodę, w tym z systemem komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3, wycieraczkami z sensorem deszczu, czy z automatycznymi reflektorami.

Przestronne i praktyczne KA+ i KA+ Active, dysponujące miejscem dla pięciu dorosłych osób i ich bagaży, po raz pierwszy oferują również wybór silników benzynowych i wysokoprężnych, w tym nowy, udoskonalony, oszczędny trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.2- litra z Ti-VCT (regulacją faz rozrządu dwoma niezależnie pracującymi wałkami rozrządu), rozwijający moc 70 KM lub 85 KM oraz silnik wysokoprężny 1.5 TDCi o mocy 95 KM, emitujący 114 g/km CO2, zaprojektowany z myślą o kierowcach oczekujących szczególnie niskiego zużycia paliwa.

-

-

NOWA GAMA MODELI TOURNEO

Ośmiomiejscowy Tourneo Custom wyróżnia się odważną stylistyką przodu i luksusową kabiną z unikatowym układem tylnych siedzeń, podzielonych na sześć oddzielnych foteli, które mogą być ustawione w formacie konferencyjnym. Oferowany w wersjach pięcio- i siedmioosobowej Tourneo Connect otrzymał nowe, wydajne  układy napędowe, w tym zupełnie nowy silnik wysokoprężny 1.5 EcoBlue*, sprzężony z ośmiobiegową automatyczną przekładnią i silnik benzynowy 1.0 EcoBoost z funkcją dezaktywacji cylindrów; wersje ze skrzyniami manualnymi wyposażono seryjnie w przekładnie sześciobiegowe. Nowe linie zewnętrzne uzupełnia zmiana jakości materiałów wykończeniowych we wnętrzu.

Kompaktowy, pięciomiejscowy Tourneo Courier oferuje unowocześnione układy napędowe z  sześciobiegową skrzynią biegów w standardzie, systemem SYNC 3 i odświeżonym wyglądem przodu nadwozia. Nowe modele Tourneo Courier i Tourneo Connect będą dostępne od połowy roku 2018.

-

-

MUSTANG BULLITT WJEŻDŻA DO EUROPY

To jeden z najbardziej epickich pościgów samochodowych w historii kina. Prawie dziesięciominutowa, kultowa sekwencja z filmu Warner Bros „Bullitt", kiedy Steve McQueen za kierownicą Mustanga GT fastback z roku 1968 ściga dwóch płatnych zabójców ulicami San Francisco.

Nowy Ford Mustang Bullitt składa hołd temu słynnemu samochodowi. Nowy Bullitt jest napędzany 5.0-litrowym silnikiem Forda V8 z udoskonalonym układem dolotu powietrza Open Air Induction System, przepustnicami o średnicy 87 mm i specjalnym oprogramowaniem modułu sterującego pracą układu napędowego, zapożyczonymi z Shelby Mustang GT350. Nowe rozwiązanie pozwala na dostosowanie obrotów, zapewniając płynniejszą redukcję biegów, a towarzyszące jej charakterystyczne „strzały” silnika i aktywny zawór spalin w układzie wydechowym poprawiają brzmienie V8.

Mustang w edycji specjalnej będzie wyposażony w 19-calowe obręcze kół w stylu Torq Thrust, czerwone zaciski hamulcowe Brembo™ i ozdobną imitację korka wlewu paliwa Bullitt na pasie tylnym. We wnętrzu znajdują się sportowe fotele Recaro, a każdy Mustang Bullitt będzie miał tabliczkę znamionową z indywidualną numeracją, zamiast tradycyjnego emblematu Mustanga na desce rozdzielczej po stronie pasażera.
Ukłonem w stronę oryginalnego wnętrza samochodu jest gałka dźwigni zmiany biegów w białym kolorze.

Wyrafinowane wyposażenie obejmuje 12-calowy, w pełni cyfrowy zestaw wskaźników LCD oraz system audio B&O PLAY, zapewniający bogate wrażenia dźwiękowe bez względu na miejsce zajmowane w samochodzie dzięki mocy nagłośnienia 1000 watów, rozprowadzanej na 12 głośników. „Nic nie uchwyciło lepiej ducha Mustanga i fascynacji tym modelem, niż niesamowity pościg w filmie „Bullitt” – przypomniał Steven Armstrong. „Nowy Mustang Bullitt, trafiający do sprzedaży jeszcze w tym roku, będzie zawierał podobny ładunek emocji. Będzie też dysponował większą mocą, nowym rozwiązaniem dostosowującym obroty silnika do płynniejszej zmiany biegów, zestawem audio B&O PLAY i będzie emanował budzącym podziw spokojem, podobnie jak gwiazdor legendarnego filmu, Steve McQueen. Ford uzyskał wsparcie Chase i Madison McQueen, uświetniających obecnością prezentację nowego Mustanga Bullitt w Europie. Wnuki Steve'a McQueena, wspierane przez ich ojca, Chada McQueena, zagrały w scenie pościgu samochodowego rozgrywającego się w szwajcarskich Alpach wokół Genewy, w hołdzie dla kultowej sceny pościgowej z filmu „Bullitt", która wciąż podnosi puls kinomanom.

Na stoisku Forda podczas salonu samochodowego w Genewie pojawi się obok nowego Bullitta Mustang GT Highland Green 1968 z silnikiem V8 o pojemności 6,4-litra – tym samym, którym kierował Steve McQueen w filmie „Bullitt”.

-

źródło: Ford Polska