NOWY FORD RANGER 2022 - NAJBEZPIECZNIEJSZY DZIĘKI ROBOTOM

Roboty Ray, Rosie i Roberto – wdrożone do pracy nad Rangerem nowej generacji – każdego dnia są narażone na niebezpieczeństwo, a w razie potrzeby mogą pracować 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Robią przy tym tylko krótkie przerwy, aby się… naładować. Nie potrzebują nawet przerwy na lunch. To najnowocześniejsze zrobotyzowane trio ma za zadanie wspomagać pracę kierowcy testowego Forda, który sprawdza działanie systemów wspomagania kierowcy, takich jak asystent unikania kolizji z układem automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), asystent utrzymania pasa ruchu, wspomaganie omijania, wspomaganie cofania i wiele innych. Każdy robot odgrywa kluczową rolę w testach zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy – Rosie jest zdalnie kierowanym miękkim pojazdem-celem, Ray jest „wrażliwym / niezabezpieczonym” użytkownikiem drogi, a Roberto robotem, który prowadzi samochód. Roboty gwarantują, że zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) w Rangerze nowej generacji są gotowe do działania w wielu różnych sytuacjach i z udziałem różnych użytkowników dróg, w tym samochodów, pieszych i rowerzystów.

– Dzięki naszym trzem robotom ​​możemy przetestować systemy ADAS w różnych sytuacjach i z wykorzystaniem wszystkich czujników, które znajdują się w samochodzie – od przedniego zderzaka aż po tylny. Ponadto, możemy inscenizować sytuacje na skrzyżowaniach oraz z udziałem pieszych, rowerzystów i nie tylko, a wszystko w krótszym czasie niż dotychczas – powiedział Chet Yakupitiyage, jeden z głównych inżynierów do spraw zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS). – Możemy również przeprowadzić więcej testów w realnych warunkach w ciągu dnia, a także w nocy i z większą dokładnością niż kiedykolwiek wcześniej.

W przeszłości, inżynierowie Forda, którzy pracowali nad dostrojeniem systemów ADAS i je testowali, musieli korzystać z miękkich celów, które były holowane. W taki sposób sprawdzano, na przykład, działanie asystenta unikania kolizji z systemem AEB. Błąd kierowcy, a nawet warunki pogodowe, mogły przyczyniać się do niespójności wyników i wydłużały testy. Roboty zapewniają, że zakres testów systemów ADAS jest bardzo szeroki i może być powtarzany z centymetrową precyzją zarówno w dzień, jak i w nocy. Roboty Rosie i Ray są precyzyjnie zsynchronizowane z samochodem testowym, niezależnie od tego, czy prowadzi go kierowca-robot (Roberto), czy człowiek, co pozwala odgrywać nawet złożone sytuacje na drodze, w których działają systemy z pakietu ADAS. Gdy Rosie prowadzi pełnowymiarowy miękki samochód-cel, dla radaru wygląda on jak prawdziwe auto. Pozwala to zespołowi, który testuje systemy ADAS na przeprowadzanie różnych testów w warunkach rzeczywistych, zapewniających poprawne działanie systemów, takich jak asystent unikania kolizji z systemem automatycznego hamowania awaryjnego.

-

-

Aby zapewnić precyzyjną koordynację z Rosie i Ray, w aucie testowym jest zamontowany samochodowy robot Forda – Roberto – wyposażony w wyrafinowane technologie sterowania ruchem, w tym kierownicą, hamulcami i pedałem przyspieszenia. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewnia kierowca-inżynier, który zajmuje miejsce za kierownicą, aby w razie potrzeby przejąć kontrolę nad autem testowym. Inny inżynier obserwuje w tym czasie Raya lub Rosie i – w razie potrzeby – może przejąć nad nimi ręczną kontrolę. Podobnie Ray, „wrażliwy / niezabezpieczony” użytkownik drogi, umożliwia testowanie różnych sytuacji na drodze z udziałem pieszych, dzieci i rowerzystów zarówno w dzień, jak i w nocy.

– Dzięki Rayowi możemy symulować dziecko, które wyskakuje na drogę zza zaparkowanego samochodu, pieszego wchodzącego przed auto w nocy lub rowerzystę, który jedzie w poprzek drogi przed samochodem. Nasze roboty są takie same, jak te używane przez kolegów w innych krajach. To oznacza, że ​​możemy udostępniać dane, stwarzać sytuacje na drodze i przeprowadzać testy w Australii, aby wspierać zespoły testowe w Europie i Ameryce. Dzięki temu mamy pewność, że nasze zaawansowane systemy wspomagania kierowcy spełniają rygorystyczne kryteria testowe nie tylko Forda, ale także standardy NCAP. Ray, Rosie i Roberto nie tylko zapewniają dokładniejsze i bardziej spójne wyniki podczas testowania zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, ale także pozwalają zbliżyć się znacznie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej do rzeczywistych warunków. To powinno dać pewność kupującym, że zaawansowane systemy asystujące kierowcy w modelu Ranger nowej generacji zaprojektowano tak, aby poradziły sobie z niemal wszystkim, co mogą napotkać na drodze – powiedział Yakupitiyage.

