ZNAMY CENY NOWEJ HONDY AFRICA TWIN SPORTS ADVENTURE 2018

ZNAMY CENY NOWEJ HONDY AFRICA TWIN SPORTS ADVENTURE 2018

08 LUTY 2018 14:40

NOWOŚĆ | Znamy już oficjalny cennik nowej Hondy Africa Twin 2018. W cenniku uwzględnione są już nowe wersje Sports Adventure, seryjnie przygotowane do wypraw motocyklowych.

NOWA HONDA CRF1000L2 AFRICA TWIN SPORTS 2018

Wprowadzona w 2016 roku do sprzedaży nowa generacja jednego z kultowych modeli, nowa Honda Africa Twin stała się szybko jednym z najchętniej kupowanych motocykli w klasie Adventure i szybko zyskała też uznanie wśród motocyklistów. Szybko także zareagował rynek produkujący akcesoria, w tym także te, które z seryjnej "Afryki" potrafiły zmienić ją w jeszcze bardziej zaawansowany motocykl klasy Adventure. W związku z dużą popularnością modelu, Honda zdecydowała się na wprowadzenie do oferty nowej wersji, która już fabrycznie przygotowana została do naprawdę wymagających zadań.

-

NOWA HONDA AFRICA TWIN 2018 - CENY W POLSCE

Model Honda Africa Twin z roku produkcji 2018 dostępny jest w czterech podstawowych wersjach w cenie od 58 700 PLN. Nowa Honda Africa Twin Sports Adventure dostępna jest w cenie 64 300 PLN ze skrzynią manualną, lub za 69 000 PLN z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DCT.

Africa Twin ABS CRF1000AJ 58 700 PLN
Africa Twin ABS,DCT CRF1000DJ 63 600 PLN
Africa Twin Sports Adventure ABS CRF1000A2J 64 300 PLN
Africa Twin Sports Adventure ABS,DCT CRF1000D2J 69 000 PLN

Cennik detaliczny brutto.

-

HONDA AFRICA TWIN SPORTS 2018 - W SKRÓCIE

Nowa wersja "Adventure Sports" modelu CRF1000L Africa Twin nadaje mocny akcent 30 rocznicy wprowadzenia do Europy jednego z najbardziej uwielbianych modeli. Nowy model w trójkolorowym malowaniu, podobnie jak wersja oryginalna, został zbudowany, aby przesunąć granicę zarówno na drodze jak i w terenie. Motocykl posiada 5,4 litra większy zbiornik paliwa niż sama CRF1000L Africa Twin, a dodatkowo jeszcze dłuższy skok zawieszenia, wyższą pozycję kierowcy i większy prześwit, grzane manetki, dużą płytę ochronną silnika oraz powiększone owiewki. Wersja „Adventure Sports” otrzymała również te same ulepszenia, co Africa Twin, w tym system zarządzania silnikiem z czterema trybami jazdy, system zarządzania momentem obrotowym (Honda Selectable Torque Control) z podwyższonymi parametrami, a także poprawiony wlot powietrza i wydech dla uzyskania większej wydajności szczególnie w średnim zakresie obrotów.

-

HONDA AFRICA TWIN SPORTS 2018 - LISTA NAJWAŻNIEJSZYCH ZMIAN

  • Model Africa Twin Sports posiada nowe, w pełni regulowane zawieszenie Showa o większym skoku (10.6 cali vs. 9.8 cali w standardowym modelu)
  • Nowa Honda Africa Twin Sports posiada płaskie siedzisko, które jest wyższe o 1.2 cala niż w standardowej wersji i może być dodatkowo regulowane w zakresie 0.8 cala
  • Dla zwiększenia komfortu nowa Honda CRF1000L2 posiada nieco wyższą kierownicę, przesuniętą także nieco do tyłu w kierunku motocyklisty
  • Powiększony zbiornik paliwa (o 5.4 litra)
  • Africa Twin Adventure Sports posiada większą owiewkę i wyższą o 3,1 cala szybę dla lepszej ochrony motocyklisty
  • Nowe wyposażenie klasy Adventure w standardzie: mocniejsza osłona silnika, uchwyt tylny bagażnika ze stali nierdzewnej, przednie orurowanie
  • Nowa Africa Twin Sports posiada w standardzie podgrzewane manetki i gniazdo 12V
  • Zarówno Africa Twin Sports jak i standardowy model będzie posiadał koła w rozmiarze: przód 21 cali, tył 18 cali
  • Podpórki nóg w nowym modelu są szersze i posiadają inne, jeszcze wytrzymalsze zamocowanie
  • Wyświetlacz przedni został umieszczony pod innym kątem, dla lepszej czytelności w trakcie jazdy w pozycji stojącej na motocyklu
  • Silnik pozostał niezmieniony, ale posiada obecnie większy airbox oraz zmodyfikowany układ wydechowy, zakończony nowym tłumikiem - całość poprawia osiągi w średnim zakresie obrotów
  • Nowa Africa Twin Sports 2018 posiada akumulator litowo-jonowy o mniejszej masie
  • System ABS jest obecnie dwukanałowy z możliwością odłączenia systemu na kole tylnym
  • Nowa Honda Africa Twin Sports dostępna będzie zarówno z manualną, jak i dwusprzęgłową skrzynią DCT
  • Honda Africa Twin Sports posiada system Throttle-By-Wire, co otwiera drogę do modyfikacji i regulacji indywidualnych ustawień trybów jazdy, jak również do zmian w systemie kontroli trakcji Honda Selectable Torque Control (HSTC); sam system HSTC posiada teraz siedem programów, a nie trzy jak w wersji standardowej
  • Honda Africa Twin Sports posiada dodatkowy schowek z prawej, tylnej strony motocykla
  • Honda Africa Twin Sports 2018 oferowana będzie tylko w jednej wersji kolorystycznej - tricolor

