LATA 80.: BEZPRECEDENSOWA POMYSŁOWOŚĆ I KREATYWNOŚĆ TECHNOLOGICZNA. W ciągu tej dekady Honda umocniła swoje przywództwo jako producent dużych motocykli. Wyróżniające się modele z konfiguracją "V" obejmują silniki czterocylindrowe, takie jak VF750F, który ustąpił miejsca modelowi VFR750 (1986), oraz VFR750R, legendarnemu RC30, wprowadzającemu innowacje technologiczne, takie jak jednostronne wahadło i tytanowe pręty korbowe. Honda zaskoczyła świat modelem CX500 Turbo (1981), turbodoładowanym modelem V-twin wyposażonym w elektroniczne wtryskiwanie paliwa. W segmencie motocykli terenowych w 1983 roku na rynku zadebiutował oszałamiający model XLV750R, ustępując miejsca modelowi XRV650 w 1988 roku, który stał się pierwszym modelem popularnej serii Africa Twin.
Modele z silnikami rzędowymi, dziedzictwo ikonicznego CB750 Four oraz spektakularnego 6-cylindrowego CBX1000, ewoluowały w kierunku legendarnego skrótu CBR, dzięki którym Honda zrewolucjonizowała swoją ofertę motocykli sportowych, oferując modele o pojemnościach 600, 400 i 250 cm³ -stały się one również podstawą innego szczególnie ważnego modelu, CBR900RR, który zadebiutował w 1992 roku. Honda kontynuowała również rozwijanie modeli z silnikami o cylindrach ułożonych poziomo w gamie Gold Wing, modelu, który został zmieniony z czterech na sześć cylindrów pod koniec lat 80. Oprócz tych wszystkich innowacji i docenianiu za sukces w Grand Prix, Honda wprowadziła serię modeli dwusuwowych w gamie NS, o pojemnościach 250 cm³ i 400 cm³, które doprowadziły w 1986 roku do powstania kultowego modelu NSR250, który zapisał się w historii motocyklowej.