-

-

NOWY FORD RANGER 2022 - BEZPIECZEŃSTWO PONAD WSZYSTKO

Od testów w warunkach rzeczywistych w laboratoriach Forda na całym świecie po tysiące godzin wirtualnych testów zderzeniowych i testowanie zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy przez roboty, zespoły odpowiedzialne za bezpieczeństwo pasywne samochodów Forda i zaawansowane systemy wspomagania kierowcy pracowały bardzo intensywnie i ciężko, aby opracować najbezpieczniejszego w historii Forda Rangera.

– Mocną stroną Rangera nowej generacji jest niezwykle solidne nadwozie, w którego konstrukcji wykorzystano stal o wysokiej wytrzymałości. Dzięki temu powstała swego rodzaju „klatka bezpieczeństwa”, która chroni kierowcę i pasażerów – powiedział Franco Moras, kierownik ds. bezpieczeństwa samochodów w Ford Australia. – Zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w słupku A, słupku B i słupku C, a także w progach drzwi zapewnia rozprowadzanie obciążeń podczas zderzenia daleko od pasażerów.

-

-

Aby osiągnąć wysoki poziom bezpieczeństwa modeli nowej generacji i spełnić surowe wewnętrzne wymagania Forda, inżynierowie zastosowali zarówno analityczne testy wirtualne, jak i testy w warunkach rzeczywistych. Zbudowano i przeanalizowano ponad 150 wspomaganych komputerowo (CAE) modeli Everest i Ranger nowej generacji, z których każdy poddano zderzeniom tak zróżnicowanym, jak zderzenie częścią przodu, uderzenie w tył i uderzenia w bok. Przeprowadzono również dziesiątki testów z udziałem pasażerów, aby zapewnić ochronę osób o różnym wzroście (dorosłych i dzieci), a także przeanalizowano wyniki wypadków przy małej prędkości, jak na parkingu, w celu określenia możliwości naprawy drobnych elementów nadwozia.

– Zanim zbudowaliśmy pełnowymiarowy prototyp, wirtualnie przetestowaliśmy Rangera nowej generacji. Dzięki temu mogliśmy dokonać szybkich zmian i ulepszeń w konstrukcji modelu, co doprowadziło do opracowania znacznie bezpieczniejszego samochodu. Wyposażyliśmy Rangera nowej generacji w najnowsze funkcje wspomagające kierowcę, wszystko po to, aby zapewnić im jak najwyższy poziom bezpieczeństwa – powiedział Moras.

W realnych warunkach obydwa modele nowej generacji przeszły dziesiątki testów zderzeniowych, od zderzeń z wózkiem sklepowym po symulowane zderzenie z dużą prędkością z manekinem kangura czy zderzenie z drugim samochodem. Inżynierowie Forda przeprowadzili w sumie ponad 100 testów zderzeniowych oraz setki testów z użyciem sań, które symulują auto z pasażerami. Zostało to uzupełnione setkami testów podzespołów i komponentów. Dzięki rygorystycznym testom bezpieczeństwa i ciężkiej pracy zespołów inżynierów ds. bezpieczeństwa, w tym Raya, Rosie i Roberto, Ranger nowej generacji otrzymał pięć gwiazdek w testach ANCAP.

-

UDOSKONALONE SYSTEMY WSPIERAJĄCE KIEROWCĘ

– Być może jedną z najbardziej oczekiwanych funkcji Forda Rangera nowej generacji – szczególnie dla klientów, którzy holują przyczepę – jest ulepszony system informacji o pojazdach znajdujących się w martwym polu widzenia lusterek (BLIS), który teraz obejmuje również przyczepę – powiedział Steffen Herrmann, kierownik ds. ADAS w Ford Australia. – Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy powinny być postrzegane jako te, które pomagają prowadzić samochód. Systemy te zapewniają kierowcom realne korzyści i jesteśmy dumni z ulepszeń, które do nich wprowadziliśmy.

