Ford E-Transit w służbie Czerwonego Krzyża

Nowy E-Transit od momentu swojej premiery cieszy się popularnością wśród służb ratunkowych na całym świecie i jest używany jako ambulans m.in. w takich krajach jak Wielka Brytania czy Niemcy. Teraz elektryczny Ford trafił do floty Bawarskiego Czerwonego Krzyża.

Ford E-Transit, który rozpoczyna swoją służbę w Bawarskim Czerwonym Krzyżu jest pierwszym w historii elektrycznym ambulansem, z którego będzie korzystała ta jednostka. Samochód będzie uczestniczył w programie pilotażowym i spędzi najbliższe dwa lata na patrolach w bawarskich okręgach Rhön-Grabfeld i Erlangen-Höchstadt. To najlepsza okazja do wykazania praktycznej przydatności elektrycznych pojazdów użytkowych w trudnych warunkach, takich jak np. transport pacjentów.

Projekt ten ma wyznaczyć przyszłe kierunki rozwoju dla służb ratowniczych tego regionu, tak aby jednostki były nie tylko skuteczne, ale również ekonomiczne oraz innowacyjne. Ratownictwo i transport medyczny to bardzo szczególne obszary, które wiążą się ze specjalnymi wymaganiami i wymogami. Zdobyte w ten sposób doświadczenie ma zostać wykorzystane w dalszym rozwoju koncepcji pojazdów elektrycznych w bawarskich służbach ratowniczych.


Warto dodać, że elektryczny Ford E-Transit sprawdza jako ambulans w wielu europejskich krajach. W sytuacjach awaryjnych liczy się każda sekunda, a ratownicy doceniają responsywny silnik elektryczny, który ma większą od jednostek zasilanych paliwem i zapewnia większe przyspieszenie.
Firma Indusauto z Walencji podjęła się przekształcenia standardowego E-Transita w nowoczesny ambulans, instalując zaawansowany sprzęt medyczny w jego wnętrzu. Samochód zapewnia płynniejszą i cichszą podróż dzięki silnikowi elektrycznemu i zaawansowanemu zawieszeniu, co jest korzystne przy transporcie szczególnie bezbronnych pacjentów, np. noworodków.

Również w Wielkiej Brytanii elektryczny E-Transit pełni służbę we flocie londyńskiego pogotowia ratunkowego. W tym przypadku historia elektryfikacji zaczęła się w 2022 roku zakupem 42 elektrycznych Fordów Mustang Mach-E, które stały się pojazdami szybkiego reagowania. Pojawienie się elektrycznej karetki w Londynie to część strategii przejścia na pojazdy o zerowej emisji spalin w tych służbach, a zakup pełnowymiarowego ambulansu wynika z pozytywnych testów programu pilotażowego, w którym brały udział Mustangi Mach-E.


Ford E-Transit doceniany w komercyjnych flotach

Całkowicie elektryczny Ford E-Transit już w momencie swojego debiutu spotkał się ze znakomitym przyjęciem klientów – również w Polsce, stając się najpopularniejszym modelem dostawczym w 2023 roku.

Już w 2022 roku Ford Pro i Deutsche Post DHL Group podpisały porozumienie zmierzające do przyspieszenia elektryfikacji floty samochodów dostawczych na całym świecie. W zgodzie z umową Deutsche Post DHL Group miało powiększyć swoją światową flotę o 2000 E-Transitów. Oczekiwanym efektem było obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności na drodze do realizacji wspólnych celów obu firm, zakładających osiągnięcie zerowej emisji CO2.

Na naszym rodzimym rynku również trwa zielona rewolucja. W 2023 roku DHL Parcel zakupił 100 samochodów w charakterystycznym żółtym kolorze, które uzupełniły zieloną infrastrukturę firmy posiadającej już m.in. własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne. 600 elektrycznych E-Transitów trafiło również do InPost, co oznacza, że firma ta przekroczyła imponujący próg 1000 samochodów elektrycznych w swojej flocie. W 2022 roku firma kurierska GLS także powiększyła swoją flotę pojazdów zeroemisyjnych o 100 nowych Fordów E-Transitów – wybór padł na odmianę o maksymalnej mocy 184 KM, pojemności użytkowej akumulatorów 67 kWh i długościach L3 oraz L4. Natomiast firma Truck Care zdecydowała się na zakup w pełni elektrycznych E-Transitów w wersji podwozie z pojedynczą kabiną, co pokazuje, że elektryczny Ford w tej odmianie to wszechstronny samochód dostawczy, który zapewnia niezawodność, wydajność i elastyczność dla różnych zastosowań.


Gama E-Transita w Polsce obejmuje wiele możliwości konfiguracji. Samochód jest dostępny zarówno jako van, van brygadowy, jak i podwozie. Do wyboru są też trzy długości oraz dwie wersje mocy maksymalnej silnika (184 i 269 KM). Maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi 15,1 m3, a maksymalna ładowność 1 630 kg.

Samochód służy także Ford Polska jako mobilne studio nagraniowe ze względu na system Pro Power Onboard, który pozwala na własne zasilanie wielu urządzeń. To pierwsze takie rozwiązanie w branży pojazdów dostawczych w Europie. Zapewnia zasilanie o mocy 2,3 kW – czyli na poziomie podobnym do generatora. Wszystkim steruje się za pośrednictwem interfejsu SYNC 4.

