ZNAMY CENĘ NOWEJ HONDY CB125R 2018 NEO SPORTS CAFE

ZNAMY CENĘ NOWEJ HONDY CB125R 2018 NEO SPORTS CAFE

09 LUTY 2018 11:20

NOWOŚĆ | Honda prezentuje stylowy, pozbawiony owiewek motocykl w stylu naked klasy 125cm3. Nowa Honda CB125R 2018 uzupełni gamę linii CB, obok nowego CB300R oraz CB1000R.

HONDA CB125R 2018 - NOWY MOTOCYKL NA PRAWO JAZDY KAT. B

Honda zaprezentowała stylowy, pozbawiony owiewek, podstawowy motocykl klasy "sports naked" skierowany do młodych, świadomych swojego stylu użytkowników. Lekka Honda CB125R wyposażona jest w chłodzony cieczą, pełny werwy silnik, sześciobiegową przekładnię oraz zupełnie nowe podwozie, na które składa się stalowa rama wykonana z rur i wytłoczek, widelec USD z goleniami o średnicach 41 mm, mocowany promieniowo 4-tłoczkowy zacisk hamulcowy, pływająca tarcza hamulcowa, a z tyłu pojedynczy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Wyposażenie zaskakuje takimi elementami, jak oświetlenie wykonane całkowicie w technice LED, wyświetlacz LCD i komputerowo sterowany system ABS.

Sprowadzając motocykl do jego zasadniczych funkcji i zalet, łatwo dostrzeżemy, że często mniej oznacza więcej. O czym myśleliśmy zastanawiając się nad swoim pierwszym motocyklem, czego oczekiwaliśmy? Czy nie były to takie cechy, jak łatwości opanowania motocykla, przyjemność, jaką daje jazda i zwinność, z jaką będzie można się poruszać? To przecież wszystko, czego potrzeba, przynajmniej na początek. Opakujmy tę esencję motocyklizmu w wyróżniający się, nowy styl, dodajmy trochę bardzo użytecznych, efektownych zalet, a w wyniku otrzymamy doskonałą przepustkę do świata jednośladów.

Honda dobrze rozumie tę formułę i według niej na rok 2018 stworzyła model CB125R. Część nowej wyróżniającej się rodziny motocykli pod wspólną nazwą „Neo Sports Café”, w tym nowe na rok 2018 modele CB1000R i CB300R, są oparte na fascynacji motocyklem w zwartej i lekkiej formie.

Motocykl gwarantujący przyjemność jazdy, radość posiadania i wytyczający nowy, ważny kierunek rozwoju podstawowych maszyn sportowych Hondy, oferuje wiele rozwiązań zapożyczonych od rodzeństwa wyposażonego w znacznie większe silniki i postrzeganego, jako motocykle segmentu premium. Honda CB125R 2018 wprowadza nowy styl na ulice europejskich miast, zaskakując minimalistyczną, a przy tym praktyczną formą.

-

HONDA CB125R 2018 - CENA W POLSCE

Cena nowej Hondy CB125R Neo Sports Cafe ustalona została na 18 200 PLN brutto. Zamówienia na motocykl można składać już teraz, a pierwsze dostawy planowane są na przełom marca i kwietnia. Specyfikacja techniczna oraz wyposażenie motocykla znajduje się niżej na stronie.

Honda CB125R Neo Sport Cafe 18 200 PLN

-

HONDA CB125R 2018 - KLUCZOWE CECHY

  • Maszynowa, minimalistyczna stylizacja przyciąga spojrzenia i zapada w pamięć.
  • Lekka rama stanowi połączenie stalowych rur i elementów tłoczonych.
  • Przedni widelec USD z goleniami 41mm i tylny wahacz o zmiennym przekroju.
  • Z przodu promieniowo montowany 4-tłoczkowy zacisk hamulcowy i pływająca tarcza o średnicy 296mm.
  • Komputerowo sterowany ABS – IMU (Inertial Measurement Unit)
  • Oświetlenie całkowicie w technice LED, zespół wskaźników w technice LCD.