BLIS obejmuje teraz swym zasięgiem nie tylko Rangera, ale także przyczepę o szerokości do 2,4 metra i długości do 10 metrów. W zależności od wersji i rynku, Ranger nowej generacji oferuje również wbudowany elektryczny sterownik hamulca, kontrolę przyczepy oraz oświetlenia. Ranger nowej generacji jest wyposażony w asystenta unikania kolizji, który został ulepszony tak, aby rozpoznawał zarówno pieszych, jak i rowerzystów. System zapewnia również wsparcie hamowania awaryjnego na skrzyżowaniach za sprawą nowej kamery z szerokokątnym obiektywem.

-

-

PIĘCIOGWIAZDKOWE SHOW

Ranger nowej generacji jest najnowszym modelem Forda, który otrzymał pięciogwiazdkową ocenę od ANCAP w Australii i w Nowej Zelandii, kontynuując tym samym pięciogwiazdkowy wynik modelu poprzedniej generacji. Ranger nowej generacji osiągnął bardzo dobre wyniki w zakresie ochrony dorosłych pasażerów w teście zderzenia czołowego (MPDB) oraz zderzeń bocznych. Otrzymał również maksymalną ocenę („dobrą”) za ochronę dzieci podczas zderzeń zarówno czołowych, jak i bocznych.

– Osiągnąć pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa nie jest łatwo, ale jest to szczególnie ważny wynik, biorąc pod uwagę bardzo szeroki zakres zastosowań, w których można spotkać Forda Rangera. To dobra wiadomość dla przedsiębiorców, zarządców flot oraz rodzin i zwyczajnych konsumentów – każdego, kto używa tego modelu do pracy i do zabawy powiedziała Carla Hoorweg, dyrektor generalna ANCAP.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy Forda Rangera, w tym asystent unikania kolizji z systemem automatycznego hamowania awaryjnego, systemem utrzymywania pasa ruchu z możliwością wykrywania nieoznakowanych krawędzi drogi oraz nowa kamera z szerokokątnym obiektywem, która pomaga w wykrywaniu pieszych i samochodów, nadjeżdżających z przeciwka – wszystko to zostało wysoko ocenione w testach ANCAP. Testy ANCAP są najbardziej rygorystyczne w historii – na przykład prędkość testu podczas zderzenia bocznego została zwiększona do 60 km/h (z 50 km/h), a waga wózka testowego wzrosła do 1400 kg (z 1300 kg). Rozszerzono testy bezpieczeństwa czynnego (w porównaniu z testami do 2018 roku), co utrudnia uzyskanie wyniku pięciogwiazdkowego. Teraz obejmują one testowanie wydajności AEB na skrzyżowaniach, między samochodami i pasażerami. Nowa szerokokątna kamera w Fordzie Rangerze jest kluczowym czynnikiem, który pomógł uzyskać wysokie wyniki w testach bezpieczeństwa aktywnego ANCAP.

– Osiągnięcie pięciogwiazdkowej oceny w testach bezpieczeństwa ANCAP dla Rangera nowej generacji to świetna wiadomość. Wiemy, jak ważne dla kupujących jest bezpieczeństwo i chcemy, aby mieli całkowitą pewność, że Ranger o nich dba – powiedział Ian Foston, główny inżynier ds. platform Fordów Ranger i Everest. – W ramach rozwoju Rangera nowej generacji, przeprowadziliśmy szeroko zakrojone testy zderzeniowe w Australii, Ameryce Północnej i w Europie, obejmujące przepisy, wymagania takich instytucji, jak NCAP, a także rygorystyczne wymagania korporacji. Testy te często wykraczały poza nakazane przez rząd wymagania. Wszystkie zespoły ds. bezpieczeństwa, plus oczywiście Ray, Rosie i Roberto, pracowały bardzo ciężko, aby mieć pewność, że funkcje wspomagania kierowcy są najnowocześniejsze i spełniają standardy oczekiwane przez nabywców nowoczesnych samochodów.

-

___
źródło: Ford Polska.

Czytaj więcej o marce Ford

„Podnieś mnie kochanie” – Ford Bronco Badlands i jego off-roadowe ciekawostki
„Podnieś mnie kochanie” – Ford Bronco Badlands i jego off-roadowe ciekawostki

FORD | Ford Bronco to amerykańska ikona, która od 1966 roku niezmiennie oferuje nietuzinkowe właściwości terenowe oraz gwarantuje kierowcom pewność prowadzenia nawet w najtrudniejszych warunkach. Oto lista off-roadowych ciekawostek, które znalazły się na pokładzie nowego Bronco.

