Mitsubishi Outlander PHEV 2015

 

MITSUBISHI OUTLANDER PHEV


PIERWSZY NA ŚWIECIE HYBRYDOWY SUV z napędem 4WD

 

 

OUTLANDER 2015 PHEV

łączy najlepsze cechy pozostałych modeli Mitsubishi

 

Outlander PHEV to pionierski model pełny najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Ten cichy i ekologiczny samochód wykorzystuje innowacyjne rozwiązania z elektrycznego i-MiEV, sprawdzony napęd 4x4 znany z modeli Lancer Evolution oraz przestrzeń i funkcjonalność z Pajero. Outlander PHEV łączy w sobie ich najlepsze cechy - bezpieczeństwo i funkcjonalność SUV-a z ekologicznością napędu elektrycznego, dzięki któremu wszyscy kierowcy docenią niesamowitą dynamikę, jaką zapewnia układ Twin Motor 4WD.

Nowy Outlander PHEV nie jest zmodyfikowowaną wersją istniejącej odmiany benzynowej ani studyjnym pojazdem koncepcyjnym z napędem hybrydowo-elektrycznym typu plug-in. To pełnowartościowa odmiana modelu, która - podobnie jak wersja benzynowa i wysokoprężna - została opracowana od podstaw z myślą o zastosowanym w niej układzie napędowym. Wraz z Mitsubishi Outander PHEV pojawia się kolejna odmiana - model typu plug-in z szeregowym/równoległym napędem hybrydowym o dwóch silnikach elektrycznych (przód: silnik spalinowy + silnik elektryczny + systemy doładowujące akumulatory, tył: silnik elektryczny) o konstrukcji zbliżonej bardziej do architektury pojazdów elektrycznych niż spalinowych oraz funkcjonalności i wygodzie dorównującej pojazdom klasy SUV PREMIUM.

 

Silnik spalinowy o pojemności 2 l

Silnik o wielkiej mocy i wydajności minimalizuje emisję dwutlenku węgla.

 

Elektroniczne układy rozdziału mocy: przedni PDU i tylny RMCU

Te inteligentne jednostki sterujące przyczyniają się do zwiększonej efektywności zużywania energii i optymalnej kontroli z natychmiastowym maksymalnym momentem obrotowym, który przewyższa silniki spalinowe o pojemności 3 l.

Twin Motor 4WD i S-AWC

Oddzielnie rozmieszczone silniki elektryczne na osiach przedniej i tylniej zapewniają niezwykłą czułość napędu na cztery koła, podczas gdy zintegrowany moduł systemu kontroli dynamiki pojazdu S-AWC oferuje doskonałą stabilność podczas jazdy i intuicyjne prowadzenie.

 

Zespół akumulatorów

Bateria została umieszczona pod podłogą, by powiększyć przestrzeń wnętrza oraz obniżyć środek ciężkości, co zapewnia większe bezpieczeństwo i sterowność pojazdu.

 

 

EKONOMICZNY UKŁAD Z TRZEMA TRYBAMI JAZDY

Układ napędowy nowego Outlandera PHEV jest przyjazny dla środowiska i pozwala na znaczne ograniczenie zużycia paliwa, gwarantując jednocześnie duży zasięg w czasie wypraw poza miasto. Układ napędowy składa się z silnika benzynowego i silników elektrycznych.

Z myślą o komforcie podróżowania oraz maksymalnej wydajności wybór optymalnego trybu jazdy jest dokonywany automatycznie - w zależności od warunków drogowych oraz poziomu naładowania akumulatora. W Outlanderze PHEV, w trybie szeregowym działa

silnik elektryczny i spalinowy. Dzięki temu na 1 litrze benzyny może pokonać do 53 kilometrów (1,9 l na 100 km), a w trybie równoległym 1 litr benzyny pozwala na przejechanie nawet 17 kilometrów.

 

TRYB ELEKTRYCZNY

W trybie elektrycznym pojazd napędzają silniki elektryczne przy przedniej i tylnej osi. Wykorzystywana jest wówczas jedynie energia elektryczna zmagazynowana w zespole akumulatorów, a kierowca może się cieszyć z cichej, komfortowej i niezwykle oszczędnej jazdy, podczas której pojazd nie zużywa benzyny.

* W pewnych sytuacjach silnik benzynowy może uruchomić się również trybie elektrycznym.

 

 

TRYB SZEREGOWY

W tym trybie silnik benzynowy pełni funkcję generatora, dostarczając energię elektryczną niezbędną do pracy jednostek elektrycznych. Układ napędowy przechodzi w tryb szeregowy, gdy ilość energii zmagazynowaj w akumulatorach spada poniżej ustalonego minimum lub gdy wzrasta zapotrzebowanie na moc, np. podczas manewru wyprzedzania lub podjazdu pod wzniesienie.

 

 

 

TRYB RÓWNOLEGŁY

Układ napędowy zostaje przełączony na ten tryb podczas jazdy z dużą prędkością np. na autostradach czy drogach szybkiego ruchu. W tym trybie wydajny silnik benzynowy zapewnia większą część mocy, a moc z motorów elektrycznych jest dostępna na żądanie, gdy z prędkościami powyżej 120 km/h wzrasta zapotrzebowanie na moc, np. podczas wyprzedzania lub podjazdu pod wzniesienie.

 

Newsletter:
Znajdziesz nas na: