Dzięki kultowej ramie w kształcie litery T, z tłoczonej stali, żaden inny motocykl nie ma takiego samego kształtu jak Dax. Rama, która rozciąga się od spodu siedzenia do chromowanej kierownicy, przypomina jamnika z jego krótkimi nogami i długim korpusem, co w 1969 roku doprowadziło do nadania nazwy Dax pierwowzorowi – ST50.
Dax na rok modelowy 2024 zachowuje niepowtarzalny, kultowy wygląd nawiązujący do oryginału, a rama (w której mieści się również zbiornik paliwa) zapewnia dużą wytrzymałość podczas jazdy we dwoje. Za zawieszenie odpowiada widelec USD o średnicy 31 mm, dopasowany do podwójnych tylnych amortyzatorów. Dopełnieniem klasycznego wyglądu są przyciemnione 12-calowe koła, ubrane w przypominające balony, grube opony, które umożliwiają łatwą i zwinną jazdę po mieście. Dax otrzymał oświetlenie wykonane w całości w technologii LED, stylowy negatywowy wyświetlacz LCD, chromowaną kierownicę i uchwyt dla pasażera za tylnym siedzeniem.
W 2023 r. niezwykła wersja modelu Dax, o nazwie „Furiosa”, zaprojektowana przez portugalską artystkę, Tamarę Alves, zwyciężyła w czwartym dorocznym konkursie na najciekawszą personalizację motocykla Hondy, odbywającym się w ramach festiwalu Wheels & Waves w Biarritz