Nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer z polską ofertą

Nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer wkracza na polski rynek, przynosząc ze sobą przemyślaną ofertę w dwóch wersjach wyposażenia: Explorer i Premium. Oferuje nie tylko znakomite wyposażenie i zaawansowane technologie, ale także imponujący zasięg i wydajność dzięki nowoczesnym układom napędowym.

Wersje wyposażenia nowego Explorera

Nowy, w pełni elektryczny Ford Explorer jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach wyposażenia – Explorer oraz Premium. Już wyposażenie standardowego Explorera jest niezwykle bogate. Obejmuje bowiem częściowo skórzaną tapicerkę, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich czy fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 12 kierunkach, funkcją masażu i pamięci położenia. W kwestii technologii, każdy Explorer jest wyposażony w nawigację satelitarną z dostępem do Internetu, indukcyjną ładowarkę do smartfonów, dostęp do sieci Blue Oval Charging Network czy adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go. Multimedia obsługuje się za pomocą przesuwnego w zakresie ponad 30 stopni 14,6-calowego dotykowego ekranu z systemem Sync Move, który po przesunięciu oferuje dodatkowy schowek na prywatne rzeczy (My Private Locker). Bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple CarPlay jest standardem w każdym Explorerze. Zorientowane na kierowcę wnętrze oferuje także Mega Console, która pomieści pełnowymiarowy laptop albo trzy 1,5-litrowe butelki. Łączna przestrzeń schowków w samochodzie wynosi około 470 litrów i uzupełnia 450 litrów przestrzeni bagażowej.

Explorer Premium w standardzie zawiera natomiast już 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, tapicerkę ze skóry ekologicznej Sensico czy reflektory matrycowe LED. Jest też oświetlenie ambientowe, system nagłośnienia B&O z 10 głośnikami czy sterowane elektrycznie i bezdotykowo drzwi bagażnika. Ford w przypadku tego modelu stawia na prostą ofertę, więc poza wyposażeniem zawartym w dwóch wersjach wyposażenia opcjonalnie za dodatkową opłatą dostępne jest tylko kilka funkcjonalności. To m.in. pakiet Driver Assistance z systemem kamer 360 stopni, panoramiczny dach, 21-calowe obręcze kół, pompa ciepła, hak holowniczy czy fotele z certyfikatem AGR.


Trzy układy napędowe do wyboru

Pierwszy produkowany w Europie samochód elektryczny Forda jest dostępny z dwoma układami napędowymi, do których wkrótce dołączy jeszcze jeden. Explorera można skonfigurować w wersji zarówno z napędem na tylne, jak i na wszystkie koła. W tej pierwszej wersji samochód dysponuje baterią o pojemności 77 kWh netto i układem napędowym o mocy maksymalnej 286 KM i 545 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zasięg samochodu w tej wersji wynosi wiodące w segmencie 602 km w cyklu mieszanym według metodologii WLTP. Szczytem oferty jest dwusilnikowy Explorer AWD z tą samą baterią o pojemności 79 kWh netto, ale znacznie mocniejszym układem napędowym – o mocy 340 KM. Samochód w tej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy i może holować przyczepę o masie do 1200 kg. Zasięg w tej wersji wynosi do 566 km w cyklu mieszanym WLTP. Prędkość maksymalna obu wersji została ustalona na 180 km/h.

Od czwartego kwartału samochód będzie dostępny także w bazowej wersji z napędem na tylne koła o mocy 170 KM i baterii o pojemności 52 kWh netto. Wszystkie wersje wykorzystują niklowo-manganowo-kobaltowy (NMC) akumulator, który został wybrany ze względu na gęstość energii, moc i wydajność. Explorera AWD można naładować od 10% do 80% w 26 minut, podczas gdy w wersji RWD może to zająć tylko dwie minuty dłużej. Samochód obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 185 kW oraz prądem przemiennym (AC) do 11 kW. Dzięki wspomnianej wyżej sieci BlueOval Charge Network użytkownicy nowego Explorera mogą korzystać z ponad 600 tysięcy punktów ładowania w Europie, gdzie zapłacą wygodnie za pomocą aplikacji FordPass. Wśród stacji są także punkty ładowania o dużej mocy udostępniane przez Ionity – konsorcjum, którego Ford jest członkiem-założycielem.


Ceny elektrycznego Explorera w Polsce

Ceny nowego, elektrycznego Explorera rozpoczynają się w Polsce od 198 270 zł brutto za wersję 52 kWh 170 KM RWD w wersji wyposażenia Explorer (Premium z tym układem napędowym od 214 270 zł). Ceny Explorera 77 kWh 286 KM RWD startują od 217 270 zł (Premium od 234 270 zł), a Explorera 77 kWh 340 KM AWD od 242 270 zł (Premium od 259 270 zł). Dzięki niezwykle konkurencyjnej ofercie większość samochodów jest dostępna w systemie dopłat „Mój Elektryk”. W cenie samochodu zawarty jest także Pakiet 8 lat ochrony: Ford Protect, Gwarancja i Serwis.

Co istotne, w ofercie inauguracyjnej klienci mogą otrzymać wyposażenie dodatkowe o wartości do 7 270 zł bez dodatkowych kosztów. W przypadku wyboru wyposażenia opcjonalnego przekraczającego te kwoty, cena zostanie obniżona o wartość rabatu. Rabaty na wyposażenie dodatkowe wynoszą odpowiednio: – 7 270 zł dla wersji z napędem RWD 77 kWh 286 KM; – 4 270 zł dla wersji z napędem AWD 79 kWh 340 KM; – 1 270 zł dla wersji Premium RWD 52 kWh 170 KM.