-

ORYGINALNE AKCESORIA DO HONDY AFRICA TWIN SPORTS 2018

Dostępna będzie kompletna gama wyposażenia dodatkowego i akcesoriów, dzięki której będzie można już w salonie wyposażyć swoją "Afrykę" w niezbędne akcesoria. Do zakupienia będą:

  • Oryginalne kufry
  • Podpórki stóp pokryte gumą
  • Dźwignia zmiany biegów dla wersji DCT
  • Dodatkowe oświetlenie
  • Alarm
  • Osłony silnika/skrzyni
  • Quickshifter
  • Tank-bag
  • Dwa rodzaje niższych siedzisk

-

HONDA CRF1000L2 AFRICA TWIN SPORTS - DANE TECHNICZNE*

ENGINE
Liquid-cooled 4-stroke 8-valve parallel twin with 270° crank and uni-cam
Displacement 998cm3
Bore & Stroke 92.0 x 75.1mm
Max. Power Output 70kW/7,500rpm (95/1/EC)
Max. Torque 99Nm/6,000rpm (95/1/EC)
FUEL SYSTEM
Fuel Capacity 24.2 litres
Fuel consumption (WMTC mode) MT: 21.7 km/l (WMTC)
DCT: 21.8 km/l (WMTC)
DRIVETRAIN
Clutch MT: Wet, multiplate with coil springs, Aluminium Cam Assist and Slipper clutch
DCT: 2 Wet multiple clutches
Gearbox / Transmission Type Constant mesh 6-speed MT / 6-speed DCT with on and off-road riding modes
Final Drive O-ring sealed chain
FRAME
Type Steel semi-double cradle type with high-tensile strength steel rear subframe
CHASSIS
Dimensions (L x W x H) 2,340 x 930 x 1,570mm
Wheelbase 1,580mm
Seat Height (STD position / Low position) 900/920mm
Ground Clearance 270mm
Kerb Weight 243 kg (MT), 253kg (DCT)
Turning Radius 2.6m
SUSPENSION
Suspension (front)
Showa 45mm cartridge-type inverted telescopic fork with hydraulic dial-style preload and damping (compression & rebound) adjuster, 252mm stroke, 224mm axle travel
Suspension (rear)
Monoblock cast aluminium swing arm with Pro-Link with gas-charged damper, hydraulic dial-style preload adjuster and rebound damping adjustment, 240 mm rear wheel travel, 101 mm stroke
WHEELS
Wheels Front Wire spoke with aluminium rim
Wheels Rear Wire spoke with aluminium rim
Rim Size Front 21M/C x MT2.15
Rim Size Rear 18M/C x MT4.00
Tyres Front 90/90-21 tube type
Tyres Rear 150/70-R18 tube type
BRAKES
ABS system type 2-Channel with rear ABS off switch
 Type Front
310mm dual wave floating hydraulic disc with aluminium hub and radial fit 4-piston calipers and sintered metal pads
Type Rear
256mm wave hydraulic disc with 1-piston caliper and sintered metal pads. Also Lever-Lock Type Parking Brake System on DCT model with additional slide type 1-piston caliper
INSTRUMENTS & ELECTRICS
Instruments
Rally style negative LCD instrument display including: Riding Modes, Speedometer, Tachometer, Fuel, Gear position, ABS, HSTC, Odometer, Trip and Clock
Headlight Dual LED (1 High/1 Low)
Taillight LED
Indicators LED

*dane techniczne w wersji angielskiej, hondanews.eu

-

źródło: Honda Polska, ultimatemotorcycling.com, Grupa Gezet