BARDZO UDANY ROK DLA MITSUBISHI MOTORS

BARDZO UDANY ROK DLA MITSUBISHI MOTORS

09 LUTY 2018 15:40

Początek roku przyniósł bardzo dobre informacje rynkowe z największego sojuszu motoryzacyjnego: 10.6 mln sprzedanych pojazdów w 2017 roku, a w samej Europie przekroczono liczbę 100 000 sprzedanych Outlanderów PHEV.

10.6 MLN POJAZDÓW W 2017 ROKU

Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał 10,6 mln pojazdów w 2017 roku. Łączna sprzedaż Renault, Nissana i Mitsubishi Motors wzrosła o 6,5%, do 10 608 366 egzemplarzy w 2017 r., co odpowiada jednemu na dziewięć samochodów osobowych i lekkich samochodów użytkowych sprzedawanych na świecie. Sojusz utrzymał pozycję lidera w segmencie samochodów bezemisyjnych, ze skumulowanym wynikiem 540 623 samochodów elektrycznych sprzedanych od 2010 r.

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Renault-Nissan-Mitsubishi, powiedział: „10,6 miliona samochodów osobowych i lekkich samochodów użytkowych sprzedanych w 2017 roku daje sojuszowi Renault-Nissan-Mitsubishi pierwszą pozycję w rankingu grup motoryzacyjnych na świecie. Ta ewolucja świadczy o kompleksowości naszej oferty modelowej oraz odzwierciedla naszą globalną obecność na rynkach i atrakcyjność technologii stosowanych w naszych pojazdach”.

Mitsubishi Motors Corporation sprzedała w 2017 r. 1 030 454 pojazdy, czyli o 10% więcej niż w 2016 r. Największy wkład we wzrost wolumenu sprzedaży miał rynek chiński — najważniejszy dla firmy w opracowanym przez Mitsubishi Motors planie Drive For Growth. Sprzedaż roczna wzrosła tam o 56%, do 129 160 egzemplarzy. Chiny stały się największym rynkiem dla Mitsubishi Motors dzięki dużemu popytowi na produkowany w tym kraju model Outlander.

-

100 000 OUTLANDERÓW PHEV W EUROPIE

W 4 lata po rynkowym debiucie tego modelu firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że jej sztandarowy, niskoemisyjny produkt - Outlander PHEV osiągnął w styczniu wynik skumulowanej sprzedaży w wysokości 100 000 egzemplarzy na wszystkich rynkach europejskich. Obecnie Outlander PHEV stanowi ponad 10% sprzedaży samochodów Mitsubishi na Starym Kontynencie. Początkowo oferowany na kilku wybranych rynkach europejskich (Holandia, Skandynawia, ...), Outlander PHEV szybko zyskał popularność, nadając zupełnie nowy wymiar europejskiemu segmentowi SUV. Do listopada 2015 roku w Europie zostało sprzedanych 50 000 egzemplarzy Outlandera PHEV, który stał się najbardziej popularnym samochodem hybrydowym typu Plug-in w latach 2015 i 2016 i 2017*, dzięki nieustannemu ulepszeniu tego modelu. Pomimo stale rosnącej konkurencji segmencie plug-in, Outlander PHEV zachował pierwsze miejsce w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Hiszpanii w roku 2017*. Wśród modeli Mitsubishi sprzedanych w Europie w okresie od stycznia do grudnia 2017 r. udział sprzedaży Outlandera PHEV w połączonych segmentach EV / PHEV wyniósł 13%, natomiast łączny udział w segmencie SUV wyniósł 77% **.

*Źródlo: JATO Dynamics
**obszar MME34 (z wyłączeniem Rosji & Ukrainy)