Honda CB125R 2018 wyglądem przypomina dużo większe maszyny, ale masa wynosząca jedynie 125,8kg (z płynami) czyni ten motocykl niezwykle przyjaznym i łatwym w obcowaniu. Chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik zapewnia mu dynamiczne przyspieszenia już przy niskich i średnich obrotach, a wygląd z unikalną, nową prezencją budzi emocje i przebojem trafia do wyobraźni młodych użytkowników. Nowa stalowa rama łącząca elementy tłoczone i rurowe wygląda dobrze i zapewnia sztywność strukturalną dopasowaną do takiego motocykla, co z kolei gwarantuje świetne wyczucie drogi i samego pojazdu. CB125R posiada solidny widelec USD z goleniami o średnicy 41 mm, pojedynczy amortyzator tylny z regulacją napięcia sprężyny, przedni 4-tłoczkowy zacisk hamulcowy, komputerowo sterowany system ABS i normalnej wielkości opony radialne Dunlop. Uznanie użytkowników znajdą rozwiązania, które zwykle pojawiają się w większych maszynach. Aluminiowa kierownica o zmiennym przekroju, wyświetlacz LCD i pełne oświetlenie LED wydobywają i akcentują jakość, napawając dumą młodego właściciela.

-

HONDA CB125R 2018 - SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW

  • Pełny werwy jednocylindrowy silnik SOHC z 2 zaworami.
  • Moc maksymalna 9,8kW (13,3KM), maksymalny moment obrotowy 10Nm.
  • Wtrysk paliwa PGM-FI.
  • 6-biegowa skrzynia biegów

Honda CB125R 2018 otrzymał zwarty, jednocylindrowy silnik chłodzony cieczą, o pojemności skokowej 124,7cm3 z rozrządem SOHC i z 2 zaworami. Silnik ten (zapożyczony z modelu Honda CBR125R) skonstruowano z myślą o jak najlepszym zachowaniu w warunkach realnej eksploatacji. Moc maksymalna wynosząca 9,8kW pojawia się przy 10000obr/min, natomiast moment obrotowy osiąga maksimum 10Nm przy 8000obr/min. Wtrysk paliwa PGM-FI gwarantuje błyskawiczną odpowiedź w całym zakresie prędkości obrotowych. Podwieszany układ wydechowy zakończono dwukomorowym tłumikiem. Sześciobiegowa skrzynia biegów dysponuje równomiernie rozłożonymi przełożeniami, co zapewnia dobre przyspieszenia przy niskich i średnich obrotach silnika. Honda CB125R osiąga 100km/h w czasie 11,4 sekundy.

-

HONDA CB 125R 2018 - DANE TECHNICZNE

SILNIK  
Typ Chłodzony cieczą, 1-cylindrowy, 4-suwowy, 2-zaworowy, SOHC
Pojemność (cm³) 125
Ilość zaworów na cylinder 2
Skok i średnica tłoka (mm) 58mm x 47,2mm
Kompresja 11,0:1
Moc maksymalna 9,8kw (13,3KM)/10000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 10Nm/8000 obr./min.
Pojemność miski olejowej 1,3L
SYSTEM PALIWOWY  
Wtrysk Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI
Pojemność zbiornika paliwa 10,1L
Zużycie paliwa 2l/100km (WMTC Mode)
SYSTEM ELEKTRYCZNY  
Zapłon Elektryczny
Pojemność akumulatora YTZ6V 12V 5Ah MF
Moc alternatora 250W/5000 obr./min.
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU  
Sprzęgło Mokre, wielotarczowe
Skrzynia biegów 6-biegowa
Przeniesienie napędu Łańcuch typu O-ring
RAMA  
Typ Inner Pivot Diamond Frame
PODWOZIE  
Wymiary (dł*szer*wys) 2015mm x 820mm x 1055mm
Rozstaw osi 1345mm
Kąt główki ramy 24.2º
Wyprzedzenie 90,2mm
Wysokość siedzenia 816mm
Prześwit 140mm
Masa własna (z płynami i paliwem) 126kg
Promień skrętu 2,3m
ZAWIESZENIE  
Przód Odwrócony widelec o średnicy 41mm
Tył Single-damper
KOŁA  
Przód 17M/C x MT3,00
Tył 17M/C x MT4,00
Felga przód 110/70R17M/C 54H
Felga tył 150/60R17M/C 66H
HAMULCE  
System ABS Komputerowo sterowany (IMU) dwukanałowy system ABS
WSKAŹNIKI I ELEKTRONIKA  
Wskaźniki Wyświetlacz LCD
Lampy przednie Lo:13W Hi: 8,8W (LED)
Lampy tylne Stop: 2.5W Tail: 0,4W (LED)
Podana specyfikacja jest orientacyjna i może ulec zmianie bez uprzedzenia.

-

źródło: Honda Motocykle Polska