Oprócz najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego Forda, samochód już w standardzie jest wyposażony choćby w automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie fotele oraz przednią szybę QuickClear czy tempomat z ogranicznikiem. Każdy E-Transit zawiera także imponujący zestaw asystentów kierowcy, obejmujący m.in. system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania.


źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą

Czytaj więcej o marce Ford

„Podnieś mnie kochanie” – Ford Bronco Badlands i jego off-roadowe ciekawostki
„Podnieś mnie kochanie” – Ford Bronco Badlands i jego off-roadowe ciekawostki

FORD | Ford Bronco to amerykańska ikona, która od 1966 roku niezmiennie oferuje nietuzinkowe właściwości terenowe oraz gwarantuje kierowcom pewność prowadzenia nawet w najtrudniejszych warunkach. Oto lista off-roadowych ciekawostek, które znalazły się na pokładzie nowego Bronco.

Nowy elektryczny Ford Explorer może być samochodem wyprawowym – szeroka oferta akcesoriów
Nowy elektryczny Ford Explorer może być samochodem wyprawowym – szeroka oferta akcesoriów

FORD | Nowy elektryczny Ford Explorer to samochód, w którym znana podróżniczka Lexie Alford pobiła rekord świata i przejechała 30 000 km okrążając kulę ziemską. Model ten obecny jest już na polskim rynku, a dzięki szerokiej ofercie akcesoriów można go nie tylko spersonalizować, ale również zrobić z niego prawdziwy samochód wyprawowy.

Explorera AWD można naładować od 10% do 80% w 26 minut, podczas gdy w wersji RWD może to zająć tylko dwie minuty dłużej. Samochód obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 185 kW oraz prądem przemiennym (AC) do 11 kW.

Przewóz bagażu i dom na kołach – wiele możliwości dzięki oryginalnym akcesoriom

Wyprawa nowym elektrycznym Fordem Explorerem nie musi prowadzić dookoła świata, ale – jak widać po ustanowionym rekordzie – samochód bez problemu sprawdzi się na każdym dystansie. Dodatkowo, dzięki oryginalnym akcesoriom weekendowy wypad za miasto lub podróż na drugi koniec świata będą przyjemniejsze.

Namiot montowany na tylnej klapie idealnie pasuje do nowego Explorera. Ten praktyczny dodatek sprawia, że każda wyprawa staje się jeszcze bardziej komfortowa, a podróżnicy zyskują całkowitą niezależność. W ofercie Ford Akcesoria można również znaleźć namioty dachowe – jego montaż jest szybki i łatwy, a wchodzenie ułatwia składana drabinka.

Również oferta akcesoriów Forda do przewozu bagażu jest niezwykle rozbudowana i każdy znajdzie w niej przydatne dla siebie rozwiązanie, które ułatwi podróżowanie Explorerem zgodnie z ideą „Adventorous Spirit”. Jedną z metod zwiększenia ładowności nowego Explorera jest montaż boxu dachowego. To bardzo praktyczna i uniwersalna metoda, która w swojej prostocie – dzięki centralnemu zamkowi – zapewnia bezpieczeństwo przewożonego bagażu. Przy zakupie warto sprawdzić czy dany model ma dwustronne otwieranie – ułatwi to korzystanie podczas codziennej eksploatacji. Drugim rozwiązaniem są boxy bagażowe, które wraz ze stelażem montowane są na haku holowniczym.

Dachowy bagażnik rowerowy to idealne rozwiązanie dla miłośników aktywnego spędzania czasu. Jest prosty w obsłudze i łatwy w montażu. Sam bagażnik składa się z szyn – do nich mocowane są koła roweru. Specjalny uchwyt podtrzymuje ramę jednośladu. Natomiast miłośnicy sportów wodnych mogą przewieźć kajak za pomocą specjalnej przystawki składającej się z czterech obrotowych profili ochronnych, które dopasowują się do profilu podstawy kajaka. Dzięki elastycznym podkładkom konstrukcja chroni kadłub kajaka i umożliwia transport zróżnicowanych kształtów kadłuba.

Uzupełnieniem oferty i możliwości adaptacji Explorera na samochód wyprawowy są wewnętrzne systemy przewozu bagażu. Jednym z nich jest organizer bagażowy z miękkimi bokami, który może być także wykorzystywany do przewozu torby chłodzącej – idealnie sprawdzającej się podczas pikników na łonie natury. W bagażniku można również zamontować praktyczną siatkę przytrzymującą bagaż, a nawet system osłon ładunku utrzymujących przewożone przedmioty – występują one w wersji do pełnej wysokości oraz do połowy wysokości.

 
Oferta akcesoriów Forda jest niezwykle rozbudowana, a każdy znajdzie przydatne dla siebie przedmioty. Większość z nich jest stworzona dla szerokiej gamy modeli i można je dostosować do własnych potrzeb. Pełna lista akcesoriów.
Arval i Ford rozpoczynają współpracę – wynajem długoterminowy samochodów dostępny w salonach
Arval i Ford rozpoczynają współpracę – wynajem długoterminowy samochodów dostępny w salonach

FORD | Klienci salonów Forda mogą korzystać z kolejnej opcji finansowania pojazdów tej marki – wynajmu długoterminowego z pełną obsługą.

Najnowsze oferty

Ford Kuga Titanium 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 10660 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Ford Kuga ST-Line 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 26000 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Ford Kuga ST-Line 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 16425 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022

Odwiedź nasze salony