Nowy elektryczny Ford Explorer może być samochodem wyprawowym – szeroka oferta akcesoriów
Nowy elektryczny Ford Explorer może być samochodem wyprawowym – szeroka oferta akcesoriów

FORD | Nowy elektryczny Ford Explorer to samochód, w którym znana podróżniczka Lexie Alford pobiła rekord świata i przejechała 30 000 km okrążając kulę ziemską. Model ten obecny jest już na polskim rynku, a dzięki szerokiej ofercie akcesoriów można go nie tylko spersonalizować, ale również zrobić z niego prawdziwy samochód wyprawowy.

Explorera AWD można naładować od 10% do 80% w 26 minut, podczas gdy w wersji RWD może to zająć tylko dwie minuty dłużej. Samochód obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 185 kW oraz prądem przemiennym (AC) do 11 kW.

Przewóz bagażu i dom na kołach – wiele możliwości dzięki oryginalnym akcesoriom

Wyprawa nowym elektrycznym Fordem Explorerem nie musi prowadzić dookoła świata, ale – jak widać po ustanowionym rekordzie – samochód bez problemu sprawdzi się na każdym dystansie. Dodatkowo, dzięki oryginalnym akcesoriom weekendowy wypad za miasto lub podróż na drugi koniec świata będą przyjemniejsze.

Namiot montowany na tylnej klapie idealnie pasuje do nowego Explorera. Ten praktyczny dodatek sprawia, że każda wyprawa staje się jeszcze bardziej komfortowa, a podróżnicy zyskują całkowitą niezależność. W ofercie Ford Akcesoria można również znaleźć namioty dachowe – jego montaż jest szybki i łatwy, a wchodzenie ułatwia składana drabinka.

Również oferta akcesoriów Forda do przewozu bagażu jest niezwykle rozbudowana i każdy znajdzie w niej przydatne dla siebie rozwiązanie, które ułatwi podróżowanie Explorerem zgodnie z ideą „Adventorous Spirit”. Jedną z metod zwiększenia ładowności nowego Explorera jest montaż boxu dachowego. To bardzo praktyczna i uniwersalna metoda, która w swojej prostocie – dzięki centralnemu zamkowi – zapewnia bezpieczeństwo przewożonego bagażu. Przy zakupie warto sprawdzić czy dany model ma dwustronne otwieranie – ułatwi to korzystanie podczas codziennej eksploatacji. Drugim rozwiązaniem są boxy bagażowe, które wraz ze stelażem montowane są na haku holowniczym.

Dachowy bagażnik rowerowy to idealne rozwiązanie dla miłośników aktywnego spędzania czasu. Jest prosty w obsłudze i łatwy w montażu. Sam bagażnik składa się z szyn – do nich mocowane są koła roweru. Specjalny uchwyt podtrzymuje ramę jednośladu. Natomiast miłośnicy sportów wodnych mogą przewieźć kajak za pomocą specjalnej przystawki składającej się z czterech obrotowych profili ochronnych, które dopasowują się do profilu podstawy kajaka. Dzięki elastycznym podkładkom konstrukcja chroni kadłub kajaka i umożliwia transport zróżnicowanych kształtów kadłuba.

Uzupełnieniem oferty i możliwości adaptacji Explorera na samochód wyprawowy są wewnętrzne systemy przewozu bagażu. Jednym z nich jest organizer bagażowy z miękkimi bokami, który może być także wykorzystywany do przewozu torby chłodzącej – idealnie sprawdzającej się podczas pikników na łonie natury. W bagażniku można również zamontować praktyczną siatkę przytrzymującą bagaż, a nawet system osłon ładunku utrzymujących przewożone przedmioty – występują one w wersji do pełnej wysokości oraz do połowy wysokości.

 
Oferta akcesoriów Forda jest niezwykle rozbudowana, a każdy znajdzie przydatne dla siebie przedmioty. Większość z nich jest stworzona dla szerokiej gamy modeli i można je dostosować do własnych potrzeb. Pełna lista akcesoriów.
Arval i Ford rozpoczynają współpracę – wynajem długoterminowy samochodów dostępny w salonach
Arval i Ford rozpoczynają współpracę – wynajem długoterminowy samochodów dostępny w salonach

FORD | Klienci salonów Forda mogą korzystać z kolejnej opcji finansowania pojazdów tej marki – wynajmu długoterminowego z pełną obsługą.

Najnowsze oferty

Ford Transit 350 L3H2 2.0 New EcoBlue 170 KM A6 FWD
  • Model: Transit
  • Typ nadwozia: Van
  • Przebieg: 6 km
  • Skrzynia biegów: Automatyczna
  • Rodzaj paliwa: Diesel
  • Rok produkcji: 2024
Ford Kuga ST-Line 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 16425 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Ford Kuga Titanium 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 10660 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022

Odwiedź nasze salony