OUTLANDER PHEV - Flagowa technologia

Od 2013 roku Outlander PHEV cieszy się rosnącą popularnością wśród klientów w Europie, oferując wszystkie największe osiągnięcia inżynierów Mitsubishi Motors - napęd 4WD udoskonalany od 1936 roku, gwarantujący najwyższy poziom bezpieczeństwa system kontroli napędu na cztery koła ‘Super-All Wheel Control’, napęd elektryczny doskonalony od 1966 roku w aucie z segmentu SUV, który firma rozwija od 1982 roku a wszystko to w atrakcyjnym pakiecie przyjaznym środowisku i w połączeniu z pełnowymiarową przestrzenią pasażerską, doskonałą niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji – nawet na rynkach takich, jak Szwecja, czy Niemcy, na których istnieje mocna konkurencja ze strony rodzimych graczy. Outlander PHEV nadal oferuje klientom unikatowe rozwiązania technologiczne w swoim segmencie – przedni silnik elektryczny, tylny silnik elektryczny, brak tradycyjnej skrzyni biegów oraz zaawansowany napęd na cztery koła – to dało przez ostatnie 4 lata konkretne korzyści europejskim klientom – niższą wagę (czyli mniejsze zużycie energii), prostszą konstrukcję (brak skrzyni biegów, elektroniczne sterowanie), brak konieczności kompromisu w kwestii wielkości przestrzeni wewnątrz, perfekcyjnie płynną jazdę (dzięki wyrafinowanemu Systemowi Operacyjnemu) oraz zdolność do pokonywania długich dystansów ze zredukowanym spalaniem i emisją CO2 . Outlander PHEV to flagowy model MMC. Jest zdobywcą wielu prestiżowych nagród i wyróżnień – z samochodu korzystała japońska delegacja uczestnicząca w Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatycznych (COP21) w Paryżu w 2015 r.; został on uznany za najbardziej ekologiczny kompaktowy SUV ("Auto Test Sieger in Gruen") przez czasopisma "Auto test" i "Oekotrend" w 2015, 2016 i 2017 roku. W 2014 roku szwajcarski kierowca Felix Egolf pokonał Mitsubishi Outlanderem PHEV dystans 700 km, w tym jadąc 133 km po autostradach, z 13,800-metrową różnicę wysokości i 14 przełęczami górskimi, zużywając tylko 40,55 litra benzyny. Zużycie paliwa wyniosło średnio 5,79 l / 100 km oraz 1,3 kWh / 100 km. Auto docenili nawet pasterze owiec w Walii, którzy do doglądania swoich stad podczas porodów, potrzebowali cichego samochodu nie płoszącego ciężarnych zwierząt. Hybrydowa architektura Outlandera PHEV jest obecnie kluczowym elementem strategii produktowej MMC. Wśród gorącej, europejskiej debaty na temat przyszłości silników Diesla i – szerszej dyskusji o roli samochodów w społeczeństwie – ten kamień milowy 100 000 sprzedanych aut potwierdza ambicje firmy Mitsubishi Motors, która przedstawia innowacyjne propozycje dla tych, którzy chcą być liderami zmian i działać tak, by je wyprzedzać.

MME34 razem                      100,097 egzemplarzy

1 – Wielka Brytania                34,108 egzemplarzy
2 – Holandia                          25,399 egzemplarzy
3 - Norwegia                          13,429 egzemplarzy
4 - Szwecja                            9,957 egzemplarzy
5 - Niemcy                              6,743 egzemplarzy
6 - Francja                              2,580 egzemplarzy
7 - Hiszpania                           1,941 egzemplarzy
8 - Szwajcaria                         1,321 egzemplarzy
9 - Portugalia                          795 egzemplarzy
10 - Belgia                              725 egzemplarzy

-

MILIARD DOLARÓW W ROZWÓJ NOWYCH TECHNOLOGII

Renault – Nissan – Mitsubishi w pięć lat zainwestują miliard dolarów w rozwój nowych technologii. Czołowy sojusz motoryzacyjny na świecie, ogłosił uruchomienie Alliance Ventures, czyli nowego korporacyjnego funduszu venture capital, który w najbliższych pięciu latach zainwestuje około miliarda dolarów we wsparcie otwartej innowacyjności. W pierwszym roku funkcjonowania fundusz planuje zainwestować 200 milionów dolarów w startupy oraz partnerstwa działające na rzecz otwartej innowacyjności we współpracy z przedsiębiorstwami technologicznymi nastawionymi na nową generację mobilności, w tym na elektryfikację motoryzacji, systemy autonomiczne, systemy łączności oraz sztuczną inteligencję. Dzięki kolejnym inwestycjom Alliance Ventures będzie na dobrej drodze, aby w okresie obowiązywania Alliance 2022, czyli strategicznego planu średniookresowego ogłoszonego w zeszłym roku przez Renault-Nissan-Mitsubishi, stać się największym korporacyjnym funduszem venture capital na rynku motoryzacyjnym. "Nasze podejście do otwartej innowacyjności pozwoli nam prowadzić inwestycje i współpracować ze startupami i przedsiębiorstwami technologicznymi, które skorzystają na globalnej skali naszego sojuszu. Ten nowy fundusz odzwierciedla ducha współpracy i przedsiębiorczy sposób myślenia, jakie leżą u podstaw sojuszu" – mówi Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Renault-Nissan-Mitsubishi.

-

źródło: Mitsubishi Motors Polska