źródło: Ford Polska. Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

Czytaj więcej o marce Ford

„Podnieś mnie kochanie” – Ford Bronco Badlands i jego off-roadowe ciekawostki
„Podnieś mnie kochanie” – Ford Bronco Badlands i jego off-roadowe ciekawostki

FORD | Ford Bronco to amerykańska ikona, która od 1966 roku niezmiennie oferuje nietuzinkowe właściwości terenowe oraz gwarantuje kierowcom pewność prowadzenia nawet w najtrudniejszych warunkach. Oto lista off-roadowych ciekawostek, które znalazły się na pokładzie nowego Bronco.

Nowy elektryczny Ford Explorer może być samochodem wyprawowym – szeroka oferta akcesoriów
Nowy elektryczny Ford Explorer może być samochodem wyprawowym – szeroka oferta akcesoriów

FORD | Nowy elektryczny Ford Explorer to samochód, w którym znana podróżniczka Lexie Alford pobiła rekord świata i przejechała 30 000 km okrążając kulę ziemską. Model ten obecny jest już na polskim rynku, a dzięki szerokiej ofercie akcesoriów można go nie tylko spersonalizować, ale również zrobić z niego prawdziwy samochód wyprawowy.

Explorera AWD można naładować od 10% do 80% w 26 minut, podczas gdy w wersji RWD może to zająć tylko dwie minuty dłużej. Samochód obsługuje ładowanie prądem stałym (DC) o mocy do 185 kW oraz prądem przemiennym (AC) do 11 kW.

Przewóz bagażu i dom na kołach – wiele możliwości dzięki oryginalnym akcesoriom

Wyprawa nowym elektrycznym Fordem Explorerem nie musi prowadzić dookoła świata, ale – jak widać po ustanowionym rekordzie – samochód bez problemu sprawdzi się na każdym dystansie. Dodatkowo, dzięki oryginalnym akcesoriom weekendowy wypad za miasto lub podróż na drugi koniec świata będą przyjemniejsze.

Namiot montowany na tylnej klapie idealnie pasuje do nowego Explorera. Ten praktyczny dodatek sprawia, że każda wyprawa staje się jeszcze bardziej komfortowa, a podróżnicy zyskują całkowitą niezależność. W ofercie Ford Akcesoria można również znaleźć namioty dachowe – jego montaż jest szybki i łatwy, a wchodzenie ułatwia składana drabinka.

Również oferta akcesoriów Forda do przewozu bagażu jest niezwykle rozbudowana i każdy znajdzie w niej przydatne dla siebie rozwiązanie, które ułatwi podróżowanie Explorerem zgodnie z ideą „Adventorous Spirit”. Jedną z metod zwiększenia ładowności nowego Explorera jest montaż boxu dachowego. To bardzo praktyczna i uniwersalna metoda, która w swojej prostocie – dzięki centralnemu zamkowi – zapewnia bezpieczeństwo przewożonego bagażu. Przy zakupie warto sprawdzić czy dany model ma dwustronne otwieranie – ułatwi to korzystanie podczas codziennej eksploatacji. Drugim rozwiązaniem są boxy bagażowe, które wraz ze stelażem montowane są na haku holowniczym.

Dachowy bagażnik rowerowy to idealne rozwiązanie dla miłośników aktywnego spędzania czasu. Jest prosty w obsłudze i łatwy w montażu. Sam bagażnik składa się z szyn – do nich mocowane są koła roweru. Specjalny uchwyt podtrzymuje ramę jednośladu. Natomiast miłośnicy sportów wodnych mogą przewieźć kajak za pomocą specjalnej przystawki składającej się z czterech obrotowych profili ochronnych, które dopasowują się do profilu podstawy kajaka. Dzięki elastycznym podkładkom konstrukcja chroni kadłub kajaka i umożliwia transport zróżnicowanych kształtów kadłuba.

Uzupełnieniem oferty i możliwości adaptacji Explorera na samochód wyprawowy są wewnętrzne systemy przewozu bagażu. Jednym z nich jest organizer bagażowy z miękkimi bokami, który może być także wykorzystywany do przewozu torby chłodzącej – idealnie sprawdzającej się podczas pikników na łonie natury. W bagażniku można również zamontować praktyczną siatkę przytrzymującą bagaż, a nawet system osłon ładunku utrzymujących przewożone przedmioty – występują one w wersji do pełnej wysokości oraz do połowy wysokości.

 
Oferta akcesoriów Forda jest niezwykle rozbudowana, a każdy znajdzie przydatne dla siebie przedmioty. Większość z nich jest stworzona dla szerokiej gamy modeli i można je dostosować do własnych potrzeb. Pełna lista akcesoriów.
Arval i Ford rozpoczynają współpracę – wynajem długoterminowy samochodów dostępny w salonach
Arval i Ford rozpoczynają współpracę – wynajem długoterminowy samochodów dostępny w salonach

FORD | Klienci salonów Forda mogą korzystać z kolejnej opcji finansowania pojazdów tej marki – wynajmu długoterminowego z pełną obsługą.

Najnowsze oferty

Ford Kuga ST-Line 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 16425 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Ford Kuga Titanium 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 10660 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022
Ford Kuga ST-Line 1.5 EcoBoost 150 KM M6
  • Model: Kuga
  • Typ nadwozia: SUV
  • Przebieg: 26000 km
  • Skrzynia biegów: Manualna
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • Rok produkcji: 2022

Odwiedź nasze salony